ХЕРСОН. ГРОМАДА. ІНІЦІАТИВА

Портал суспільних знань і дій для розвитку Херсонщини

gerb_sity

Місто

gerb_region

Область

search_icon
 

Херсонська міська рада VI скликання (2010-2015р.р.)

постійні комісії Херсонської міської ради

Додаток
до рішення міської ради
від 25.11.2010 №8

ПОЛОЖЕННЯ
про постійні комісії VI скликання (2010-2015р.р.)

Розділ 1. Загальні положення

Глава 1.1. Порядок формування постійних комісій міської ради

1.1.1.Постійні комісії міської ради є органами міської ради, що обираються з числа депутатів міської ради на строк її повноважень для вивчення, попереднього розгляду і підготовки питань, які належать до її відання, здійснення контролю за виконанням рішень ради, її виконавчого комітету, власних рекомендацій. У своїй діяльності постійні комісії керуються Законом України „Про місцеве самоврядування в Україні", Законом України „Про статус депутатів місцевих рад", іншими законодавчими актами України, Регламентом міської ради та цим Положенням.

Постійні комісії є підзвітними раді та відповідальними перед нею.

Порядок організації роботи постійних комісій визначаються Регламентом міської ради та цим Положенням.

Положення про постійні комісії міської ради затверджується відповідним рішенням міської ради не пізніше ніж на другій сесії новообраної ради.

1.1.2.Постійні комісії обираються радою у складі не менше 5 та не більше 15 депутатів відповідно до заяв депутатів міської ради, поданих на ім'я міського голови. Депутати працюють у постійних комісіях на громадських засадах.

Якщо склад комісії налічує менше 5 осіб, така комісія вважається не сформованою, її повноваження перерозподіляються між іншими постійними комісіями міської ради.

Депутат міської ради може бути членом тільки однієї постійної комісії. Міський голова та секретар міської ради не входять до складу постійних комісій.

1.1.3. Голова постійної комісії обирається радою за рекомендацією депутатської фракції чи групи, або фракцій чи груп. Заступник та секретар комісії обираються на засіданні цих комісій, за рекомендацією депутатської фракції чи групи, або фракцій чи груп.

Головою постійної комісії не можуть бути обрані депутати міської ради, які є заступниками міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради.

Третина від загального складу депутатів міської ради може виказати обґрунтовану недовіру голові постійної комісії. Рішення про це підлягає затвердженню міською радою. В разі затвердження такого рішення, розпочинається процедура висунення кандидата на посаду голови постійної комісії та його затвердження за правилами, встановленими Регламентом міської ради.

Всі інші питання структури комісії вирішуються відповідною комісією.

1.1.4. Кількісний склад та назви постійних комісій установлюються за рішенням ради. Пропозиції депутатської фракції, групи або фракцій чи груп, окремих депутатів щодо зміни у складі постійної комісії розглядаються міською радою.

1.1.5. Постійні комісії на своєму засіданні обирають заступника голови комісії та секретаря, якщо інше не встановлено рішенням міської ради.

1.1.6. У міській раді VІ скликання утворені такі постійні комісії:

    1. Мандатна, з питань депутатської діяльності, етики, законності, правопорядку, прав людини.

    2. З питань планування, фінансів, бюджету та соціально-економічного розвитку.

    3. З питань містобудування, архітектури та регулювання земельних відносин.

    4. З питань житлово-комунального господарства, благоустрою та інженерної інфраструктури.

    5. З питань освіти, культури, туризму, спорту та у справах молоді.

    6. З питань охорони здоров’я та соціального захисту населення.

    7. З питань промисловості, підприємництва, торгівлі, транспорту та сфери послуг.

    8. З питань комунальної власності, регуляторної політики, інвестицій, енергозбереження та охорони навколишнього середовища.

Глава 1.2. Організація роботи постійних комісій

1.2.1. Робота постійних комісій міської ради здійснюється на підставі затверджених міською радою планів, за дорученням міської ради, секретаря міської ради або за власної ініціативи.

1.2.2. Основною формою роботи постійних комісій є засідання. Засідання постійної комісії міської ради скликаються головою в міру необхідності, але не рідше одного разу на два місяці, і є правомочними, якщо в них бере участь не менше половини від загального складу комісії. Засідання комісії може бути скликане позачергово на вимогу депутатів, які складають не менше третини від складу комісії.

1.2.3. Постійні комісії попередньо розглядають проекти програм соціально-економічного і культурного розвитку, місцевого бюджету, звіти про виконання програм і бюджету, вивчають і готують питання про стан та розвиток відповідних галузей господарського і соціально-культурного будівництва, інші питання, які вносяться на розгляд ради, готують висновки з цих питань, організують розробку депутатами проектів рішень ради та виступають на сесіях міської ради з доповідями і співдоповідями.

Постійні комісії попередньо розглядають проекти регуляторних актів. Кожен проект регуляторного акта, що внесений на розгляд міської ради, подається до постійних комісій для попереднього розгляду та надання висновків та рекомендацій.

Постійні комісії, за дорученням міської ради, секретаря міської ради або за власної ініціативи, вивчають діяльність підзвітних і підконтрольних раді та виконавчому комітету міської ради органів, а також з питань, віднесених до відання ради, підприємств, установ та організацій, їх філій і відділень, незалежно від форм власності та їх посадових осіб, подають за результатами перевірки рекомендації на розгляд їх керівників, а в необхідних випадках - на розгляд ради або виконавчого комітету міської ради; здійснюють контроль за виконанням рішень ради, виконавчого комітету міської ради.

Порядок денний кожного окремого засідання постійної комісії розробляється її головою на підставі плану роботи міської ради, з урахуванням пропозицій членів комісії, і надається секретарю міської ради до відома. Порядок денний засідання комісії затверджується рішенням комісії.

Кожен член комісії має право вносити пропозиції до порядку денного засідання постійної комісії за два дні до такого засідання, подавши їх особисто голові комісії або у відділ з питань депутатської діяльності апарату міської ради.

Постійні комісії попередньо розглядають кандидатури осіб, які пропонуються для обрання, затвердження, призначення або погодження відповідною радою, готують висновки з цих питань.

1.2.4. Постійні комісії у питаннях, які належать до їх відання та в порядку, визначеному законом, мають право отримувати від керівників виконавчих органів, підприємств, установ, організацій та їх філій і відділень необхідні інформацію, матеріали і документи.

1.2.5. Депутат міської ради, член комісії зобов'язаний брати участь у її засіданнях особисто. Якщо депутат не може прибути на засідання комісії, він зобов'язаний заздалегідь повідомити про це голову комісії, секретаря ради або відділ з питань депутатської діяльності апарату міської ради (письмово, усно, за телефоном).

Про систематичну відсутність членів комісії на засіданні без поважних причин та у разі, якщо тричі поспіль не відбулися заплановані засідання постійної комісії через відсутність окремих депутатів, секретар міської ради повідомляє керівника фракції або міський осередок політичної партії, яка висунула його депутатом, для вжиття відповідних заходів до депутата, відсутність якого вплинула на можливість проведення засідання комісії.

На пленарному засіданні міської ради заслуховується повідомлення депутата про підстави його відсутності на засіданні постійної комісії.

У разі пропуску депутатом протягом року більше половини засідань постійної комісії, членом якої він є, рада може звернутися до виборців з пропозицією про відкликання такого депутата у встановленому законом порядку.

1.2.6. У роботі постійних комісій беруть участь запрошені: заступники міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, керівники відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради, підприємств, установ та організацій міста. На засіданні постійної комісії може бути присутній кожний депутат міської ради з правом дорадчого голосу.

1.2.7. Організація роботи постійної комісії ради покладається на голову комісії. Голова комісії скликає і веде засідання комісії, дає доручення членам комісії, представляє комісію у відносинах з іншими органами, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами, організаціями, а також громадянами, організує роботу щодо реалізації висновків і рекомендацій комісії. У разі відсутності голови комісії або неможливості ним виконувати свої повноваження з інших причин, його функції здійснює заступник голови комісії або секретар комісії.

Голова комісії не пізніше як за 2 дні до проведення засідання комісії зобов'язаний повідомити в письмовій формі запрошених про час, місце засідання та з якого питання вони запрошуються. Довідки, інформація та інші матеріали у необхідній кількості повинні бути надані відповідними виконавчими органами міської ради не пізніше як за день до засідання комісії.

1.2.8. Голова комісії попередньо розглядає звернення та визначає кількість заявників, запрошених на засідання. На початку засідання комісії депутати визначають необхідність присутності заявників при розгляді їх звернень, після чого секретар комісії оголошує заявникам рішення комісії.

1.2.9. У планових засіданнях постійної комісії зобов'язаний брати участь профільний заступник міського голови та спеціаліст сектора юридичного забезпечення відділу з питань депутатської діяльності апарату міської ради.

1.2.10. На засіданні постійної комісії мають право бути присутніми представники засобів масової інформації, за попереднім погодженням з головою постійної комісії.

1.2.11. Голосування на засіданні комісії здійснюється її членами особисто і відкрито. Результати голосування заносяться до протоколу засідання комісії із зазначенням кількості голосів «за», «проти», «утримався». Передача голосу для здійснення голосування не допускається, а також не приймається за телефоном від депутатів, які не брали участь у засіданні. За пропозицією, підтриманою не менше як третиною присутніх на засіданні членів комісії, організується проведення поіменного голосування, а до протоколу засідання комісії заносяться поіменні результати голосування.

1.2.12. Засідання постійних комісій протоколюються. Протоколи засідань комісії складаються секретарем постійної комісії та підписуються головою і секретарем комісії. У разі відсутності голови - заступником голови комісії або депутатом, що головує на засіданні.

1.2.13. У протоколі комісії повинно бути викладено хід розгляду питань і відображено відповідні висновки та рекомендації. Такі висновки і рекомендації постійної комісії приймаються більшістю голосів від загального складу комісії і підписуються головою комісії, а в разі його відсутності - заступником голови або секретарем комісії. Оформлений протокол не пізніше як на третій день після проведення засідання комісії підписується головою і секретарем комісії. Витяги із протоколів засідань постійних комісій, завірені печаткою апарату міської ради, надаються згідно з рекомендаціями комісій або на письмове звернення зацікавлених осіб, подане на ім'я секретаря міської ради.

1.2.14. Рішення постійних комісій мають рекомендаційний характер і підлягають обов'язковому розгляду органами, підприємствами, установами, організаціями, посадовими особами, яким вони адресовані. Про результати розгляду і вжиті заходи повинно бути повідомлено комісії в установлений ними строк.

1.2.15. Постійна комісія для вивчення питань, сприяння розробці депутатами проектів рішень ради може створювати підготовчі комісії і робочі групи із залученням представників громадськості, вчених і спеціалістів; утворювати підкомісії за галузевим принципом для оперативного та деталізованого вивчення питань та розробки проектів рішень ради.

1.2.16. Постійна комісія може проводити виїзні або спільні засідання з іншими постійними комісіями міської ради.

Виїзні засідання проводяться за межами будівлі міської ради, на території підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності.

Спільні засідання проводяться з іншими постійними комісіями, відповідними комісіями районних у місті і обласної рад, депутатськими групами, тимчасовими підготовчими комісіями міської ради. У такому разі протоколи засідань підписуються головами (заступниками, у разі відсутності голів) і секретарями комісій, груп. Голосування з обговорюваних на спільному засіданні питань не може проводитись окремо кожною комісією. Рішення з обговорюваних на спільних засіданнях питань приймаються більшістю голосів депутатів від загальної кількості членів усіх постійних комісій, присутніх на таких засіданнях.

1.2.17. Про роботу комісій їх голови звітують перед радою протягом скликання, відповідно до плану роботи міської ради.

1.2.18. Постійна комісія здійснює контроль за виконанням рішень міської ради, що належить до її компетенції, шляхом заслуховування на засіданні інформації про хід виконання цих рішень, а також за виконанням власних рекомендацій.

1.2.19. Остаточні висновки та рекомендації щодо виконання рішень міської ради є підставою для зняття міською радою з контролю виконаного рішення.

1.2.20. Слухання в постійній комісії міської ради є особливою формою засідання комісії, за участі інших осіб, присутність яких є доцільною з метою отримання необхідної інформації, аналізу всіх можливих варіантів вирішення питання та надання обговорюваному питанню публічності у випадках, коли питання є надзвичайно складним для вирішення, а наслідки від його вирішення можуть мати значний вплив на громаду в цілому чи на окремі її частини.

Рішення за наслідками слухання не приймається, а отримана інформація використовується для підготовки проектів документів міської ради з питань, що належать до компетенції комісії.

Слухання мають відкритий характер і у місці їх проведення забезпечується доступ громадськості, представників засобів масової інформації.

До початку слухань комісія проводить попередній аналіз напрямків вирішення питання, отримує необхідну інформацію, запрошує необхідних для участі осіб, розміщує в ЗМІ інформацію про час та місце проведення слухань.

На слуханнях у порядку, встановленому головою комісії, мають право на виступ з доповіддю та в обговоренні запрошені та представники громадськості.

Розділ 2. Повноваження постійних комісій міської ради

Глава 2.1. Постійна комісія мандатна, з питань депутатської діяльності, етики, законності, правопорядку, прав людини

За дорученням міської ради або з власної ініціативи, попередньо розглядає:

- пропозиції щодо змін до Регламенту міської ради, цього Положення, інших нормативних актів, що стосуються роботи ради, її постійних та тимчасових контрольних комісій, депутатської діяльності та дотримання норм депутатської етики, надає висновки та рекомендації на розгляд міської ради;

- проекти актів міської ради, що стосуються питань законності, охорони громадського порядку, захисту прав і законних інтересів громадян;

- заяви та скарги депутатів, пов'язані з депутатською діяльністю;

- заяви щодо порушень окремими депутатами норм депутатської етики та дисципліни, передбачених Законом України «Про статус депутатів місцевих рад» та Регламентом міської ради;

- за дорученням ради, неодноразові порушення Регламенту головуючим або депутатами, надає рекомендації стосовно їх права на виступ при розгляді того чи іншого питання;

- інформації підрозділу по охороні об’єктів муніципальної власності при ВДСО УМВС України в Херсонській області та адміністративної комісії про роботу.

Вносить пропозиції міській раді щодо заслуховування інформації прокурорів та керівників органів внутрішніх справ про стан законності, боротьби зі злочинністю, охорони громадського порядку та результати діяльності на відповідній території.

Вирішує інші питання, що належать до повноважень постійної комісії ради у сфері законності, охорони громадського порядку, захисту прав і законних інтересів громадян.

Здійснює контроль за виконанням рішень міської ради, що належать до компетенції постійної комісії.

Глава 2.2. Постійна комісія з питань планування, фінансів, бюджету та соціально-економічного розвитку

За дорученням міської ради або з власної ініціативи, попередньо розглядає проекти програм соціально – економічного та культурного розвитку, інших цільових програм, проект міського бюджету, внесення змін до нього, заслуховує звіти про їх виконання та готує висновки і рекомендації з цих питань на розгляд міської ради.

Вивчає та надає висновки і рекомендації з питань:

- установлення місцевих податків і зборів та розмірів їх ставок у межах, визначених законом;

- утворення цільових фондів та положень про них;

- надання пільг по місцевих податках і зборах;

- випуску місцевих позик та отримання позик з інших місцевих бюджетів та джерел, а також щодо передачі коштів з відповідного місцевого бюджету;

- установлення для підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності міста, розміру частки прибутку, яка підлягає зарахуванню до міського бюджету;

- об'єднання на договірних засадах коштів міського бюджету та інших місцевих бюджетів для виконання спільних проектів або для спільного фінансування комунальних підприємств, установ та організацій, вирішення інших питань, що стосуються спільних інтересів територіальних громад.

Розглядає показники та пропозиції виконавчих органів міської ради до програми соціально-економічного розвитку та міського бюджету.

Здійснює контроль за виконанням програми соціально-економічного та культурного розвитку міста та за виконанням рішень міської ради, контроль за виконанням яких покладений на постійну комісію.

Отримує та заслуховує інформацію про реалізацію заходів по виконанню рішення про міський бюджет.

Розглядає інформацію заступників міського голови, керівників управлінь, відділів міської ради та директорів комунальних підприємств з питання виконання планових показників дохідної частини міського бюджету.

Голова постійної комісії виступає на пленарному засіданні із співдоповіддю при розгляді проектів міського бюджету та програми соціально-економічного та культурного розвитку міста.

Глава 2.3. Постійна комісія з питань містобудування, архітектури та регулювання земельних відносин

Розглядає пропозиції та надає висновки і рекомендації міській раді стосовно:

- проектів містобудівних програм, Генерального плану забудови міста, іншої містобудівної документації;

- проектів програм щодо регулювання земельних відносин, раціонального використання земельних ресурсів, організації та здійснення землеустрою, реалізації заходів щодо раціонального використання за цільовим призначенням асигнувань, що виділяються на ці роботи;

- установлення ставок земельного податку та розміру орендної плати за користування земельними ресурсами, нормативної грошової оцінки земель, що є у власності міської територіальної громади;

- публічності у вирішенні питань охорони земель, використання коштів державного бюджету та місцевих бюджетів на охорону земель.

Розглядає:

- пропозиції виконавчих органів міської ради стосовно розгляду заяв суб’єктів господарювання та громадян про надання дозволу на розробку проектів землеустрою та технічної документації із землеустрою щодо відведення в користування (оренда, постійне користування) та у власність земельних ділянок, припинення, вилучення та надання земельних ділянок у користування та у власність під розміщення житлово-цівильних, виробничих та інших об’єктів, поновлення строків дії договорів оренди земельних ділянок, відповідно до чинного законодавства;

- пропозиції виконавчих органів міської ради щодо проектів землеустрою та технічної документації із землеустрою щодо відведення у власність (шляхом викупу) земельних ділянок під об’єктами нерухомого майна, що є підставою для проведення експертної грошової оцінки, відповідно до чинного законодавства.

Надає міській раді висновки та рекомендації з даних питань.

Розглядає та надає рекомендації міській раді щодо розгляду актів прокурорського реагування на рішення Херсонської міської ради з питань містобудування, архітектури та регулювання земельних відносин.

Вивчає:

- питання та надає пропозиції щодо виконання дохідної частини міського бюджету за рахунок надходжень від продажу, оренди земельних ділянок та земельного податку;

- питання організації за рахунок власних коштів і на пайових засадах будівництва, реконструкції і ремонту об'єктів комунального господарства та соціально-культурного призначення, жилих будинків, а також шляхів місцевого значення;

- питання встановлення на території міста режиму використання та забудови земель, на яких передбачена перспективна містобудівна діяльність;

- питання координації на території міста діяльності суб'єктів містобудування щодо комплексної забудови міста;

- питання спорудження об’єктів містобудування незалежно від форм власності на території міста.

Розглядає віднесені до її компетенції звернення громадян відповідно до Закону України «Про звернення громадян».

Заслуховує:

- інформацію відповідних органів ради щодо здійснення моніторингу за дотриманням Генерального плану забудови міста, про хід виконання цільових містобудівних програм та з питань землеустрою;

- пропозиції організацій, установ, підприємств з питань адміністративно-територіального устрою, регулювання земельних відносин.

Вносить пропозиції, надає рекомендації міському голові, його заступникам, виконавчому комітету міської ради щодо поліпшення роботи виконавчих органів міської ради, в тому числі щодо внесення змін до положень, регламентів, притягнення до дисциплінарної відповідальності працівників виконавчих органів міської ради.

Здійснює контроль за виконанням цільових галузевих програм та рішень міської ради, що належать до компетенції постійної комісії.

Глава 2.4. Постійна комісія з питань житлово-комунального господарства, благоустрою та інженерної інфраструктури

За дорученням міської ради або з власної ініціативи, попередньо розглядає та надає висновки і пропозиції на розгляд міської ради стосовно:

- проектів програм щодо розвитку галузей житлово-комунального господарства, благоустрою та інженерної інфраструктури;

- установлення, відповідно до законодавства, правил з питань благоустрою території міста, забезпечення в ньому чистоти і порядку.

Вивчає:

- стан справ у галузі житлово-комунального господарства, питання щодо забезпечення належного утримання та ефективної експлуатації об'єктів життєдіяльності міста, дорожнього господарства та стану доріг; надає висновки та рекомендації виконавчим органам ради та, за необхідності, вносить питання на розгляд міської ради;

- стан справ стосовно поліпшення житлових умов громадян, заслуховує інформацію щодо розподілу, надання, відповідно до законодавства, та утримання житла, що належить до комунальної власності міста;

- питання стосовно роботи об'єднань співвласників багатоквартирних будинків, надає рекомендації щодо забезпечення їх ефективної роботи;

- питання щодо забезпечення соціально-культурних закладів та житлового фонду міської територіальної громади паливом, електроенергією, газом та іншими енергоносіями, надає рекомендації стосовно вирішення питань водопостачання, відведення та очищення стічних вод;

- роботу комунальних підприємств щодо забезпечення утримання в належному стані кладовищ, інших місць поховання та їх охорони.

Заслуховує:

- інформацію про хід виконання цільових програм галузей житлово-комунального господарства, благоустрою, транспорту та розвитку інфраструктури міста;

- інформацію керівників виконавчих органів міської ради щодо організації благоустрою міста, залучення на договірних засадах з цією метою коштів, трудових і матеріально-технічних ресурсів підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності, а також населення, створення місць відпочинку громадян;

- пропозиції виконавчих органів міської ради щодо вирішення питань збирання, транспортування, утилізації та знешкодження побутових відходів, знешкодження та захоронення трупів безпритульних тварин.

Здійснює контроль за виконанням цільових галузевих програм та рішень міської ради, що належать до компетенції постійної комісії.

Глава 2.5. Постійна комісія з питань освіти, культури, туризму, спорту та у справах молоді

За дорученням міської ради або з власної ініціативи, попередньо розглядає та надає висновки та рекомендації стосовно проектів програм з питань освіти, культури, туризму, спорту та у справах молоді, інформацію про хід їх виконання та вносить пропозиції на розгляд міської ради.

Вивчає питання, здійснює контроль та вносить пропозиції на розгляд міської ради стосовно:

- потреб у додатковому відкритті шкільних та дошкільних навчальних закладів; сприяє діяльності дошкільних та позашкільних навчально-виховних закладів, дитячих, молодіжних та науково-просвітницьких організацій;

- співпраці з громадськими, релігійними та іншими організаціями, які діють у сфері освіти, культури, спорту, роботи з молоддю, з метою об'єднання їх зусиль і можливостей, вносить пропозиції на розгляд міської ради; сприяє роботі творчих спілок, національно-культурних товариств, асоціацій, інших громадських та неприбуткових організацій, які діють у сфері охорони здоров'я, культури, фізкультури і спорту, роботи з молоддю;

- створення умов для розвитку культури, сприяння відродженню осередків традиційної народної творчості, національно-культурних традицій населення, художніх промислів і ремесел;

- створення умов для занять фізичною культурою і спортом за місцем проживання населення та в місцях масового відпочинку;

- створення умов для розвитку туристичної галузі;

- організації роботи щодо запобігання бездоглядності неповнолітніх;

- діяльності відповідних органів з охорони пам'яток історії та культури, збереження та використання культурного надбання.

Аналізує та вносить пропозиції щодо стану справ у закладах освіти, культури, спорту, що належать до комунальної власності міської територіальної громади, вносить пропозиції на розгляд ради щодо зміцнення їх матеріально-технічної бази, розвитку творчих об'єднань.

Аналізує потреби та надає пропозиції стосовно внесення об’єктів освіти та культури до Переліку об’єктів, видатки на які проводяться за рахунок коштів бюджету розвитку (ремонтно-відновлювальні роботи шкіл, реконструкція фасадів тощо).

Глава 2.6. Постійна комісія з питань охорони здоров'я та соціального захисту населення

За дорученням міської ради або з власної ініціативи, попередньо розглядає та надає висновки та рекомендації стосовно проектів програм у галузі охорони здоров'я населення, соціального захисту, розглядає інформацію про хід їх виконання та вносить пропозиції на розгляд міської ради.

Вивчає питання та здійснює контроль за:

- станом справ у лікувально-профілактичних закладах міста, що належать до комунальної власності міської територіальної громади, вносить пропозиції щодо зміцнення їх матеріально-технічної бази, вдосконалення лікувально-профілактичної та санітарно-епідеміологічної допомоги населенню міста, спрямованої на зменшення захворювань та смертності; сприяє збереженню мережі лікувальних установ міста;

- забезпеченням упровадження оздоровчих заходів серед дітей та підлітків, поліпшення медичного обслуговування та харчування у дошкільних та шкільних закладах;

- використанням коштів цільових фондів, створених у галузі охорони здоров'я;

- виконанням цільових галузевих програм та рішень міської ради, що належать до компетенції постійної комісії;

- виконанням проектів програм у галузі соціального захисту всіх верств населення міста, заслуховує звіти про їх виконання та вносить пропозиції на розгляд міської ради.

Вивчає та пропонує, у разі необхідності, на розгляд міської ради питання:

- надання додаткових пільг інвалідам, ветеранам війни та праці, сім'ям загиблих, інвалідам дитинства, багатодітним сім'ям та іншим категоріям громадян, які мають право на пільги відповідно до чинного законодавства;

- поліпшення житлових і матеріально-побутових умов інвалідів, ветеранів війни та праці, військовослужбовців, громадян похилого віку та інших соціально незахищених верств населення;

- питання, пов'язані з виконанням виконавчими органами міської ради власних (самоврядних) та делегованих повноважень згідно зі статтею 34 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".

Аналізує потреби та надає пропозиції щодо:

- внесення об’єктів охорони здоров’я до Переліку об’єктів, видатки на які проводяться за рахунок коштів бюджету розвитку (ремонтно-відновлювальні роботи лікарняних установ, реконструкція фасадів тощо);

- забезпечення відповідно до законодавства пільгових категорій населення лікарськими засобами та виробами медичного призначення.

Сприяє впровадженню в роботу лікувальних закладів міста сімейної медицини.

Вивчає стан епідеміологічної ситуації у місті. Розглядає стан та вивчає причини малюкової смертності і надає рекомендації щодо охорони материнства та дитинства.

Здійснює контроль:

- за діяльністю відповідних виконавчих органів, установ та організацій щодо додержання норм законодавства стосовно пільгових категорій населення;

- за виконанням цільових галузевих програм та рішень міської ради, що належать до компетенції постійної комісії.

Глава 2.7. Постійна комісія з питань промисловості, підприємництва, торгівлі, транспорту та сфери послуг

За дорученням міської ради або з власної ініціативи, попередньо розглядає та надає висновки і рекомендації міській раді стосовно:

- проектів програм щодо розвитку промисловості, підприємництва, торгівлі, транспорту, сфери послуг та інвестицій в цих галузях;

- питань щодо встановлення розміру відповідних місцевих податків і зборів та надання пільг, плати за торгові патенти, ставок єдиного податку, фіксованого податку в межах, визначених законодавством;

- установлення, відповідно до чинного законодавства, правил торгівлі на ринках міста;

- виконання дохідної частини міського бюджету в частині сплати ринкового збору та збору за видачу дозволу на розміщення об'єктів торгівлі та сфери послуг;

- створення, ліквідації, реорганізації та перепрофілювання комунальних підприємств у сфері торгівлі, транспорту, зв’язку та надання послуг;

- установлення для комунальних підприємств сфери надання послуг частки прибутку, яка підлягає зарахуванню до міського бюджету.

Розглядає та вивчає пропозиції виконавчих органів міської ради щодо забезпечення населення міста послугами транспорту та зв’язку відповідно до чинного законодавства, надає рекомендації виконавчим органам міської ради щодо забезпечення необхідного рівня та якості зазначених послуг для мешканців міста.

Розглядає:

- інформацію про виконання цільових програм розвитку в місті промислових підприємств, торгівлі, транспорту та сфери послуг;

- інформацію керівників відповідних виконавчих органів стосовно виконання власних і делегованих повноважень щодо встановлення зручного для населення режиму роботи підприємств торгівлі, громадського харчування та побутового обслуговування, що належать до комунальної власності міста, розширення та вдосконалення торговельної мережі, організації місцевих ринків, ярмарків та здійснення контролю за дотриманням законодавства щодо захисту прав споживачів.

Здійснює контроль за виконанням цільових галузевих програм та рішень міської ради, що належать до компетенції постійної комісії.

Глава 2.8. Постійна комісія з питань комунальної власності, регуляторної політики, інвестицій, енергозбереження та охорони навколишнього середовища

Попередньо розглядає та надає рекомендації:

- з проекту Програми відчуження комунального майна Херсонської міської територіальної громади, змін та доповнень до Програми відчуження, умов відчуження, звіту про її виконання;

- стосовно пропозицій щодо передачі в оренду цілісних майнових комплексів, що знаходяться у комунальній власності міської територіальної громади;

- стосовно пропозицій щодо передачі об’єктів комунальної власності у безкоштовне постійне чи тимчасове користування юридичним та фізичним особам;

- стосовно пропозицій щодо встановлення ставок орендної плати за об’єкти комунальної власності;

- стосовно пропозицій відповідних виконавчих органів щодо списання та відчуження окремого індивідуально визначеного майна, що знаходиться в оперативному управлінні комунальних підприємств, установ та організацій міста;

- з проектів міських програм з охорони довкілля та енергозбереження;

- з проектів регуляторних актів, що вносяться на розгляд міської ради, дає висновки стосовно дотримання суб’єктами подання даних проектів рішень вимог, передбачених Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», щодо їх підготовки; - з проектів договорів про спільну діяльність;

- з проектів договорів міської ради з іноземними партнерами, а також контактними організаціями в місті з питань зовнішньоекономічної та інвестиційної діяльності;

- з питань щодо якості питної води; - з питань установлення розмірів плати за користування природними ресурсами, визначення в установленому порядку розмірів відшкодувань підприємствами, установами та організаціями, незалежно від форм власності, за забруднення довкілля та інші екологічні збитки, та розмірів платежів за користування комунальними та санітарними мережами, що належать міській територіальній громаді;

- з питань організації територій і об'єктів природно-заповідного фонду місцевого значення та інших територій, що підлягають особливій охороні;

- з питань про надання дозволу на спеціальне використання природних ресурсів загальнодержавного значення;

- з питань розміщення на території міста нових об'єктів, сфера екологічного впливу діяльності яких, згідно з чинними нормативами, включає територію міста;

- щодо пропозицій відповідних виконавчих органів щодо використання коштів фонду охорони навколишнього природного середовища у складі міського бюджету;

- стосовно пропозицій виконавчих органів міської ради щодо визначення території для складування, зберігання або розміщення виробничих, побутових та інших відходів відповідно до законодавства; - стосовно пропозицій відповідних виконавчих органів щодо залучення інвестицій та з питань розвитку підприємництва. Вивчає та надає висновки та рекомендації щодо:

- ефективності використання та управління об'єктами комунальної власності міста, надає на розгляд міської ради висновки та рекомендації з цих питань;

- ефективного використання енергетичних ресурсів та енергозбереження, зменшення навантаження на навколишнє природне середовище за рахунок упровадження енергоефективних технологій та енергозбереження з використанням альтернативних джерел енергії;

- найбільш важливих суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності, експортно-імпортної та інвестиційної діяльності підприємств і організацій міста; - щодо організації озеленення міста та охорони зелених насаджень і водойм.

Вивчає та аналізує стан регуляторної діяльності міської ради та її виконавчих органів.

Заслуховує інформацію:

- щодо виконання дохідної частини міського бюджету за рахунок надходжень від відчуження, оренди об’єктів комунальної власності та надає відповідні висновки та рекомендації;

- про роботу підприємств, установ та організацій комунальної власності міської територіальної громади;

- про хід виконання цільових програм з охорони довкілля та енергозбереження.

Надає рекомендації та вносить пропозиції стосовно передачі об’єктів комунальної власності до іншої форми власності та навпаки.

Розглядає питання щодо необхідності проведення інвентаризації об’єктів комунальної власності.

Здійснює контроль за виконанням цільових галузевих програм та рішень міської ради, що належать до компетенції постійної комісії.

Сприяє:

- створенню спільних з іноземними партнерами підприємств виробничої і соціальної інфраструктури, а також залученню іноземних інвестицій для створення робочих місць;

- проведенню переговорів з питань розвитку інвестиційної діяльності в місті;

- вжиттю заходів для розширення міжнародних та міжрегіональних економічних зв’язків, бере участь у підготовці відповідних угод.

Постійна комісія в межах своєї компетенції розглядає всі питання та надає відповідні висновки та рекомендації згідно з чинним законодавством.