ХЕРСОН. ГРОМАДА. ІНІЦІАТИВА

Портал суспільних знань і дій для розвитку Херсонщини

gerb_sity

Місто

gerb_region

Область

search_icon
 

Самоврядування

ІНІЦІАТИВИ ГРОМАДЯНСЬКОГО СУСПІЛЬСТВА

Пропозиції до Херсонської міської ради V скликання (2006-2010 р.р.)

щодо регулювання земельних відносин

м.Херсон, вул. 14-та Східна, 5

Вих.№48/03 від 20.03.2007р.

В Постійну комісію

міської ради з питань містобудування

та регулювання земельних відносин

Аналітичною групою Херсонського міського громадського об’єднання “За Майбутнє Херсона” було розглянуто проект рішення Херсонської міської ради “Про затвердження Порядку отримання в оренду земельних ділянок у м.Херсоні на конкурсних засадах” та проект Порядку отримання в оренду земельних ділянок у м.Херсоні на конкурсних засадах (по деяким даним, зазначене рішення вже було прийняте рішенням Херсонської міської ради від 28 лютого 2007 року, але не маючи тому підтвердження у даному своєму зверненні розглядаємо його як проект).

Слід зазначити, що наше громадське об'єднання повністю підтримує зазначену у преамбулі даного проекту рішення мету, а саме “впровадження відкритих методів регулювання земельних відносин”. Однак, на наш погляд, деякі пункти Проекту Порядку отримання в оренду земельних ділянок у м.Херсоні на конкурсних засадах, по-перше, унеможливлюють виконання задекларованої мети “впровадження відкритих методів регулювання земельних відносин”, по-друге, суперечать вимогам діючого законодавства України, по-третє, ставлять під сумнів можливість дотримання викладених у ньому вимог деякими учасниками конкурсу.

На підставі проведеного аналізу зазначеного Проекту рішення Херсонської міської ради було підготовлено наступні пропозиції та зауваження, які, на наш погляд, необхідно внести до вказаного Порядку отримання в оренду земельних ділянок у м.Херсоні на конкурсних засадах, а саме:

  1. З метою запобігання невірного трактування, до першого розділу необхідно внести пункт з розкриттям які терміни (дефініції) і у якому значенні застосовуються у цьому Положенні,
  2. Відповідно до редакції пунктів 1.4 та 1.5 Порядку, не передбачено попереднє оприлюднення вільних від забудови земельних ділянок, які може бути передано в оренду, а передбачено винесення на конкурс земельних ділянок, на які вже надійшло дві та більше заяв (клопотань), що суперечить зазначеній у преамбулі даного рішення та п.1.3 Порядку меті, а саме “впровадження відкритих методів регулювання земельних відносин”. У зв’язку з цим, виходячи з зазначеної мети рішення, пропонуємо:
    • додати у п.1.5. першою наступну дію “визначення вільних від забудови земельних ділянок, які може бути передано в оренду та оприлюднення їх переліку у ЗМІ”,
    • додати у п.1.5. наступну дію “з метою забезпечення прозорості процедури надання вільних від забудови земельних ділянок в оренду та врахуванні думки громадськості відносно мети, яку пропонує замовник; у разі отримання на земельну ділянку тільки однієї заяви (клопотання) про надання її в оренду, Управління через ЗМІ інформує громадськість про отримання для розгляду заяви (клопотання) про надання в оренду земельної ділянки. Зазначене повідомлення повинно містити такі відомості: площу та місце знаходження земельної ділянки, за яким цільовим призначенням заявник хоче її використовувати, адреса, номер довідкового телефону та часи роботи в які мешканці можуть направити свої зауваження та пропозиції відносно доцільності надання даної земельної ділянки в оренду заявнику або свої заяви (клопотання) про бажання отримання зазначеної земельної ділянки в оренду”,
    • додати у п.1.5. наступну дію “якщо протягом десяти робочих днів з моменту оприлюднення у ЗМІ інформаційного повідомлення про отримання заяви (клопотання) про надання в оренду земельної ділянки більше заяв (клопотань) щодо надання її в оренду не надійде, постійна депутатська комісія з питань містобудування та регулювання земельних відносин розглядає питання щодо надання в оренду цієї земельної ділянки заявнику, при цьому враховуючи зауваження та пропозиції які надійдуть від мешканців міста Херсона”,
  3. Категоричне трактування п.1.7. суперечить положенням Земельного кодексу України, згідно якого (зокрема статті 127) крім передачі в оренду, земельні ділянки, призначені для будівництва капітальних та тимчасових об’єктів, можуть і продаватись. Таким чином, у п.1.7. замість слів “Перадачі в оренду підлягають” пропонуємо зазначити “Передаватись в оренду можуть”,
  4. Враховуючи, як вже було зазначено вище, відсутність у першому розділі (та у Порядку взагалі) пункту з розкриттям які терміни (дефініції), у якому значенні застосовуються у цьому Положенні, не зрозуміло яка саме “заява” мається на увазі у п.3.2. – та що вже зазначалась у п.1.4., чи особи на підставі заяв яких (що зазначені у п.1.4.) оголошується конкурс повинні знову писати окремі заяви на право отримання в оренду земельних ділянок на конкурсних засадах.
  5. У п.3.4. зазначається, що разом із заявою заявником подаються статут (положення), свідоцтво про державну реєстрацію СПД (копія завірена наступним чином), хоча яким саме “наступним чином” Порядком не визначено.
  6. Згідно п.4.2. учасники конкурсу після виконання процедур, пов’язаних з поданням та прийняттям заяв на участь у конкурсі (передбачених п.3) учасники конкурсу повинні надіслати “до Управління пропозиції щодо реалізації умов конкурсу у вигляді предпроектних пропозицій, погоджених управлінням містобудування та архітектури та схвалених містобудівною радою”. Враховуючи, що заява, відповідно до п.3.13 може бути подана “за три робочих дні до дати проведення конкурсу“ та фактичні терміни розгляду предпроектних пропозицій, їх погодження управлінням містобудування та архітектури та схвалення містобудівною радою, можна зробити висновок про нереальні до виконання (виходячи з необхідного часу для виконання зазначених умов) умови запроваджені до учасників конкурсу та створення умов, за яких до участі у конкурсі зможуть бути допущені тільки особи зазначені у п.1.4.
  7. Виходячи з трактування п.4.5, після оприлюднення запропонованих учасниками конкурсу пропозицій (після вскриття конвертів з пропозиціями), але до початку обговорення комісією – учасники конкурсу можуть подати додаткові пропозиції. Зазначена процедура, по-перше, якщо додаткові пропозиції учасників конкурсу будуть пов'язані із запропонуванням підняття орендної плати, буде ближче до процедури проведення аукціону, по-друге, можливість зміни (покращення) своїх попередніх пропозицій під час розгляду (але до обговорення) конкурсною комісією конкурсних пропозицій дає можливість учаснику конкурсу запропонувати мінімально можливі умови, а при необхідності підчас конкурсу їх покращувати. Тобто, по-перше, нівелюється конкурс як такий, та, по-друге, прописана процедура, яка дає можливість учаснику конкурсу отримати земельну ділянку в оренду за мінімальну плату та мінімальними обов’язками перед громадою, що, крім того, тягне за собою недоотримання коштів до міського бюджету.
  8. Згідно другого абзацу п.4.5. “За наявності додаткових пропозицій, матеріали виносяться на Комісію повторно для визначення переможця”, але процедура повторного винесення на Комісію і їх розгляду Комісією у Порядку не визначено,
  9. Виходячи із зазначеної у преамбулі даного рішення та п.1.3 Порядку мети, а саме “впровадження відкритих методів регулювання земельних відносин”, слід у п.4.6. додати речення наступного змісту “Підсумки конкурсу та мотивація вибору переможця оприлюднюються через друковані ЗМІ у десятиденний термін з дня проведення конкурсу.”

Прошу розглянути зазначені у цьому зверненні зауваження та пропозиції щодо рішення Херсонської міської ради “Про затвердження Порядку отримання в оренду земельних ділянок у м.Херсоні на конкурсних засадах” та саме Порядку, та у зв’язку з цим, прийняти рішення про внесення відповідних змін та доповнень до Порядку отримання в оренду земельних ділянок у м.Херсоні на конкурсних засадах

З повагою,

Голова ХМГО “За Майбутнє Херсона” Макуха В.В.