Незалежний громадський сайт інформаційно-аналітичної підтримки
розвитку ефективного місцевого самоврядування і дієвого громадянського суспільства
На головну На головну   Пишіть нам Пишіть нам
korablik ХЕРСОН.ГРОМАДА.ІНІЦІАТИВА  
Область

Місто
 
Немає щастя без свободи, свободи - без самоврядування, самоврядування - без конституційності, конституційності - без моралі, й жодного з цих великих благ - без сталості й ладу. Клiнтон РОССАЙТЕР
ПРАВА ГРОМАДИ ВИБОРИ ТА РЕЗУЛЬТАТИ ДЕПУТАТИ ВЕКТОР САМОВРЯДУВАННЯ громадська думка ІНТЕРВ'Ю ПРОЕКТ ТА ПІДТРИМКА СПІВРОБІТНИЦТВО
 
Незабаром оновлення сайту!

#ХЕРСОН
Херсон сьогодні >>
Керівники міста і області >>
Зазирнемо у майбутнє >>
Місто історичне >>
Природні рекорди Херсонщини >>
Важливі контакти міських і обласних служб >>
#ГРОМАДА
Громада міста >>
Думка громади >>
Громадські об'єднання >>
Діалоги з успішними керівниками >>
Діалоги з лідерами громадських об'єднань >>
Благодійність та меценацтво >>
Громада в історичному
ракурсі >>
Сайти громадянського суспільства >>
#САМОВРЯДУВАННЯ
Вектор самоврядування >>
Ради депутатів >>
Місцеві програми >>
Органи самоорганізації населення
Самоврядування у вищих навчальних закладах >>
Шкільне самоврядування >>
Досвід самоврядування >>
#ІДЕЇ ТА ІНІЦІАТИВИ
Оголошені конкурси >>
Матеріали конкурсів >>
Пропозиції проектів >>
#НАШІ ПРАВА
Загальна декларація з прав людини
Міжнародний Пакт про громадянські і політичні права
Конституція України
Права дитини >>
Право громади >>
Практичні поради
#БІБЛІОТЕКА
Тезаурус
Матеріали про демократію
Філософська бібліотечка
Класика сатири

Пошук по сайту

Партнери






м.Херсон

Ефективність місцевого самоврядування. Аналіз поточного стану (2007 рік)
Висновки та рекомендації

Автор Г. Парфьонова
за участю: А. Задніпряного,  М. Соловйова, В. Танчик, О. Урсуленка.

Ефективність місцевого самоврядування, великою мірою, залежить від виконання таких умов:

Перше. Формування сильної громади та професійної, патріотичної,  наділеною довірою громади місцевої влади. Для цього потрібно усвідомлення громадою системи місцевого самоврядування та можливість і вміння користуватись її механізмами та чесне сповідування владою відповідальності перед громадою.

Друге. Щорічна оцінка ефективності місцевого самоврядування та прийняття рішень щодо подальшого розвитку з урахуванням отриманих результатів та на основі суспільно розглянутих альтернатив.

Третє. Ефективна інформаційна взаємодія влади і громади.

Дослідження ХМГО "Розвиток", громадських організацій міста та комплексний аналіз практики місцевого самоврядування авторами концепції вказують на такі проблеми у забезпеченні ефективності самоврядування:

З першого напрямку: Формування сильної громади та професійної,  патріотичної місцевої влади:

Громада

  • Громада міста є слабкою і не згуртованою

  • Громадяни міста дуже слабо розуміють, що таке місцеве самоврядування. Це поняття не є зрозумілим, навіть, для представників інтелігенції міста, науковців ВНЗ тощо;

  • Мешканці міста не відчувають себе членами міської громади, про що свідчать опитування та, власне і дійсність, коли трощаться місця відпочинку, засмічується місто тощо;

  • У громади не має дієвих механізмів контролю за діяльністю органів місцевого самоврядування, перш за все, депутатського корпусу. Відсутні відомі громадські експерти, наділені довірою громади;

  • Громада не має розвинутих важелів впливу на органи місцевого самоврядування для захисту своїх прав та прийняття важливих для громади рішень. Про це свідчать численні факти неправомірної ущільнюючої забудови, проти якої борються пересічні мешканці і ОСББ та численні проблеми в ЖКГ.

Депутатський корпус та депутати

  • Депутатський корпус та депутати міської ради відірвані від громади

  • Депутатський корпус слабо виконує свою представницьку місію, по-перше, тому, що в соціально – демографічному плані не відображає структуру громади (більшість депутатського корпусу – бізнесмени), а головне тому, що не проводить опитування громадської думки і не спирається в прийнятті рішень на консультації з громадськістю;

  • Депутатський корпус не має зрозумілої для громади міста стратегії щодо місцевого розвитку та вирішення актуальних місцевих проблем, а переймається, здебільшого, розподілом землі;

  • Депутати «відірвані» від виборця, бо обрані за партійними списками і мають значно меншу індивідуальну відповідальність за свою діяльність, ніж при мажоритарній системі виборів. Відповідно, їх діяльність все менше пов’язана з насущними проблемами пересічного виборця.

Міський голова

  • Міський голова не узагальнює практику місцевого самоврядування, не спирається на громаду

  • Має програму, але не має розгорнутого плану дій, узгодженого з депутатським корпусом;

  • Не звертається з роз’ясненнями проблем місцевого самоврядування до громади міста, не консультується з громадськістю, в тому числі з громадською радою по питанням, які не розв’язуються в міській раді тощо

  • Виконавчі органи міської ради (Херсонський міськвиконком) не мають зрозумілої компетенції

  • Мають розвинену нормативну базу діяльності, якої дотримуються, але функції та завдання (тобто чим власне займається міськвиконком та його структурні підрозділи) до сих пір не донесені в зрозумілій формі до громадян міста. Про це свідчить статистика звернень до міськвиконкому не по належності.

З другого напрямку: Щорічна оцінка ефективності місцевого самоврядування:

По третьому напрямку: Інформаційна взаємодія влади і громади:

Вказані вище проблеми самоврядування є віддзеркаленням недостатньої ефективності інформаційної взаємодії влади та громади:

  • відсутні дослідження громадської

  • думки,
  • відсутні експертні висновки щодо ефективності місцевого самоврядування

  • немає просвітницької програми для широких верств населення, в тому числі для дітей та молоді.

Висновки

Недостатньо ефективне, на сьогодні, місцеве самоврядування заважає розвитку взаємної відповідальності та взаємної ефективності влади і громади та має своїми наслідками:

  • Неефективний місцевий розвиток, в т.ч. розбазарювання комунальних ресурсів, хронічні проблеми ЖКГ, благоустрою міста тощо;

  • Проблеми здорового способу життя, освіти, культури та духовності;

  • Недовіру громади до влади і навпаки, а отже підрив самих основ місцевого самоврядування.

Рекомендації

Підвищення ефективності місцевого самоврядування, на думку авторів аналізу, залежить не тільки від доопрацювання Закону України «Про місцеве самоврядування», але й удосконалення системи місцевого самоврядування на місцевому рівні шляхом формування Інформаційно – моніторингової системи «Вектор самоврядування» та внесення відповідних змін до Статуту громади, регламенту ради та інших нормативно – правових документів для забезпечення взаємної відповідальності та взаємної ефективності влади і громади.

 
Громадська рада
ЗАСІДАННЯ Громадської ради при міському голові
щодо впровадження системи "Вектор самоврядування" 

в практику місцевого самоврядування

Система моніторингу влади
Місце для фото Пропозиції по критеріях оцінки ефективності міської влади
 

Система оцінки громади
Місце для фото Пропозиції по критеріях оцінки ефективності громади
 

 
©2005 - 2017 Видавець сайту Херсонська міська громадська організація "Розвиток"

Передрук матеріалів вітається за наявності гіперпосилання на www.hgi.org.ua

Керівник проекту та головний редактор сайту: Ганна Парфьонова
E-mail: hannaparfyonova@gmail.com

Херсонська міська громадська організація "Розвиток"

Контакти: м. Херсон, вул. Полякова, 2, офіс 3 (4-й поверх)
e-mail:
hmgo.rozvytok@gmail.com


Головна сторінка
Керівники міста і області
Місто історичне

Права громади
Громадська думка
Інтерв'ю


Місцеві програми