ХЕРСОН. ГРОМАДА. ІНІЦІАТИВА

Портал суспільних знань і дій для розвитку Херсонщини

gerb_sity

Місто

gerb_region

Область

search_icon
 

Херсон

Економіка Херсона за 2015 рік

Транспорт та зв’язок

ТРАНСПОРТ

У 2015 році підприємствами транспортного комплексу міста перевезено 6 млн. 293 тис. тонн вантажів, що на 23,9% більше рівня 2014 року.

За структурою перевезень головним перевізником вантажів залишається залізничний транспорт, який обіймає 75,7% обсягів перевезень. Водний транспорт (річковий та морський) перевозить 12% вантажів, автомобільний – 12,3%.
Економіка Херсона за 2015 рік

Плановий показник Програми виконано на 114,8%.

Відправлення вантажів залізничним транспортом порівняно з 2014 роком збільшилося на 26,1%. Зросло відправлення хімічних та мінеральних добрив майже у 5 разів, чорних металів – у 2,5 рази, будівельних матеріалів – у 2,4 рази, нафти та нафтопродуктів – на 83,6%, зерна і продуктів перемолу – на 17,7%, лісових вантажів – на 12,2%, цементу – на 9,2%, руди кольорової – на 2,7%. Зменшилося відправлення брухту чорних металів на 40,7%.

Підприємствами автомобільного транспорту (без урахування перевезень фізичними особами-підприємцями) перевезено 776,4 тис.тонн вантажів, що на 5,8% менше ніж у 2014 році, та виконано вантажообіг в обсязі 222,7 млн.ткм, що на 0,4% менше ніж у 2014 році.

Перевезення вантажів річковим транспортом зменшилося на 19,5% у порівнянні з 2014 роком, і становить 379,0 тис. тонн. Перевезення вантажів морським транспортом у 2015 році в порівнянні з 2014 роком збільшилося в 88,5 рази, і становить 371,5 тис. тонн.

Загальний обсяг перевезення пасажирів усіма видами транспорту (з тролейбусним) за 2015 рік склав 70 млн. 222 тис. осіб, що на 8,4% менше ніж у 2014 році. Плановий показник Програми виконано на 98,9%.

За структурою перевезень, головними перевізниками пасажирів залишаються автомобільний та тролейбусний транспорт, які складають 66,4% та 28,7% відповідно. Залізничний транспорт обіймає 4,6% обсягів перевезень, річковий – 0,3%.
Економіка Херсона за 2015 рік

Міська автобусна мережа налічує 34 автобусних маршрути загального користування, які обслуговують 7 підприємств-перевізників різних форм власності, і 7 тролейбусних маршрутів, які обслуговуються міським комунальним підприємством (МКП) "Херсонелектротранс". Щоденно на маршрути виходять 520 одиниць автобусів та до 30 одиниць тролейбусів. Розробляються нові графіки маршрутів, скорочуються інтервали руху.

За 2015 рік проведено 5 конкурсів з визначення автомобільного перевізника на автобусних маршрутах загального користування, а саме: 33, 53, 48, 49, 17, 22, та 24. З переможцями конкурсів на обслуговування маршрутів №33 "смт Зеленівка – Центральний ринок" ФОП Присяжний, №49 "Залізнична станція – ХБК – Річпорт" ПАТ "Ремпобуттехніка-Херсон", № 48 "ТЕЦ – мкр. "Шуменський" ПП "Корнет-стиль" укладено договори.

Враховуючи неодноразові звернення мешканців міста, частково внесено зміни до схем руху діючих міських автобусних маршрутів загального користування № 34 "Житлоселище – просп. Ушакова – сел. Кіндійка"; № 1 "смт Антонівка – вул. І. Кулика – мкр. "Шуменський"; № 33 "смт Зеленівка –Центральний ринок".

Найбільша увага зосереджена на відновленні робочих потужностей МКП "Херсонелектротранс". Основна проблема – застарілий тролейбусний парк (коефіцієнт зношеності – 99,9%) та контактної мережі (коефіцієнт зношеності – 82,4%), зменшення випуску рухомого складу на маршрути міста, велика кількість пільговиків.

У 2015 році міським комунальним підприємством "Херсонелектротранс" введено в експлуатацію два тролейбуси, доставлені з міста Києва, що дозволило збільшити випуск тролейбусів на лінії.

План фінансування підприємства за перевезення пільгових категорій громадян на 2015 рік – 14,8 млн. грн. ( у т. ч борг 2014 року − 602,2 тис.грн), в тому числі; субвенція з державного бюджету – 12,8 млн. грн. і субвенція з місцевого бюджету – 1,9 млн. грн.

Станом на 01.01.2016, фактично профінансовано 14,8 млн. грн.

Фактичні витрати підприємства на перевезення пільгових категорій пасажирів, станом на 01.01.2016, складають 21,0 млн.грн. Різниця між фактичними витратами підприємства та розміром фінансування пільгових перевезень складає 6,2 млн.грн.

Визначення обсягу фактичних видатків з пільгового перевезення за 2015 рік проведено з урахуванням коефіцієнта співвідношення перевезення платних та безоплатних категорій пасажирів – 4,74, затвердженого рішенням виконавчого комітету від 21.10.2014 № 258.

В листопаді 2015 року на виконання доручення міського голови від 02.11.2015 № 9-796-4/16 та з метою уточнення обсягу фактичних пільгових перевезень підприємством проведено дослідження пасажиропотоку, за підсумками якого, цей коефіцієнт складає 7,42.

На виконання заходів Цільової програми розвитку міського електротранспорту на період до 2017 року, за 2015 рік підприємство профінансовано з місцевого бюджету на загальну суму 8,7 млн. грн. за напрямками:
тис.грн.
- погашення кредиторської заборгованості 2014 року за автошини – 300,0
- придбання автошин у 2015 році – 935,2
- погашення заборгованості Пенсійному фонду – 1000,0
- фінансова підтримка на погашення заборгованості із виплати заробітної плати – 3400,0
- погашення кредиторської заборгованості 2014 року за виконання капітального ремонту контактної мережі та тягових підстанцій – 2485,7
- оплата послуг з транспортування тролейбусів – 49,8
- придбання матеріалів для капітального ремонту контактної тролейбусної мережі по вул. І.Куліка – 500,0

З метою стабілізації роботи підприємства, оптимізовано штатний розклад.

На сьогодні головна причина тяжкого фінансового стану підприємства − великий розмір боргу, штрафів та пені. Оскільки підприємство є фінансово залежним від субвенції за перевезення пільгових категорій пасажирів, воно не має можливості погасити заборгованість до Пенсійного фонду та Державної податкової інспекції за рахунок власних коштів.

На засіданні Економічної ради з питань ефективності діяльності підприємств комунальної власності 24.11.2015 розглянуто питання термінових заходів щодо запобігання поновленню процедури банкрутства МКП "Херсонелектротранс".

На виконання рекомендації постійної комісії з питань транспорту і зв’язку та сфери послуг, у січні 2016 року проведена нарада міського голови, на якій начальником Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області зазначена одноразова мінімальна необхідна сума для погашення критичних боргів по єдиному соціальному внеску для запобігання поновленню процедури банкрутства підприємства – 5,5 млн. грн.

З метою забезпечення беззбиткового функціонування міського електротранспорту для надання якісних пасажирських послуг у м. Херсоні, рішенням міської ради від 12.02.2016 №46 внесені зміни та доповнення до Цільової програми розвитку міського електротранспорту м. Херсона на період до 2017 року, затвердженої рішенням міської ради від 31.01.2008 № 709, зі змінами.

На даний час передбачено орієнтовний обсяг фінансування з міського бюджету заходів щодо розвитку міського електротранспорту в 2016 році у сумі 4,8 млн. грн.:
- 1,8 млн. грн. – на придбання автошин для електротранспорту, проведення ремонтів тролейбусів господарським способом з придбанням матеріалів та обладнання;
- 1,5 млн. грн. – на капітальний ремонт ділянок контактної тролейбусної мережі тягових підстанцій господарським способом з придбанням матеріалів та обладнання (по вул. Р. Люксембург та від пл. Перемоги до пл. 200-річчя Херсона);
- 1,5 млн грн. – цільової фінансової підтримки підприємства на погашення боргу перед Державною податковою інспекцією у м. Херсоні, перед Пенсійним фондом України з пільгових пенсій у 2016 році, в тому числі погашення за минулі роки.

Спільно з МКП "Херсонелектротранс" та автотранспортними підприємствами організовано безперебійне перевезення дачників з річкового порту у період навігації 2015 року. Пасажирські перевезення річковим транспортом виконуються Нижньодніпровським представництвом ДП "Адміністрація річкових портів" за 12 напрямками в акваторії річки Дніпро.

У зв’язку зі змінами в законодавстві, з 01.07.2015 окремі категорії громадян втратили право на безкоштовний проїзд у міському транспорті, у т.ч. водному. Наше місто є унікальним у тому, що громадяни мають дачні ділянки, розташовані на березі Дніпра і дістатися до цих ділянок можливо лише водним транспортом. Такі ділянки мають понад 11,3 тис. громадян пільгових категорій. Витрати підприємств за перевезення пільгових категорій громадян компенсуються перевізнику з державного бюджету, чого не вистачає для покриття витрат підприємства. Тільки завдяки коштам міського бюджету в розмірі 1,9 млн.грн. перевезення пільговиків водним транспортом не було зупинено з 16 липня.

У зв’язку з активним розвитком автомобільного транспорту, щорічним приростом інтенсивності вантажообігу та пасажирообігу, на перший план починає виходити не проблема збільшення пропускної спроможності існуючих мереж автомобільних доріг, а влаштування обслуговуючих конструкцій, у тому числі – паркувальних майданчиків. Зупинені на узбіччі дороги транспортні засоби створюють найбільшу проблему для вільного безаварійного руху, адже таким чином припарковані автомобілі зменшують ширину проїжджої частини дороги та її видимість. Ліквідація зазначеної проблеми шляхом облаштування паркувальних майданчиків у міських умовах має забезпечити вільний безаварійний рух автомобільного транспорту та збільшення надходжень до міського бюджету.

В договірних відносинах КП "Сервіс-Центр" знаходиться 157 майданчиків для здійснення паркування транспортних засобів, обладнаних на спеціальних земельних ділянках, визначених для провадження діяльності із забезпечення паркування транспортних засобів на території міста Херсона (у 2014 році – 163 майданчики). Надходження від збору за місця для паркування надійшли до міського бюджету у сумі 1,4 млн.грн., що на 9,2% більше ніж за 2014 рік та на 1,2% більше планового показника.

Нагальною проблемою залишається диспетчеризація великовантажного транспорту та дотримання схеми його руху до елеватора та в порти міста, якою обмежено рух у період підвищення температури повітря понад 28 градусів, заборонено відстій вантажівок по просп.Ушакова. Великі зерновози, що рухаються центральними вулицями нашого міста, руйнують дорожнє покриття, яке ремонтується за кошти міської громади, створюють незручності херсонцям, скупчуючись у місцях проживання та відпочинку.

Для вдосконалення системи дорожнього руху ТОВ "Євродорінжпроект" розроблена схема руху вантажного транспорту в місті Херсоні.

У 2015 році проведено поточний ремонт зупинок громадського транспорту: "Стадіон "Кристал", "Вул. Кременчуцька (по вул. Перекопській, у напрямку мікрорайону)", "Парк Слави", "Парк імені Ленінського комсомолу", "Вул. Робоча (по вул. Ілліча, у напрямку мікрорайону)", "Вул. Робоча (по вул. Ілліча, у напрямку центра міста)", "Площа Ганнібала (в напрямку центру міста)", "Вул. Декабристів (біля міськвиконкому)", "Проспект Адмірала Сенявіна".

У 2015 році придбано і встановлено 11 зупиночних навісів: по Кіндійському шосе біля буд.№30, у напрямку смт Антонівки; по вул. Молодіжній біля буд.№4, у напрямку мкр. ХБК; на розі Кіндійського шосе та пров. Янтарного, у напрямку смт Антонівки; по просп. Георгія Димитрова, біля буд.№9, у напрямку пл. ім. Цюрупи; на розі просп. Георгія Димитрова та вул. Лавреньова, біля буд. №23, у напрямку пл. ім. Цюрупи; по вул. Комкова, біля буд. №21, у напрямку центра міста; по вул. І. Кулика, біля буд.№34 , у напрямку мкр. ХБК; по вул. Некрасова, біля буд. №143; по вул. Дорофєєва, біля буд. №12; по просп. 200-річчя Херсона, у напрямку мкр. "Таврійський"; на розі вулиць Степана Разіна, буд.№73 та Молодіжної, у напрямку центра міста.