ХЕРСОН. ГРОМАДА. ІНІЦІАТИВА

Портал суспільних знань і дій для розвитку Херсонщини

gerb_sity

Місто

gerb_region

Область

search_icon
 

Херсон

Економіка міста за 2008 рік

Бюджетні надходження по місту

Фінансові ресурси міста, його дохідна база формувалися його господарським комплексом.

У 2008 році господарським комплексом міста, який складався з 36458 тис. платників податків був забезпечений загальний збір до бюджетів усіх рівнів 779,2 млн.грн., що на 169 млн.грн. (27,7%) перевищило рівень попереднього року, в т.ч. у вигляді податків і зборів – 639,8 млн.грн.

Кількість платників податків у порівнянні з попереднім роком зменшилася на 3458: юридичних осіб – на 2391 (з 10609 у 2007 році до 8218 – у 2008 році), фізичних – на 1087 (з 29327 до 28240 відповідно).

У формуванні дохідної бази бюджетів усіх рівнів провідну роль відігравали підприємства промисловості, транспорту та зв’язку, торгівлі та громадського харчування, будівельні, якими створюється більше половини доходів.

Розвиток галузей народного господарства міста має прямий зв’язок із наповненням як міського бюджету, так і державного. Збільшення у 2008 році обсягів від виробничо-господарської діяльності у промисловості на 13,8%, торгівлі та громадському харчуванні – на 7,2%, перевезенні вантажів – на 17,1%, пасажирів – на 13,8% - призвело до збільшення надходжень податків та зборів від підприємств відповідно: торгівлі та громадського харчування – на 45,3%, транспорту та зв’язку –на 22%, сільського господарства – на 9,8%, промисловості – на 8,1%.

 

Показники 2007 >рік (млн.грн.) >2008 рік (млн.грн.) Темп 2008/2007 р>.,%

 

Надходження податків і зборів>: >509,0 >639,8 >130,8
> -> промисловість >124,2 >134,3 >108,1
> -> торгівля та громадське харчування >53,2 >77,3 >145,3
> -> транспорт та зв’язок >59,2 >72,2 >122,0
> -> будівництво >37,8 >45,0 >119,0
> -> сільське господарство >17,4 >19,1 >109,8

Стабілізація економічних процесів (з 2000 року), зростання заробітної плати, створення умов для розвитку підприємництва сприяли збільшенню надходжень податку з доходів фізичних осіб, акцизного збору, податку на додану вартість та інших податків.

Показники >2007 рік (млн.грн.) >2008 рік (млн.грн.) Темп 2008/2007 р>.,%
Надходження податків і зборів у розрізі податків до бюджетів усіх рівнів: >509,0 >639,8 >125,7
> - податок з доходів фізичних осіб >246,4 >324,4 >131,7
> - податок на прибуток >82,1 >125,1 >152,4
> - податок на додану вартість >62,2 >40,5 >65,1
> - єдиний податок >35,8 >46,6 >130,2
> - плата за землю >19,6 >24,7 >126,0
> - акцизний збір >3,9 >1,0 >25,6

Доходи міського бюджету, отримані за 2008 рік, становили 660,2 млн.грн., що складає 92% від уточнених планових показників. Вони складалися на 54,6% - з надходжень податків і зборів (360,7 млн.грн.), на 39,6% - з трансфертів із державного бюджету (261,4 млн.грн.), 5,8% складали надходження власних коштів бюджетних установ від надання платних послуг, оренди тощо (38,1 млн. грн.).

До цільових фондів, утворених міською радою, у 2008 році надійшло 874,2 тис.грн.

До бюджету розвитку надійшло 36,8 млн.грн., що складає 46% до уточненого річного плану (план – 79,8 млн.грн.) – не були забезпечені надходження коштів від продажу земель на 43,0 млн.грн.

Фінансування заходів

Видатки міського бюджету в 2008 році становили 671,4 млн. грн., що на 188 млн.грн. (38,9%) перевищило рівень 2007 року. Повністю профінансовано заробітну плату працівників бюджетної сфери, енергоносії (по фактично спожитих обсягах), збільшилися інші видатки, пов’язані із життєзабезпеченням міста та соціальною сферою, міські цільові програми розвитку.

Найбільші видатки були зосереджені в освіті (28,2% загальних видатків), які зросли у порівнянні з 2007 роком на 34,5%; в охороні здоров’я (17,4% загальних видатків), зростання – на 28,8%; у соціальному захисті та соціальному забезпеченні (17,6%), які зросли на 26,8%. Ці три напрямки фінансування обійняли 63% загальних видатків.

На фінансування видатків житлово-комунального господарства припало 3,2% загальних видатків (на рівні 2007 року); на будівництво – 4,9% (зростання – 98,4%); на транспорт, шляхове господарство, зв’язок – 1,3% (зростання –2,2%).

Профінансовано на виконання цільових програм та заходів 389,6 тис.грн., з цільових фондів, у т.ч. на освітлення міста – 104,5 тис.грн., на боротьбу із захворюванням на туберкульоз – 100,6 тис.грн., на підтримку хворих на цукровий діябет – 18,9 тис.грн. та інш. Решта коштів (залишок на 01.01.2009 – 618,5 тис.грн.) накопичується для виконання закінчених етапів робіт.

Роботи по об’єктах будівництва управління капітального будівництва виконувалися у відповідності з переліком, який затверджувався міською радою у складі Програми та змінами до нього (рішення міської ради від 12.05.2008 № 795, від 06.06.2008 № 848, від 14.07.2008 № 876), по об’єктах систем забезпечення життєдіяльності – у відповідності з титулами, затвердженими виконкомом.

Невиконання плану надходжень до бюджету розвитку спричинило виникнення кредиторської заборгованості по об’єктах управління капітального будівництва у сумі ___ млн.грн., по об’єктах дорожнього господарства – у сумі ___ млн.грн., по об’єктах благоустрою – ___ млн.грн.

Фінансовий стан суб’єктів господарювання

Продовження позитивної динаміки у переважній більшості галузей господарського комплексу визначило певне поліпшення фінансового стану суб’єктів господарювання у 2008 році.

За січень-грудень 2008 року фінансовий результат від звичайної діяльності до оподаткування суб’єктів господарювання міста склав 79,7 млн.грн. прибутку (проти 8,6 млн.грн збитків у 2007 році). Прибутково спрацювало 63,2% підприємств, якими отримано прибуток у сумі 484,9 млн.грн., або на 261,3 млн.грн. більше ніж у 2007 році. В той же час збитки 36,8% збиткових підприємств склали 405,2 млн.грн., у порівнянні з попереднім роком вони збільшилися на 173,0 млн.грн. У порівнянні з 2007 роком сума отриманих прибутків збільшилась у 2,2 раза, а збитків - на 74,5%. Питома вага збиткових підприємств збільшилась на 3 відсоткових пункти - з 33,8% до 36,8% від загальної кількості.

Основні причини збиткової діяльності підприємств міста: збільшення вартості сировинних матеріалів і енергоносіїв; неповна задіяність потужностей або припинення основної діяльності за рахунок витрат, які носять постійний характер (заробітна плата та нарахування по ній, сплата земельного податку); зношеність основних фондів підприємств; низький рівень відшкодування населенням вартості наданих житлово-комунальних послуг; відсутність обігових коштів для закупівлі сировини, вплив наслідків світової фінансової кризи.