|
Програми Херсонської міської ради
|
Затверджено
рішенням міської ради
28.05.04 № 539
запобігання
виникненню надзвичайних ситуацій та оперативного реагування на них у 2004/06
роках
1. Загальні
положення
Державна політика у сфері захисту
населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного
характеру здійснюється на принципах пріоритетності завдань, спрямованих на
рятування життя та збереження здоров’я людей, довкілля, безумовне надання
переваги раціональній та превентивній безпеці.
Загальне
керівництво та організація взаємодії при виконанні заходів із забезпечення цих
напрямів у місті покладені на управління з питань надзвичайних ситуацій та
цивільного захисту населення, яке працює в складних умовах. У місті, яке належить до другої категорії з
питань цивільної оборони, функціонує Херсонський спеціальний (воєнізований)
аварійно-рятувальний загін. Наявність великої кількості потенційно небезпечних
об’єктів у місті, відсутність коштів не дозволяють проводити
аварійно-рятувальні роботи. Як наслідок, кожного року, кількість надзвичайних
ситуацій із загибеллю людей не зменшується, а на водних об’єктах -
збільшується.
Правовою
основою Міської комплексної програми запобігання виникненню надзвичайних
ситуацій та оперативного реагування на них у 2004/06 роках (далі – Програма) є
чинне законодавство України:
- Закон України “Про місцеве
самоврядування в Україні”, ст. 35 Закону
України “Про захист населення і територій від надзвичайних ситуацій
техногенного та природного характеру”, ст. 22 постанови Кабінету Міністрів
України від 3 серпня 1998 року № 1198 “Про єдину
державну систему запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного
та природного характеру”, ст. 3 постанови Кабінету Міністрів України від 4 лютого 1999 року № 140 “Про порядок
фінансування робіт із запобігання і ліквідації надзвичайних ситуацій та їх
наслідків, для фінансування робіт щодо попередження, ліквідації надзвичайних
ситуацій техногенного та природного характеру та їх наслідків”;
- Закон України “Про
аварійно-рятувальні служби”;
- Закон України “Про захист
населення і територій від наслідків надзвичайних ситуацій техногенного та
природного характеру”;
- Закон України “Про об’єкти
підвищеної небезпеки”;
- Указ Президента України від
15.06.01 № 436/2001 “Про систему реагування на надзвичайні ситуації на водних
об’єктах”;
- постанова Кабінету Міністрів
України від 07.02.01 № 122 “Про комплексні заходи, спрямовані на ефективну
реалізацію державної політики у сфері захисту населення і територій від
надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, запобігання та
ефективне реагування на них на період до 2005 року”.
2. Оцінка існуючої
ситуації
На території міста розташовано 78
потенційно небезпечних об’єктів та споруд, а також 14 хімічно небезпечних
об’єктів, які, в разі порушень, можуть призвести до аварій та катастроф. Місто
є зоною ризику виникнення аварій і катастроф (підтоплення ґрунтовими водами,
прорив каскадів гідроспоруд на Дніпрі, зсуви ґрунту). По території міста
проходять газопровід “Харків-Сімферополь”, нафтопровід “Кременчук-Херсон”,крім
того, дуже розповсюджені небезпечні геологічні процеси та явища (зсувні процеси
на житлових масивах).
Враховуючи, що рівень зношуваності
обладнання більшості промислових підприємств наближається до критичного, цей
ризик постійно збільшується.За 2002 рік у місті виникло 30 надзвичайних ситуацій, в яких
загинуло 19 осіб.
За
2003 рік сталося 30 надзвичайних ситуацій, з них:
-
техногенного
характеру – 13;
-
природного
характеру – 6;
-
соціально-політичного
характеру – 11.
Загиблих – 8.
Аналіз надзвичайних ситуацій
показує, що запобігти деяким випадкам загибелі людей при виникненні
надзвичайних ситуацій та зменшити матеріальні збитки можливо.
Мета і основні завдання
Програми
Метою розробки Програми є
забезпечення виконання Закону України
“Про аварійно-рятувальні служби”, що дозволить у повному обсязі виконати
вимоги в місті у рамках законодавчих та нормативних документів єдиної державної
системи запобігання і реагування на надзвичайні ситуації з найменшими
фінансовими витратами.
-
проведення
екстрених і невідкладних заходів в умовах надзвичайних ситуацій техногенного та
природного характеру з метою рятування людей, захисту території та матеріальних
цінностей міста, запобігання, локалізація та ліквідація наслідків надзвичайних
ситуацій, виконання інших робіт, що потребують спеціального
аварійно-рятувального оснащення і відповідної кваліфікації виконавців;
-
виконання
аварійно-рятувальних робіт відповідно до Плану реагування на надзвичайні
ситуації та при загрозі їх виникнення на території міста в межах Єдиної
державної системи запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного
та природного характеру;
-
забезпечення постійного та обов’язкового обслуговування потенційно небезпечних
об’єктів на території міста;
- здійснення профілактичного нагляду за станом техногенної безпеки на
території міста та об’єктах, що обслуговуються, за готовністю об’єктів до
ліквідації можливих аварій і виконання необхідних обсягів запобіжних і
профілактичних робіт;
-
забезпечення оперативного реагування на надзвичайні ситуації на водних
об’єктах.
4. Невідкладні
заходи Програми
§
надання
допомоги пенсіонерам, інвалідам, учасникам Великої вітчизняної війни,
домовласникам (коли в квартирі знаходяться хворі люди у безпорадному стані,
малі діти або існує загроза життю людей);
§
здійснення
евакуації потерпілих з шахт ліфтів, колодязів комунальних мереж, інших
важкодоступних місць;
§
участь
в евакуації постраждалих із автомобілів під час дорожньо-транспортних пригод
(ДТП) та ліквідація наслідків ДТП у разі розливу небезпечних речовин;
§
здійснення
розбирання завалів у разі руйнування будівель за допомогою спеціального
гідравлічного обладнання, автокрану, автовежі,
компресора, у тому числі в спеціальних засобах захисту органів дихання та
шкіри, у разі надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру;
§
здійснення
демеркуризації будівель, ліквідації осередків СДОР на території міста (за викликом начальника управління
з питань НС та ЦЗН м.Херсона);
§
надання
допомоги потерпілим на водоймищах міста у зимовий період.
5.
Очікуваний результат
-
профілактика виникнення надзвичайних ситуацій;
-
зниження кількості надзвичайних ситуацій, зменшення збитків їх наслідків;
-
поліпшення захисту життя та здоров’я людей;
-
підтримання безпеки потенційно небезпечних об’єктів;
-
мінімізація впливу наслідків можливих надзвичайних ситуацій;
-
поліпшення екологічного стану на території міста.
Херсонський
спеціальний (воєнізований) аварійно-рятувальний загін створений з метою
забезпечення максимально ефективного та скоординованого використання
можливостей аварійно-рятувальних формувань області. Зазначений загін при
відповідному оснащенні та підготовці може у повному обсязі вирішувати завдання
з ліквідації надзвичайних ситуацій, характерних для міста.
6. Напрямки реалізації та фінансування Програми
-
оплату аварійно-рятувальних робіт, з ліквідації наслідків аварій та
надзвичайних ситуацій провадити за рахунок резервного фонду міського бюджету
згідно з Положенням про резервний фонд міського бюджету за представленими
актами виконаних робіт по кожному окремому випадку;
-
удосконалення системи оповіщення керівників та оперативно-чергової служби
реагування на надзвичайні ситуації;
-
реорганізація служби рятування на водних об’єктах міста.
Перелічені
напрямки можуть бути реалізовані послідовно або збігатися в часі.
Обсяги
робіт, терміни їх виконання повинні обґрунтовуватись окремо в кожному
конкретному випадку та погоджуватися з виконавцем.