Програми Херсонської міської ради

ЗАТВЕРДЖЕНО
рішенням міської ради
від 14.06.02 №22

МІСЬКА ПРОГРАМА

Реформування житлово-комунального господарства м. Херсона на 2002-2005 роки (продовжено до 2010 року)



Програма розроблена на підставі "Програми реформування і розвитку житлово-комунального господарства на 2002-2005 роки та на період до 2010 року" схваленою постановою Кабінету Міністрів України від 14 лютого 2002 р. № 139, Указу Президента України від 19.10.99 р. № 1351 "Про прискорення реформування житлово-комунального господарства", а також на підставі рішення Херсонського міськвиконкому від 10.10.2001 р. №370 "Про концептуальні напрямки реформування житлово-комунального господарства м. Херсона на 2002-2005 роки".

1. Загальні положення

Житлово- комунальне господарство є найбільш технічно відсталою галуззю економіки з багатьма проблемами, які останнім часом особливо загострились. Фінансове становище підприємств, то надають житлово-комунальні послуги, незадовільне і зумовлене, насамперед, постійно зростаючою заборгованістю з оплати послуг з боку підприємств, бюджетних установ та населення. Ситуацію погіршує велика кількість пільг, передбачених законодавством для окремих категорій населення та заборгованість бюджету з відшкодування оплати наданих послуг за цими пільгами.
Наявна законодавча та нормативна база недостатня і недосконала, не забезпечує правових засад реформування житлово-комунального господарства, взаємовідносин підприємств, що надають комунальні послуги та споживачів послуг.
Ринкові перетворення практично не торкнулись сфери житлово-комунального господарства міста, в той час, як всі інші галузі - торгівля, будівництво, побутове обслуговування, громадське харчування, пройшли стадії комерціалізації та приватизації і ефективно функціонують в ринкових умовах.
Досвід і реформування окремих підприємств житлово-комунального господарства м. Херсона показав, що цю проблему необхідно вирішувати комплексно.
Тільки комплексний підхід з вирішенням цілої низки питань та з виконанням конкретних заходів може дати позитивний результат, створити умови для якісних змін у сфері житлово-комунального господарства міста.
Цю програму розроблено з метою підвищення ефективності та надійності функціонування системи життєзабезпечення населення міста, поліпшення якості житлово-комунальних послуг з одночасним зниженням нераціональних витрат.

2. Основні напрямки реформування житлово-комунального господарства м. Херсона.

Основними напрямами реформування житлово-комунального господарства міста є:

- удосконалення системи управління підприємствами та організаціями житлово-комунального господарства всіх форм власності з розмежуванням функції органів управління та підприємств, виробників житлово-комунальних послуг;
- розвиток ринкових відносин в житлово-комунальній сфері;
- створення конкурентного середовища і ринку послуг, реструктуризація
підприємств і організацій житлово-комунального господарства;
- удосконалення системи фінансування житлово-комунального господарства та
проведення ефективної енергозберігаючої політики.
Для реалізації основних напрямів реформування житлово-комунального
господарства міста необхідно вирішити конкретні питання та здійснити конкретні
заходи.
Удосконалення системи управління підприємствами і організаціями житлово-комунального господарства міста.
Система управління повинна об'єднати зусилля Херсонської міської ради, міськвиконкому, підприємств житлово-комунального господарства всіх форм власності для реформування та ефективного функціонування в умовах ринкової і економіки.
На цьому етапі Херсонський міськвиконком повинен забезпечити:
- обслуговування населення підприємствами та організаціями житлово - комунального господарства незалежно від форми власності;
- проведення інвентаризації та організація обліку житлового фонду;
- проведення інвентаризації та здійснення обліку об'єктів комунального господарства;
Необхідно здійснити розмежування та впорядкування функцій управління об'єктами житлово-комунального господарства, функцій підприємств-виробників, (постачальників) послуг та споживачів житлово-комунальних послуг.

 Першочерговими питаннями реформування по цьому напрямку є:

- розроблення та реалізація сучасної системи управління;
- впорядкування відносин власності;
- визначення конкретних замовників житлово-комунальних послуг. Конкретні заходи, виконання яких має забезпечити вирішення цих питань, наведені в Додатку 1 до Програми.
Демонополізація і розвиток конкурентного середовища.

Розвиток конкуренції в житлово-комунальному господарстві здійснюється з метою створення умов для подолання негативних наслідків монопольного та домінуючого становища організацій житлово-комунального господарства шляхом:

- формування замовлень на послуги і програми розвитку об'єктів житлово- комунального призначення;
- організації системи розрахунків за використані ресурси і спожиті послуги на основі договорів (угод);
- застосування економічних санкцій за порушення договірних зобов'язань;
- залучення підприємств та організацій різних форм власності для надання житлово-комунальних послуг на конкурсній основі.

Важливою складовою реформи житлово-комунального господарства є розвиток конкуренції в системі управління та обслуговування житлової сфери, що дозволить власникам житла та об'єктів комунального призначення визначати житлово-експлуатаційну організацію для забезпечення необхідного рівня якості робіт і надання послуг.
З метою демонополізації житлово-комунального господарства передбачається провести процес роздержавлення підприємств і організацій житлово-комунального господарства, забезпечити реальну правову рівність господарюючих суб'єктів різних організаційно-правових форм.
Одним з напрямків поліпшення роботи підприємств тепловодопостачання та водовідводу є зміна структури діючих підприємств з виділенням непрофільних виробництв, не пов'язаних з основною діяльністю, створення альтернативних підприємств.
Експлуатація об'єктів комунальної теплоенергетики, водопостачання та
водовідводу може здійснюватись підприємствами різних форм власності на основі договорів оренди, контрактів на управління, концесії.
Структурні зміни в діяльності та управлінні теплоенергетики, водопостачання та водовідвід потребують створення нових організаційних ринкових структур: корпорацій, приватних підприємств, господарських товариств, можливого відокремлення виробництва та транспортування товару (послуги) до споживача.
Доцільно проводити конкурси на виконання спеціалізованих робіт - обслуговування ліфтового господарства, внутрішньо-будинкових мереж, вентиляційних каналів, вивіз сміття, тощо.
Розвиток конкурентних принципів управління і обслуговування житлово-комунального господарства є основою для приватизації підприємств та організацій. Передбачається здійснити приватизацію їх переважної більшості до кінця 2005 року.
Розвиток конкурентних відносин у житлово-комунальному господарстві міста буде сприяти ефективності його функціонування, зниженню витрат на утримання і залучення додаткових фінансових ресурсів для модернізації  господарства.
Конкретні заходи, виконання яких забезпечить вирішення викладених у розділі питань, наведені в Додатку 2 до Програми.
Удосконалення системи фінансування житлово-коммунального господарства та проведення ефективної енергозберігаючої політики.

Для оздоровлення фінансової ситуації в житлово-комунальному господарстві необхідно:

- реструктуризувати заборгованість бюджету та бюджетних організацій перед
підприємствами житлово-комунального господарства;
- подолати збитковість житлово-комунального господарства;
- забезпечити стабільне і достатнє поточне фінансування житлово-комунальних
послуг.

Для вирішення цих питань необхідно створити міську комісію з розгляду питань погашення заборгованості за житлово-комунальні послуги з включенням до її складу керівників підприємств житлово-комунального господарства та представників громадських організацій.Заходи, які здійснюються для погашення заборгованості за житлово-комунальні послуги, наведені в Додатку до Програми.

Необхідно постійно проводити ефективну енергозберігаючу політику:

- розробити та установити контроль за виконанням програми поетапного оснащення житлового фонду приладами обліку витрачення та регулювання споживання води і теплової енергії;
- передбачити в проектах міського бюджету кошти на фінансування робіт, пов'язаних з оснащенням житлового фонду приладами;
- залучати інші джерела фінансування, в тому числі, кошти населення, кредити тощо;
- запровадити диференційовані тарифи на послуги з тепловодопостачання, що надаються за нормами або показниками приладів обліку;
- створити мережу спеціалізованих підприємств з монтажу, сервісного обслуговування та ремонту приладів.
Перелік енергозберігаючих заходів наведено в Додатку 4 до Програми.

3. Формування ринкових механізмів функціонування та розвитку житлово-комунального комплексу міста.
А) Формування ринкових відносин у житловій сфері.

Реформування відносин у житловій сфері здійснюється за такими напрямами:

- продовження розмежування форм власності у житловому фонді, стимулювання його приватизації;
- створення об'єднань співвласників багатоквартирних будинків;
- реорганізація та роздержавлення житлово-експлуатаційних організацій, перетворення їх у рівноправних партнерів на ринку послуг;
- розподіл функцій та запровадження договірних відносин між власником житла та обслуговуючими підприємствами.
- впровадження повного відшкодування вартості надання житлово-комунальних послуг з включенням до оплати житла витрат на проведення капітального ремонту будинку.

Об'єднання співвласників багатоквартирних будинків повинно стати основною формою організації утримання та експлуатації житлових будинків і прибудинкових територій, підвищення рівня їх благоустрою та умов проживання.
Б) Формування ринкових відносин у сфері тепловодопостачання та водовідводу.
Формування нових економічних відносин у сфері тепловодопостачання та водовідводу враховує особливості діяльності підприємств, які виробляють та надають ці види послуг.

Міська рада та міськвиконком повинні здійснювати ефективне регулювання діяльністю підприємств тепловодопостачання та водовідводу, яке включає:

 - формування виробничих та інвестиційних програм на основі перспективних схем тепловодопостачання та водовідведення міста;
- щорічне тарифне регулювання, прозорість формування тарифів;
- проведення моніторингу діяльності підприємств;
- забезпечення обліку споживання основних комунальних послуг;
- поетапне перетворення комунальних підприємств тепловодопостачання та
- водовідводу у господарські товариства та приватні підприємства.
В) Формування ринкових відносин у сфері діяльності міського електротранспорту.
Специфіка роботи міського електротранспорту, залежить від постійних маршрутів, графіку руху та постійного енергопостачання, велика кількість пільгових категорій населення, яке користується ним, вимагає підтримки з боку міської ради.

Міська рада та міськвиконком повинні сприяти:

- оптимізації та розвитку транспортних схем, оновленню рухомого складу;
- забезпеченню рівних умов конкуренції на ринку транспортних послуг;
- створенню акціонерних компаній на базі тролейбусного управління, його служб і дільниць із залученням приватних структур;
- впровадженню договірних відносин між замовником та виконавцем транспортних послуг;
- упорядкуванню пільг на проїзд, запровадженню адресної грошової компенсації на проїзд безпосередньо споживачам;
- проведенню акціонування підприємства міського електротранспорту, переходу на ринкові умови його функціонування.
Г) Формування ринкових відносин у сфері благоустрою, міського шляхового господарства, ритуального обслуговування:
Комплекс заходів з реформування та розвитку благоустрою, шляхового господарства, ритуального обслуговування, санітарної очистки, включає:
- розробку довгострокового плану благоустрою міста;
- створення системи поводження з побутовими відходами;
- удосконалення системи управління об'єктами вулично-дорожньої мережі;
- реформування структури обслуговуючих підприємств, перетворення їх у окремі приватні підприємства, господарські товариства.

4. Етапи виконання програми

Програма виконується в два етапи.
На першому етапі (2002-2003 р.) здійснюватимуться такі заходи:

- перехід на ринкові умови підприємств житлово-комунального господарства міста;
- введення конкурентних відносин у житловому господарстві – створення об'єднань співвласників квартир багатоквартирних будинків;
- здійснення розподілу функцій власника та виробника житлово-комунальних послуг;
- впровадження договірних відносин;
- здійснення розподілу функцій власника та виробника житлово-комунальних послуг;
- впровадження договірних відносин;
- проведення роздержавлення житлово-експлуатаційних підприємств;
- проведення акціонування та роздержавлення в системі тепловодопостачання та водовідведення.

На другому етапі (2004-2005 р.) здійснюватимуться такі заходи:

- перехід на бездотаційне, самоокупне функціонування підприємств житлово - комунального господарства;
- проведення роботи з ліквідації заборгованості споживачів за надані послуги та . підприємств .житлово-комунального господарства;
- завершення роздержавлення підприємств житлово-комунальної сфери;
- створення системи кредитування розвитку підприємств житлово-комунального х господарства міста;
- впровадження обслуговування та утримання житла, надання послуг, тільки на конкурсній основі;
- впровадження енергозберігаючих заходів.

Додаток 1  до програми реформування житлово-комунального господарства

Заходи щодо виконання питань по напряму «Удосконалення

та реформування системи управління житлово-комунальним господарством міста»

№ п/п

Перелік питань

Перелік заходів

Строк виконання

Відповідальні за виконання

1.

Організація єдиного органу управління з питань забезпечення життєдіяльності міста.

1. розробка та затвердження структурної схеми головного управління з питань забезпечення життєдіяльності м. Херсона та положення про головне управління.

II кв.

2002 р. 

Заступник міського голови, керівники управлінь та підрозділів міськвиконкому

2. Розробка та затвердження структур та положень управлінь та  інших підрозділів головного управління.

 

II кв.

2002 р.

Заступник міського голови, керівники управлінь та підрозділів міськвиконкому.

2.

Розмежування функцій управління житловим та комунальним господарством міста, а також розмежування виробничих і управлінських функцій існуючих виробничих структур комунального господарства.

1. Проведення реорганізації міського управління житлово-комунального господарства з розподілом функцій управління житловим господарством та комунальним господарством міста.

III кв.

2002 р.

 

Заступник міського голови

2. Проведення реорганізації виробничих об’єднань комунального господарства з розмежуванням виробничих та управлінських функцій

IV кв.

2002 р.

Заступник міського голови

3.

Організація єдиної міської інформаційно-диспетчерської служби

1. Створення у складі Головного управління з питань забезпечення життєдіяльності міста інформаційно-диспетчерської служби(ІДС).

III кв.

2002 р.

Заступник міського голови, керівники управлінь міськвиконкому.

2. Розробка та затвердження положення про ІДС.

III кв.

2002 р.

Заступник міського голови, керівники управлінь міськвиконкому

4.

Організація спеціальної інспекції з нагляду за станом житлового фонду та благоустрою міста

1. Реорганізація існуючої спеціальної санітарної інспекції.

III кв.

2002 р

Заступник міського голови

2. розробка та затвердження структури і положення про спеціальну інспекцію з нагляду за станом житлового фонду та благоустрою міста.

III кв.

2002 р.

 

Заступник міського голови

3. Забезпечення спец. інспекції необхідним обладнанням, транспортом, засобами контролю, приміщенням.

IV кв.

2003 р.

Заступник міського голови

5.

Інвентаризація житлового фонду та об’єктів комунального господарства з оформленням права власності на них територіальної громади м. Херсона

1. Проведення інвентаризації житлового фонду, що знаходиться у комунальній власності м. Херсона.

IV кв.

2002 р.

 

Управління комунальної власності

2. Проведення інвентаризації об”єктів комунального господарства міста.

IV кв.

2002 р.

 

3. Оформлення права власності територіальної громади м. Херсона на об’єкти житлового фонду та комунального господарства міста.

IV кв.

2003 р.

3 Прийняття  та затвердження відповідних документів та пакетних рішень

IV кв.

2003 р.

 

6.

Розробка нормативно-правової та розпорядної документації, необхідної для здійснення ефективного управління  системою життєдіяльності міста

 

Постійно

Заступник міського голови

7.

Матеріально технічне і програмне забезпечення структур управління житлово-комунальним господарством, організація системи навчання та підвищення кваліфікації управлінських кадрів

1. Оснащення структур управління житлово-комунальним господарством необхідною технікою, програмним забезпеченням, транспортом, приміщенням.

2004 р.

 

Заступник міського голови

2. Організація постійно-діючого семінару навчання з нормативно-правових питань та організації управління житлово-комунальним господарством

IV кв.

2002 р.

Заступник міського голови

Додаток 2 до програми реформування житлово-комунального господарства

Заходи щодо вирішення питань по напряму “Демонополізація,

розвиток конкурентного середовища та створення ринку житлово-комунальних послуг”

№ п/п

Перелік питань

Перелік заходів

Строк виконання

Відповідальні за виконання

1.

Запровадження конкурсного порядку передачі житлового фонду на утримання і обслуговування підприємствам різних форм власності

1. Розробка та затвердження Положення про порядок конкурсного відбору підприємств для утримання та обслуговування житлових будинків і при будинкових територій та форми договору.

 III кв.

2002 р.

Заступник міського голови та конкурсна комісія

2. Створення конкурсної комісії по відбору підприємств для утримання і обслуговування житлового фонду і при будинкових територій.

III кв.

2002 р

3. Проведення конкурсів по відбору підприємств для утримання і обслуговування житлового фонду та при- будинкових територій  по конкретним дислокаціям будинків.

постійно

2.

Запровадження конкурсного порядку передачі на утримання і обслуговування об’єктів благоустрою і комунального господарства підприємствам різних форм власності

1. Розробка та затвердження Положення Пол відбору підприємств для утримання і обслуговування об’єктів благоустрою і комунального господарства міста та форми договору.

III кв.

2002 р.

Заступник міського голови та конкурсна комісія

2. Проведення конкурсу по відбору підприємств для утримання і обслуговування:

- об’єктів благоустрою міста;

- парків, скверів, пляжів;

- шляхового господарства міста;

- кладовищ,  меморіальних комплексів, полігонів для відходів;

- об’єктів тепловодопостачання та водовідводу, тощо;

 

 постійно

3.

Введення договірних відносин між міськвиконкомом і підприємствами, яким передаються на утримання і обслуговування конкретні житлові будинки та при будинкові території

1. Організація обліку житлового фонду.

II кв.

2003 р.

Управління міськвиконкому

2. Встановлення за закріплення при будинкових територій існуючого житлового фонду.

 2005 р.

 

3. Передача підприємствам на утримання та обслуговування житлового фонду та прибудинкових територій.

2004 р.

4.

Введення договірних відносин між міськвиконкомом і підприємствами, яким передаються на утримання і обслуговування об’єкти благоустрою та комунального господарства міста

1. Заключення договорів на утримання і обслуговування:

- об’єктів благоустрою міста;

- парків, скверів, пляжів;

-  об’єктів  шляхового господарства міста;

- кладовищ,  меморіальних комплексів, полігону для відходів та ін.;

- об’єктів тепловодопостачання та водовідведення та каналізації;

- ооб’єктів  теплоенергетики та електротранспорту.

 

2004 р.

 

Управління міськвиконкому

2. Встановлення та закріплення меж обслуговування ооб’єктів.

 2005 р.

Управління міськвиконкому

5.

Введення системи договірних відносин між підприємствами, які утримують і обслуговують житловий фонд та наймачами житла та власниками житла

1. Розробка та затвердження форми договору найма житла в будинках комунального житлового фонду.

III кв.

2002 р.

 

Міськвиконкомом

 

2. Розробка та затвердження форми договору з власниками житла та не житлових приміщень на участь у витратах на утримання будинку та при будинкової території.

III кв. 2002р.

 

Міськвиконкомом

3. Заключення підприємствами договорів найму житла з громадянами в будинках комунального житлового фонду.

IIIIV кв.

2003 р.

 

Підприємства які утримують та обслуговують житловий фонд

4. Заключення підприємствами договорів з  власниками житла та нежитлових приміщень на участь у витратах на утримання будинку та при- будинкової території. 

I – IV кв.

2003 р.

Підприємства які утримують та обслуговують житловий фонд

6.

Проведення реструктуризації і реорганізації існуючих житлово-експлуатаційних підприємств та створення на їх базі  приватних підприємств та господарських товариств, що  мають право сплачувати єдиний податок 

1. розробка схем реорганізації  існуючих житлово-комунальних підприємств, виділення із складу ЖЕО і ЖЕКів структурних підрозділів, створення на їх базі господарських товариств та приватних підприємств.

IIIV кв.

2002 р.

 

Міськвиконком, підприємства житлово-комунального господарства

 

2. Передача в оренду Товариствам і приватним підприємствам цілісних майнових комплексів та окремого майна (приміщень, транспорту, обладнання), що знаходиться у комунальній власності територіальної громади України м. Херсона.

IV кв.

2004 р.

Управління комунальної власності

3. Здійснення реорганізації та ліквідації збиткових підприємств.

IV кв.

2005 р.

  

 

Міськвиконком

7.

Реструктуризація і реорганізація міських підприємств комунального господарства та створення на їх базі приватних підприємств, що мають сплачувати єдиний податок

1. Розробка схем реорганізації існуючих підприємств комунального господарства шляхом виділення з їх складу структурних підрозділів, створення на їх базі господарських товариств та приватних підприємств.

II кв.

2003 р.

  

Управління міськвиконкому

 

2. Передача в оренду господарським товариствам і приватним підприємствам цілісних майнових комплексів та окремого майна, що знаходиться у комунальній власності територіальної громади м. Херсона.

IY кв.

2004 р.

 

Управління комунальної власності

 

3. здійснення реорганізації та ліквідації збиткових  підприємств комунального господарства.

2005 р.

 

Міськвиконком

8.

Реорганізація існуючих житлово- будівельних кооперативів в Об’єднання співвласників багатоквартирних будинків (далі-об’єднання співвласників)

1. Проведення робіт по реорганізації житлово- будівельних кооперативів в Об’єднання співвласників відповідно до Закону України “ Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку”.

2005 р.

Міськвиконком

9.

Створення Об’єднань співвласників в будинках комунальної власності та передача на їх баланс житлових комплексів

1. Проведення роботи та заходів щодо створення та реєстрації нових об’єднань співвласників.

 

2005 р.

Міськвиконком

 

2. Здійснення реєстрації нових об’єднань співвласників.

Постійно, по готовності.

 

 Відділ державної реєстрації міськвиконкому ОСББ

 

3. здійснення передачі на баланс Об’єднань співвласників житлових комплексів, що знаходяться у комунальній власності.

 

Постійно

 Управління комунальної власності

Додаток 3

до програми реформування житлово-комунального госоподарства

Заходи щодо заборгованності за житлово-комунальні послуги

№ п/п

Перелік заходів

Строк виконання

Відповідальні за виконання

1

Створення міської комісії з розгляду питань погашення заборгованості за житлово-комунальні послуги

III кв.

2002 р.

Заступник міського голови

2

Проведення суцільної інвентаризації заборгованості за видами житлово- комунальних послуг у розрізі кожного особового рахунку споживача

IV кв.

2002 р.

Комісія, підприємства по обслуговуванню житлового фонду

3

Визначення реальності заборгованості відповідно до норм цивільного законодавства (термін виникнення, зміни у складі сімей тощо)

постійно

Комісія

4

Прийняття рішень щодо терміну погашення заборгованості, реструктуризації та списання залежно від суми боргу та матеріального стану боржника

постійно

Комісія

5

Забезпечення укладання договорів підприємствами по обслуговуванню житлового фонду з наймачами (власниками) житла про обов’язкову сплату поточних платежів та розміру щомісячних додаткових платежів на погашення заборгованості

 

Комісія

6

Надання допомоги в оформленні субсидій громадянам, які мають право на їх отримання, але не користуються ним

постійно

Комісія

7

Застосування в межах, визначених законодавством, заходів примусового стягнення заборгованості з громадян, сімейний фактично-отриманий сукупний доход яких перевищує сукупний прожитковий мінімум членів цих сімей

постійно

Комісія

8

Проведення уточнення категорій громадян, які мають право на пільгову оплату житлово-комунальних послуг

 

IV кв.

Комісія підприємства по обслуговуванню житла

 

 

9

Забезпечення погашення заборгованості підприємствами житлово-комунального господарства за нараховані пільги та субсидії

 

постійно

Комісія, управління міськвиконкому

 

10

Проведення інвентаризації заборгованості бюджетних організацій за спожиті комунальні послуги

IV кв.

Комісія, управління міськвиконкому

 

11

Забезпечення укладання договорів про надання послуг організаціям, що фінансуються з бюджетів, у межах коштів на оплату послуг, передбачених у кошторисах на їх утримання

постійно

Комісія, галузеві управління міськвиконкому, підприємства по наданню комунальних послуг 

 

Додаток 4 До програми реформування   Житлово-комунального господарства

Заходи щодо енергозберігаючої політики у житлово-комунальній сфері

№ п/п

Перелік заходів

Строк виконання

Відповідальні за виконання

1.

Розробка оргтехзаходів (енергоаудит) та бізнес планів з впровадження енергозбереження на об’єктах житлово-комунального господарства

2003 р.

Управління енергозбереження

2.

Складання енергетичної карти міста

IV кв.

2003 р.

Управління енергозбереження

3.

Проведення інформаційних та навчальних заходів з питань енергозбереження в житлово-комунальній сфері

 Постійно

Заступник міського голови

4.

Розробка програми поетапного оснащення житлового фонду приладами обліку та регулювання споживання води і теплової енергії та контроль за її виконанням

IV кв.

2003 р.

Заступник міського голови

5.

Організація системи сервісного обслуговування та ремонту приладів обліку та регулювання споживання холодної, гарячої води та теплової енергії

2004 р.

Заступник міського голови