|
Інформація про виконання міських програм
|
ІНФОРМАЦІЯ
про основні підсумки цивільного захисту міста
Херсона
за І півріччя та визначення завдань на ІІ півріччя
2006 року
Робота управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення міста Херсона організована згідно з чинним законодавством та відповідно завданням Закону України «Про цивільну оборону», Закону України «Про захист населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру”, Закону України “Про правові засади цивільного захисту”, розпорядження міського голови “Про основні напрямки підготовки, завдання та заходи цивільної оборони міста Херсона на 2006 рік” та була направлена на виконання завдань Цивільного захисту, а саме:
1.
Попередження та ліквідація надзвичайних ситуацій
техногенного та природного характеру.
Для прогнозування виникнення НС
розроблено:
-
паспорт
ризику виникнення НС;
-
паспорт
підтоплення міста Херсона;
-
екологічний
атлас міста Херсона.
За І півріччя 2006 року було проведено 25
засідань міської постійної комісії з питань ТЕБ та НС. Основні питання складають
пожежі, аварійні ситуації на каналізаційних мережах, тепломережах, газопроводах.
Слід відмітити такі основні питання:
§
Про аварійну ситуацію Північному та Південному
самопливних каналізаційних колекторах в
м.Херсоні;
§
Про пожежу, що сталося
07.01.06. у будинку по вул.К.Маркса, 33;
§
Про
посилення заходів щодо профілактики захворювання на пташиний грип у зв’язку із
захворюванням бакланів із колонії, що розміщена на системі островів озера Сиваш
біля с.Стрілкового Генічеського району;
§
Про ситуацію з будівництвом кладовища в
с.Степанівка Суворовського району м.Херсона в санітарно-захисній зоні
магістрального водоводу;
§
Про
надзвичайну ситуацію, що сталася в результаті аварій на тепломережах у ЗОШ № 52
по вул.Кримській, 127,ЗОШ № 56 по вул.49 Гвардійської дивізії, 9,ЗОШ № 48 по
вул. 28 Армії, 14, у житловому будинку по вул.Кримській, 120 та у
14 житлових будинках Суворовського району міста;
§ “Про ситуацію з будівництвом кладовища в с.Степанівка Суворовського району м.Херсона в санітарно-захисній зоні магістрального водоводу”;
§
Про надзвичайну ситуацію, що сталася в
результаті аварії на газопроводі
високого тиску Д-500 мм в районі с. Степанівка
міста Херсона.
2.
Здіснення оповіщення
населення про виникнення НС у мирний і воєнний часи та постійне інформування його про наявну
обстановку.
Для організації оповіщення
населення міста про загрозу та виникнення НС і
моніторингу за станом техногенно-екологічної обстановки у 2005 році управлінням спільно з працівниками ТОВ “Євроінформ”, на
базі національної супутникової радіохвильової мережі в приміщенні центральної
диспетчерської служби “080” управління, було обладнано комп’ютером зі
спеціально розробленою програмою місце оператора, що дає змогу здійснювати
оповіщення керівного складу та населення про виникнення НС й постійне
інформування про наявну обстановку.
Для оповіщення і інформування населення міста через Центр технічної експлуатації радіофікації Херсонської філії ВАТ “Укртелеком” управлінням придбано та передано для використання необхідне обладнання (магнітофон, записи з текстом повідомлення на магнітному носії та у друкованому вигляді).
Вирішення питань оповіщення та постійне
інформування населення здійснюється як посадовими особами управління, так і
працівниками структурного підрозділу управління – центральною диспетчерською
службою “080” (ЦДС “080”), які оперативно реагують на звернення громадян,
установ і організацій міста. Більшість цих звернень складають звернення щодо
порушень нормальних умов життєдіяльності населення міста (відсутність тепло-,
електро- водопостачання, водовідведення, тощо).
За І півріччя
2006 року ЦДС “080” було відреаговано на 10325
звернень мешканців міста Херсона. За 2005 рік - на 22574.
Активно використовувалися засоби масової
інформації в період штормових вітрів та снігопадів, весняної повені, по
застереженню масових отруєнь грибами в осінній період та інші актуальні
проблеми.
Питання цивільного захисту висвічувалися у газетах “Горожанин”, “Горожанка”, “Гривна”, “Новий день”, “Херсонський вісник”.
Координація, організація та загальне керівництво роботами по ліквідації наслідків НС покладена на управління з питань НС та ЦЗН м.Херсона, а безпосередньо ліквідація – на Херсонську обласну комунальну аварійно-рятувальну службу та аварійні служби об’єктів народного господарства та житлово-комунальних організацій міста.
Фінансування заходів на проведення
аварійно-рятувальних робіт з ліквідації наслідків аварій та надзвичайних
ситуацій; по удосконаленню системи оповіщення керівників та оперативно-чергової
служби реагування на надзвичайні ситуації, з реорганізації служби рятування на
водних об’єктах міста проводилися за рахунок резервного фонду міського бюджету
відповідно до “Положення про резервний фонд міської ради” та “Положення про
міську постійну комісію з питань ТЕБ та НС”
(затвердженого рішенням міської ради від 15.11.05 № 510, який
затверджується у розмірі до 1 % від обсягу видатків міського бюджету на
відповідний рік).
Резервний фонд
непередбачених видатків міського бюджету на 2006 рік становить 900
тис.грн., з них у І півріччі виділено 443545,00 тис.грн., залишок коштів
– 456455,00 тис.грн.
За І півріччя 2006 року
виконкомом Херсонської міської ради розглядались найбільш суттєві та термінові
питання життєзабезпечення населення міста Херсона і сталого функціонування
господарської та соціальної сфери діяльності об‘єктів міста (щодо попередження
виникнення та ліквідації наслідків НС).
Основні з них:
1.
Виконання заходів щодо ліквідації
надзвичайної ситуації, яка склалася в результаті аварії на тепломережі у школі
№ 52 по вул.Кримській, 127 (виділено – 110964,00 тис.грн.).
2.
Виконання заходів щодо ліквідації
надзвичайної ситуації у зимовий період, яка склалася в результаті аварії на
об’єктах житлового фонду (виділено – 299996,00 тис.грн. - для проведення
термінових аварійно-відновлювальних робіт як на централізованих, так і на
внутрішньобудинкових теплових, водопровідних та водовідвідних системах”, що
дозволило:
-
оперативно
провести ці роботи та відновити системи
життєзабезпечення населення;
-
не
допустити загибелі та захворюваності людей у цей холодний період;
-
не
допустити виникнення соціальної напруги серед населення міста.
Виконання заходів щодо ліквідації надзвичайної ситуації, яка склалася із захворюваності на кір серед мешканців міста та необхідності термінової закупівлі вакцини проти кору (виділено – 32585,00 тис.грн.).
Проблемним питанням залишається оновлення засобів
індивідуального захисту, оскільки терміни зберігання їх знаходяться на межі
припустимих.
На
хімічно-небезпечних об‘єктах розроблені режими захисту робітників та службовців, населення міста від впливу сильнодіючих отруйних
речовин. Утримання хімічного майна
здійснюється на спеціальних складах ІІ-ої групи у відповідності до
інструкцій.
На даний час є
складності у створенні формувань, які можуть виконувати санітарну очистку
населення та обеззаражування одягу, у зв‘язку з комерціалізацією підприємств
даного напрямку та їх перепрофілювання.
Незважаючи на це, підготовлені списки підприємств, які можуть вирішувати задачі з санітарної обробки населення. Розроблені заходи з їх підготовки до виконання вищевказаних завдань, для здійснення яких необхідне фінансування.
Для здійснення заходів по захисту
населення та територій від НС, попередження виникнення та ліквідації їх
наслідків та організації життєзабезпечення населення під час аварій, катастроф
та стихійного лиха управлінням розроблені плани дій органів управління та сил
цивільного захисту на всі види НС:
-
при
аваріях на хімічно небезпечних об’єктах;
-
при
катастрофічному затопленні;
-
при
виникненні великих пожеж;
-
при
стихійних лихах;
-
при
епідеміях;
-
при
аваріях на системах життєзабезпечення населення міста;
-
при
аваріях на газо- та нафтопроводах.
Управлінням з питань НС та ЦЗН було організовано
на міських курсах з виробничого навчання підготовка і перепідготовка керівного
складу та фахівців командно-начальницького складу цивільного захисту (цивільної
оборони) міста.
Всього за І півріччя 2006 року пройшли навчання 152 чол., що становить 97%.
Протягом І півріччя 2006 року були розроблені та проведені наступні заходи з підготовки органів управління та керівного складу ЦЗ:
o
комплексні
об’єктові навчання ЦО – 3
, залучено – 185 чол.;
o комплексні об‘єктові тренування ЦО – 7, залучено – 401 чол.;
o штабні об’єктові тренування на ОГД – 21, залучено – 729 чол.
6.
Робота зі зверненнями громадян
Управлінням постійно проводиться певна робота, спрямована на виконання вимог Закону України “Про звернення громадян”.
За І півріччя 2006 року всього надійшло 28 звернень мешканців, із них відредаговано на 25.
Більшу частину звернень становлять клопотання та скарги.
Основну частину звернень становлять питання підтоплення житлових будинків (мешканці вул.Жуковського, 10,11,12 Північних, вул.Дровнікова, вул.Грибоєдова, вул.Ракетної, пров.Прямого, вул.Чайковського, вул.Причальної, вул.Кримська), їх аварійний стан (відселення мешканців будинків „гнучкої” конструктивної схеми – вул.Смольна, 132-а, просп.Будівельників, Миколаївське шосе), неможливість проживання у них (незадовільні умови проживання у буд.№ 41 по вул.Петренка, № 6 по вул.Уварова), відшкодування збитків, спричинених пожежею (буд.№ 33 по вул.К.Маркса).
Велика кількість звернень є колективні, що говорить про стурбованість мешканців міста зазначеними питаннями. Багато звернень надходить повторно, наприклад, звернення, що стосуються питань підтоплення прибудинкових територій та аварійного стану будинків. Вирішення їх залежить від стану фінансування. На жаль, коштів у міському бюджеті не вистачає для своєчасного ремонту дренажних та внутрішньобудинкових систем.
Для виявлення причин, що породжують скарги, використовуються також можливості особистого прийому громадян. Стан справ щодо роботи зі зверненнями громадян розглядається на нараді начальника управління з особовим складом щоп’ятниці.
Складений графік особистого прийому громадян у начальника управління та його заступника – щочетверга, з 1400 до 1800.
2.
Координація діяльності місцевих органів
виконавчої влади, органів місцевого самоврядування при ліквідації надзвичайних
ситуацій, пов’язаних з аварійними ситуаціями на інженерних мережах міста.
3. Контроль за підготовкою житлового та комунального господарства до роботи в осінньо-зимовий період.
4. Перевірка виконання заходів про створення матеріальних запасів для забезпечення першочергових заходів по ліквідації наслідків НС у осінньо-зимовий період .
5. Робота щодо попередження отруєнь грибами та захворювання на ботулізм серед населення.
6.
Ознайомлення
з територіями та об’єктами на яких можливе виникнення НС та проведення
засідання щодо навчання членів комісії по оперативності їх спільних дій при
виникненні різних НС на цих об’єктах.
7.
Стан епідеміологічної ситуації у місті
щодо грипу та інших респіраторних інфекцій.
8.
Проведення навчання з членами міської
постійної комісії з питань ТЕБ та НС щодо плану дій міських служб ЦЗ, оперативних
груп реагування на НС та порядок їх взаємодії.
9.
Готовність комунальних служб, об’єкти
господарювання (ОГ) міста до ліквідації наслідків НС в осінньо – зимовий
період, які можуть бути викликані різкими змінами погодних умов.
10.
Забезпечення техногенної та пожежної
безпеки в осінньо-зимовий період
11.
Підготовка до опалювального сезону в осінньо-зимовий
період 2006/07 років.
12. Підготовка та перепідготовка керівного та командно-начальницького складу
13.
Перевірка
системи оповіщення міста
14.
Вивчення
стану цивільного захисту в службах, на підприємствах, установах та в
організаціях.
15.
Перевірка
готовності спеціалізованих формувань потенційно небезпечних ОГ.
16.
Організація та контроль за проведенням
Комплексних об’єктових навчань, Комплексних об’єктових тренувань, Штабних об’єктових
тренувань.
18.
Коригування
планів ЦЗ на мирний час з питань управління, оповіщення та зв’язку
19.
Здійснення
контролю за ходом розробки планів розміщення еваконаселення евакуаційними
комісіями районів міста.
20.
Перевірка
стану хімічно-небезпечних об¢єктів народного господарства.
21.
Підготовка та проведення штабного
тренування за темою: “Дії органів управління цивільного захисту міста (районів
міста) із оповіщення та збору керівного складу підпорядкованих органів
управління та особового складу під час загрози та виникнення надзвичайних
ситуацій техногенного та природного характеру”.
22.
Підготовка та проведення штабного
тренування за темою: “Дії органів управління виконавчого комітету Херсонської
міської ради, виконкомів районних у
місті рад, установ та організацій на підвідомчій території з приведення в
готовність підпорядкованих структур при виникненні аварій на хімічно
небезпечних об’єктах ”.
23.
Підготовка та проведення штабного тренування за темою: “Дії оперативних груп виконкомів районних у місті та міської рад,
служб міста під час загрози та виникнення надзвичайних ситуацій у зимовий
період”.
За звітний період порушень стану виконавської дисципліни по виконанню завдань, визначених актами і дорученнями Президента України, Кабінета Міністрів України, запитів і звернень народних депутатів України, розпоряджень, доручень голови обласної державної адміністрації та стану роботи зі зверненнями громадян не виявлено.
Заплановані на І півріччя поточного року заходи в основному виконані.
Начальник управління з питань
надзвичайних ситуацій та
цивільного захисту нселення
міста Херсона В.М.Калушин