ХЕРСОН. ГРОМАДА. ІНІЦІАТИВА

Портал суспільних знань і дій для розвитку Херсонщини

gerb_sity

Місто

gerb_region

Область

search_icon
 

Програми

Програми Херсонської міської ради

 

 

 

 

 

ПРОГРАМА РОЗВИТКУ

ЖИТЛОВОГО БУДІВНИЦТВА

У МІСТІ ХЕРСОНІ

НА 2013-2017 РОКИ

 

 

 

Розроблено управлінням капітального будівництва Херсонської

міської ради за сприяння депутатів Херсонської міської ради

VI скликання, департаменту містобудування та землекористуванням

Херсонської міської ради, управління економічного розвитку

Херсонської міської ради

 

 

 

  1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

Програма розвитку житлового будівництва  у м. Херсоні на 2013 - 2017 роки (далі – Програма) спрямована на поліпшення стану забезпечення населення м. Херсона житлом, виконання зобов'язань щодо забезпечення постійним житлом громадян, які перебувають на квартирному обліку, передусім, військовослужбовців, звільнених у запас, працівників бюджетної сфери (освіти, культури, охорони здоров'я, соціального захисту тощо), молодих сімей та одиноких молодих громадян тощо шляхом оптимізації та запровадження ефективних фінансово-інвестиційних механізмів підтримки громадян на будівництво житла.

Ця Програма включає в себе заходи з реалізації Програми доступного житла, молодіжного житлового кредитування, іпотечного кредитування.

Поліпшення житлових умов – важливий показник підвищення рівня благополуччя населення, передумови соціальної та економічної стабільності регіону. Підвищення добробуту населення в Україні, як і в місті Херсоні зокрема, посилення його соціального захисту та створення умов для всебічного розвитку особистості, неможливі без вирішення житлової проблеми.

Отже, пріоритетним завданням житлової політики повинно стати створення належних умов для реалізації можливостей громадян, спрямованих на поліпшення житлових умов та надання допомоги із забезпечення житлом незахищених верств населення. У рамках реалізації державної молодіжної політики держава забезпечує молодим громадянам право на житло, всіляко сприяє будівництву (реконструкції) і придбанню житла, створенню молодіжних житлових комплексів.

Програма відображає стратегічні цілі та принципи житлової політики, спрямовані на активізацію житлового будівництва для всіх категорій громадян.

Наявний обсяг житлового фонду житлових приміщень в житлових будинках, нежилих будівлях та гуртожитках у м. Херсоні наведений нижче:

2. ВИЗНАЧЕННЯ ПРОБЛЕМИ,

НА РОЗВЯЗАННЯ ЯКОЇ СПРЯМОВАНА ПРОГРАМА

 

Актуальність розв’язання житлової проблеми викликана наявністю значної кількості громадян, які потребують поліпшення житлових умов. За даними відділу по обліку та розподілу житлової площі міської ради, на квартирному обліку при виконавчому комітеті міської ради, станом на 01.01.2013, у загальній черзі перебуває 2345 сімей. Із них із правом першочергового отримання житла – 761 сім’я, з них учасники війни та бойових дій – 15, учасники бойових дій в Афганістані – 70, багатодітні сім'ї, в яких 3 або 4 дитини, – 130, одинокі матері – 125, мешканці ветхих, аварійних будинків – 19, військовослужбовці запасу – 43, інші – 368, з правом позачергового отримання житла – 349 сімей, з них учасники ліквідації на ЧАЕС – 75, діти-сироти – 112. Кількість молодих спеціалістів, суддів на черзі складає 83 особи.

Кількість сімей та одинаків, які одержали житло та поліпшили свої житлові умови у м. Херсоні

       

На жаль, житлова проблема для більшості сімей залишається невирішеною, оскільки в умовах ринкової економіки житло не може надаватися безкоштовно. У рамках заходів Програми молодіжного житлового кредитування молодь міста отримала чи не єдину можливість вирішити свої житлові проблеми. Проте коло бажаючих взяти участь у ній значно перевищує наявні фінансові можливості як державного, так і Херсонського міського бюджетів.

Головною проблемою, на розв’язання якої спрямована Програма, є низький рівень забезпечення житлом широких верств населення. Ринок житла, який є на сьогодні у місті, доступний переважно для громадян із високим рівнем доходу. Згідно з даними Головного управління статистики у Херсонській області, у 2012 році середньомісячна заробітна плата працівників у м. Херсоні становила 2363 грн. За аналітичними даними регіонального управління Державної спеціалізованої фінансової установи "Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву" (далі – Фонд), з майже 5 тис. молодих сімей та одиноких молодих громадян – потенційних позичальників, що звернулись до Фонду за останні 3 роки, кожен другий задекларував сукупний дохід своєї сім'ї у розмірі 1500 - 2000 грн. Тобто, їм важко сплачувати навіть державний пільговий кредит без залучення поручителів. Таким чином, є необхідність розроблення таких механізмів житлового кредитування, які б надавали можливість кредитування молодих громадян з низькими доходами (шляхом надання адресної допомоги для сплати першого внеску, а також вартості понаднормативних показників площі та/або вартості житла за рахунок коштів міського бюджету тощо).

Надлишок житлової площі призводить до слабкої зацікавленості приватних забудовників у будівництві житлових будинків, а також зменшення капіталізації міста за рахунок зниження цін на нерухомість.

Водночас ситуація в будівельному комплексі міста є надзвичайно загрозливою через дисбаланс між загальним старінням житлового фонду та темпами житлового будівництва.

Незважаючи на те, що майже весь житловий фонд (близько 99,9%) є приватизованим, власники житла часто не відчувають персональної консолідованої відповідальності за будинок, в якому вони мешкають, та/або не мають фінансової можливості для здійснення його своєчасного ремонту чи самостійного переселення в інше житло.

При будівництві нового житла приватними забудовниками в останні декілька років мали місце й стратегічні маркетингові прорахунки. Так, при виборі проекту ніхто не проводив ані досліджень цільових аудиторій, ані прогнозу динаміки ринкової кон’юнктури нерухомості. В результаті стабільне підвищення цін на енергоносії та опалення, плани щодо введення податку на надлишок площі житлових приміщень призвели до падіння попиту на квартири великої площі. Водночас забудовники, орієнтуючись не на точні дані маркетингового аналізу, а на абстрактного "заможного" клієнта, обирали проекти з квартирами, площею більше 100 кв. м. Падіння попиту на квартири великої площі призвело до гальмування процесу реалізації вже побудованого житла й відповідно всього сектора житлового будівництва.

За даними Міністерства регіонального розвитку, будівництва і житлово-комунального господарства України, вартість 1 кв. м загальної площі житлових будинків квартирного типу в 2013 році становить 4709 грн.

Одним із найперспективніших шляхів вирішення цих питань є Програма будівництва (придбання) доступного житла у м. Херсоні для молоді та інших верств населення, соціальна ініціатива Президента щодо здешевлення вартості іпотечних кредитів для забезпечення доступним житлом громадян, які потребують поліпшення житлових умов, затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 25.04.2012 № 343, а також іпотечне довготермінове (до 30 років) житлове кредитування. Механізм молодіжного житлового будівництва (реконструкції) і придбання житла за рахунок коштів державного бюджету реалізується відповідно до Положення про порядок надання пільгових довготермінових кредитів молодим сім'ям та одиноким молодим громадянам на будівництво (реконструкцію) і придбання житла, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 травня 2001 року № 584.

Згідно з цим Положенням, кошти на кредитування виділяються з державного бюджету та повертаються поетапно до 30 років. Учасниками цієї Державної програми мають право стати одинокі молоді громадяни та молоді сім'ї, в яких вік дружини та чоловіка становить не більше 35 років. Термін надання кредиту обчислюється з дати укладення кредитного договору, але не більше ніж до досягнення старшим з подружжя пенсійного віку. Держава при цьому надає значні пільги тим, хто має дітей. Так, родина, в якій немає дітей, за користування кредитом сплачує 3% річних до моменту появи дітей. Наявність однієї дитини надає право не сплачувати відсотки за користування

кредитом. Позичальнику, який  має  двох  дітей,  погашається  25%  загальної суми зобов’язань за кредитом, а якщо дітей троє і більше – 50% суми зобов’язань за кредитом.

Під час вибору кандидата у позичальники перевага надається молодим  громадянам, подружжю, в якому чоловік або дружина користуються правом першочергового або позачергового надання житлових приміщень; сім'ям, в яких один із подружжя у поточному році досягає граничного віку, молодим ученим, подружжю, в якому чоловік або дружина є молодим ученим; молодим спортсменам, які мають найвищі досягнення на офіційних національних та міжнародних змаганнях і які включені до складу збірних команд України; молодим громадянам, подружжю, в якому чоловік або дружина перебувають на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, три і більше років.

Окрему категорію молоді, потреби та запити якої визнаються пріоритетними у цій Програмі, становлять висококваліфіковані молоді спеціалісти (у т.ч. управлінці та службовці підприємницьких структур, державні службовці, службовці органів місцевого самоврядування тощо), молоді науковці та творча молодь.

Право на отримання пільгового кредиту відповідно до цієї Програми надається лише один раз, за умови:

- перебування на квартирному обліку всіх членів молодої сім’ї;

- реєстрації місця проживання всіх членів молодої сім’ї у м. Херсоні.

         Тільки за підтримки держави, зокрема на регіональному та міському рівнях, можливо досягти суттєвих результатів у забезпеченні населення житлом. З цією метою в 1998 році, за ініціативи фахівців Фонду, однією з перших в Україні розроблено та затверджено Херсонською міською радою первинну редакцію міської програми молодіжного житлового будівництва, яка в подальшому неодноразово доопрацьовувалася з урахуванням нормативних вимог та пріоритетів державної політики.

Завдяки запровадженим з 1998 року в м. Херсоні механізмам молодіжного житлового кредитування, регіональним управлінням Фонду надано всього 360 пільгових кредитів молоді міста, у тому числі за рахунок коштів міського бюджету – 24, обласного – 39,  державного бюджету – 290. За цей період отримано кредитних коштів та інвестовано у будівництво (реконструкцію) житла для молоді м. Херсона  понад 67,6 млн. грн., у тому числі з Херсонського міського бюджету - 2,9 млн. грн., з обласного бюджету – 11,5 грн.,  понад 37,8 млн. грн. – з державного бюджету та 14,9 млн. грн. – власні та запозичені кошти громадян.

Слід також зазначити, що з 2003 до 2008 року регіональне управління Фонду в рамках постанови Кабінету Міністрів України від 04.06.2003 № 853  реалізовувало окремий Порядок часткової компенсації відсоткової ставки кредитів комерційних банків молодим сім’ям та одиноким молодим громадянам на будівництво (реконструкцію) і придбання житла, що дало змогу за рахунок компенсаційних виплат із державного бюджету вирішити додатково ще 335 сім’ям міста їх житлові проблеми. Разом із тим, оскільки ця програма на державному рівні  визнана неперспективною для подальшого впровадження, то її  дію зупинено.  

За рахунок отриманих із державного та міського бюджетів коштів за цей час у м. Херсоні введено в експлуатацію 157 квартир, загальною площею понад 12,2 тис. кв. м, та придбано на вторинному ринку 4 квартири, загальною площею понад 300 кв. м.

         Слід зазначити, що у найближчій перспективі розвитку молодіжного житлового кредитування є, перш за все, послідовне посилення принципу пропорційного розподілу та виділення державних кредитних ресурсів для стимулювання місцевих бюджетів до участі у Програмі. Тому обсяги фінансування з міського бюджету необхідно збільшувати та визначати з урахуванням індексу інфляції та цінової перспективи ринку житла на наступні роки, що дасть можливість збільшити кількість наданих кредитів та як наслідок поліпшити житлові умови більшості молодих родин.

 

3. МЕТА ПРОГРАМИ

 

         Метою Програми є розв’язання житлової проблеми громадян, що потребують поліпшення житлових умов відповідно до законодавства, зокрема молоді, шляхом створення сприятливих умов для розвитку молодіжного будівництва, вдосконалення механізмів придбання житла і розвитку іпотечного житлового кредитування.

Однією з основних переваг Програми є можливість реінвестування коштів, виділених для кредитування молодіжного житлового будівництва, шляхом їх повернення до державного та міського бюджетів і подальшого використання для розвитку Програми.

Програма також має на меті реалізацію стратегічного завдання – подолання демографічної кризи шляхом надання значних пільг молодим сім'ям з дітьми, що повинно певним чином матеріально стимулювати народжуваність у сім’ях, які звернулися до регіонального управління Фонду для отримання пільгових довготермінових кредитів. Так, за даними регіонального управління Фонду, в сім’ях, які отримали житло в рамках Програми, спостерігається стійка тенденція до збільшення народжуваності дітей (у 2007 році – 8, у 2008 – 12, у 2009 – 12, у 2010 – 15, у 2011 – 16).

          Разом із соціальним Програма має економічне значення, оскільки кошти, інвестовані у будівництво житла, повертаються у трикратному розмірі в структурі ВВП, а одне робоче місце у житловому будівництві сприяє створенню 5-6 робочих місць в інших суміжних галузях економіки. Тому реалізація Програми сприятиме економічному розвиткові                  міста, відновленню промисловості, наповненню міського та державного бюджетів і як результат підвищенню рівня життя та соціальної захищеності населення.

Прогнозовані показники обсягів введення в експлуатацію житла для молоді на 2013-2017 роки наведено у додатку 3 в розділі показників продукту.

 

4. ШЛЯХИ І СПОСОБИ ВИРІШЕННЯ ПРОБЛЕМИ

 

Вирішити визначені проблеми можливо шляхом:

4.1. Реалізації заходів, передбачених чинними державними, регіональними та обласними програмами з питань житлового будівництва (додаток 1).

4.2. Стимулювання будівництва житла за рахунок:

·     зниження вартості будівництва 1 кв. м житла за рахунок:

-       переходу забудовників до сучасних ефективних і енергоощадних архітектурно-будівельних рішень;

-       здійснення витрат на розвиток і облаштування магістральних і внутрішньоквартальних інженерних мереж за рахунок коштів міського бюджету та залучених коштів пайової участі замовників у розвитку інфраструктури міста відповідно до статті 40 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності";

-       будівництва нових житлових будинків на земельних ділянках, вивільнених від знесених аварійних будинків і забезпечених інженерними комунікаціями;

 

Житлові будинки поліпшеного планування  у центі міста

 

 

 

-       відведення земельних ділянок під будівництво будинків поблизу магістральних інженерних мереж, а також на територіях, не зайнятих будовами і комунікаціями;

·     будівництва комунального житла та створення фонду соціального житла;

·        будівництва доступного житла з використанням коштів міського та державного бюджетів, банківських установ та коштів громадян.

4.3.    Добудови об’єктів незавершеного будівництвом житла.

4.4. Нарощування обсягів житлового будівництва шляхом нового будівництва, реконструкції наявних житлових будинків (наприклад, надбудова житлових мансардних поверхів в існуючих будівлях), перепрофілювання об’єктів комунальної (соціальної) інфраструктури, що не використовуються, у житлові.

4.5. Збереження існуючих потужностей та подальшого розвитку виробничої бази будівельних підприємств, установ та організацій міста, промисловості будівельних матеріалів і конструкцій (на сьогодні інфраструктура будівельної галузі міста включає в себе 11 промислових підприємств, у т.ч. ПАТ "Таврійська будівельна компанія" з виробництва стінових матеріалів [цегла будівельна (силікатна, керамічна)], вапна, вапняного щебеню, блоків із газобетону, "Укрсилікат" з виробництва тротуарної плитки, блоків бетонних, "Аксона-Південь" з виробництва сухих будівельних сумішей на цементній основі, оздоблювальні матеріали,                 ПП "АНК" з виробництва бетону, будівельних розчинів, реалізації щебеню, піску, відсівів, виробництва плит-перекриттів та бетонних блоків,                          Будівельно - монтажне управління "Житлопромбуд - 5" ПАТ "Проектно-будівельна фірма "Херсонбуд" з виробництва тротуарної плитки,                      ТОВ "Планета РС" з виробництва виробів з бетону для будівництва,                ТОВ "Парілайн" з виробництва готових для використання бетонних сумішей, ПП "Снабресурс ПЛЮС" з виробництва труб поліетиленових, шиферу на основі білої глини (керамопласт), плівки для гідроізоляції, ПП "Будпласт" з виробництва будівельних виробів з пластмас і  металопластикових та алюмінієвих віконних, дверних конструкцій із склінням, ПП "Комерційно-виробнича фірма "Лідер" з виробництва будівельних виробів з пластмаси вікон та дверей з ПВХ - профілю, ТОВ "Виробничо-комерційна фірма "Еліт-Пласт" з виробництва теплоізоляційних плит із екструдованого пінополістиролу для ізоляції підлог, стін, стель, містків холоду, покрівель, труб та профілів з пластмас.

4.6. Надання пільг під час отримання та користування кредитом молодим сім'ям та одиноким молодим громадянам у разі народження дітей. Надання низької, порівняно із комерційними банками, відсоткової ставки за користування кредитом.

4.7. Проведення широкомасштабних обговорень (прес-конференцій, засідань за "круглим столом", тематичних дискусій) з питань забезпечення громадян житлом із запрошенням представників будівельних компаній, банківських установ, громадських організацій тощо.

4.8. Планування розвитку житлового будівництва та створення будівельного заділу на 2013 - 2017 роки за рахунок, у першу чергу, будівництва інженерної інфраструктури .

 

5. ПРОГРАМНІ ЗАХОДИ НА 2013 - 2017 РОКИ

 

Заходи з виконання Програми наведено в додатку 2.

Для досягнення мети Програми передбачається:

5.1. Розпочати будівництво нових житлових будинків для відселення мешканців аварійних будинків "гнучкої" конструкції, за умови забезпечення фінансування за рахунок коштів державного та міського бюджетів.

Планується відселити мешканців чотирьох будинків, які на сьогодні мають наступні показники:

Пор. №

 

Адреса будинку

Рік побу-

дови

Загальна площа,

кв. м

Житлова площа,

кв. м

Кіль-кість квартир

Кількість мешкан-ців

2013-2014 рік

1

просп. Будівельників, 1а

1969

3929

2697

80

228

2

вул. Р. Люксембург, 1а

1964

2473

1543

55

127

 

Всього

 

6402

 

135

 

2015-2016 рік

3

просп. Будівельників, 11

1969

3923

2700

80

217

4

вул. Р. Люксембург, 3а

1967

2517

1734

50

187

 

Всього*

 

6440

 

130

 

*Загальна площа кв. м, що потрібна для відселення буде збільшена внаслідок змінення норм проектування та будівництва житлових будинків.

5.2. Вжиття заходів щодо розширення обсягів будівництва житла для населення, вдосконалення системи пільг щодо забезпечення житлом молодих сімей, особливо багатодітних, сімей з інвалідами, інших соціально незахищених та пільгових верств населення.

5.3. Розв’язання житлової проблеми молоді через пільгове довгострокове кредитування за рахунок коштів державного та міського бюджетів, коштів громадян та інших джерел.

5.4. Розробка плану зонування території м. Херсона, створення реєстру вільних земельних ділянок та ділянок, закріплених за непрацюючими підприємствами, що дозволить провести інвентаризацію земельних ділянок і територій, із метою визначення їх придатності для здійснення житлової забудови, в тому числі будівництва доступного житла.

5.5. Запровадження сучасних економічних енергоефективних проектів житлових будинків з архітектурно-планувальними, конструктивними та технічними рішеннями з використанням сучасних виробів та місцевих матеріалів.

5.6. Формування реєстру об’єктів незавершеного житлового будівництва.

5.7. Добудова об’єктів незавершеного житлового будівництва та початок будівництва нових багатоквартирних житлових будинків за рахунок коштів підприємств та населення. Перелік багатоквартирних житлових будинків, які планується будувати у 2013 - 2017 роках у м. Херсоні, наведено в додатку 3 та перелік зарезервованих земельних ділянок під будівництва житла наведено в додатку 6.

Недобудова житлового будинку по вул. Петренка,26

Недобудова житлового будинку по вул. Перекопській, 166 а

Недобудова житлового будинку по просп. Сенявіна, будівельний № 17

5.8. Залучення коштів пайової участі замовників, які мають намір щодо забудови земельних ділянок у м. Херсоні, до створення і розвитку інженерної інфраструктури міста.

5.9. Створення пільгових спрощених умов для інвесторів щодо отримання тимчасових дозволів на відведення земельних ділянок і будівництво на них соціально важливих об’єктів.

5.10. Організація рекламної кампанії щодо підтримки реалізації цієї Програми та Програми будівництва (придбання) доступного житла у            м. Херсоні на 2012 - 2017 роки. Поступове поширення суспільної думки про те, що безкоштовне надання житла суперечить принципам ринкової економіки та соціальної справедливості.

5.11. Будівництво соціального житла на території мікрорайонів                4А і 4Б   "Таврійських"  та "Корабел – 2".

 

                                 6. ОБСЯГИ І ДЖЕРЕЛА ФІНАНСУВАННЯ ПРОГРАМИ

 

Фінансування Програми здійснюється за рахунок коштів державного бюджету відповідно до Державної   програми   забезпечення   молоді   житлом, коштів Херсонського міського та обласного бюджетів,  інших джерел, у тому числі власних коштів громадян.

Заплановані обсяги фінансування заходів Програми на Херсонський регіон за рахунок коштів державного бюджету встановлюються Законом України "Про Державний бюджет" на відповідний рік та згідно з розподілом коштів на регіон, затвердженим рішенням спостережної ради Державної спеціалізованої фінансової установи "Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву", на підставі подання регіонального управління Фонду про обсяг коштів, запланований та фактично наданий місцевими бюджетами всіх рівнів у попередньому фінансовому році та передбачений на наступний рік згідно із затвердженим переліком об’єктів будівництва.

За рахунок коштів міського бюджету заходи Програми фінансуються в межах наявних фінансових ресурсів, затверджених у міському бюджеті, згідно із прийнятою міською довгостроковою Програмою, на відповідний бюджетний рік, з урахуванням попередніх результатів їх виконання, залучення додаткових позабюджетних джерел згідно із законодавством і переліком об’єктів та відповідно до Положення про порядок надання пільгових довготермінових кредитів молодим сім'ям та одиноким молодим громадянам на будівництво (реконструкцію) і придбання житла, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 травня 2001 року № 584.

Прогнозні обсяги фінансування Програми за рахунок бюджетних коштів різних рівнів та позабюджетних джерел зазначені у додатку 4. Уточнення прогнозних обсягів фінансування Програми протягом 2013-2017 років та розподіл їх за джерелами здійснюватиметься з урахуванням виконання Програми.

         Розпорядники бюджетних коштів визначаються під час прийняття Державного бюджету України та Херсонського міського бюджету на відповідний фінансовий рік.

         Всього на виконання Програми передбачається виділити з Херсонського міського бюджету 42,2 млн. грн.

Станом на 01.11.2012, до регіонального управління Фонду на участь у Програмі молодіжного житлового кредитування подано в повному обсязі понад 100 заяв та пакетів документів від молоді м. Херсона.

Виходячи з того, що у Херсонській області, станом на 01.11.2012, показник опосередкованої вартості будівництва житла, за даними Мінрегіону України, встановлено на рівні 4709 гривень за 1 кв. м загальної площі, то заплановані обсяги фінансування з усіх джерел (додаток 4) дадуть можливість до 2017 року в місті забезпечити житлом 420 сімей  та інвестувати в будівництво житла, загальною площею понад 26,2 тис. кв. м, з них: за рахунок коштів Херсонського міського бюджету – 40 сімей, загальною площею житла – 2,5 тис. кв. м, державного бюджету – 115 сімей, загальною площею житла – 7,2 тис. кв. м, та Херсонського обласного бюджету – 80 сімей, загальною площею житла 5 тис. кв. м.

 

                       7. МІСТОБУДІВНА ПОЛІТИКА

 

При розробленні містобудівної документації "Коригування Генерального прану м. Херсона" Державним підприємством Українським державним науково-дослідним інститутом проектування міста "ДІПРОМІСТО" проведений розрахунок потреб та надані пропозиції щодо розвитку житлового фонду міста, визначені території для розміщення нових багатоквартирних будинків.

Згідно з розрахунками, загальний обсяг нового багатоквартирного будівництва становитиме 1299,1 тис. кв. м загальної площі і розподілятиметься наступним чином:

-              на вільних територіях – 1017,1 тис. кв.  м загальної площі (78,3%);

-              на територіях реконструкції – 232,0 тис. кв. м загальної площі (17,9%);

-              вибіркове будівництво – 50,0 тис. кв. м загальної площі (3,8%);

Потреба в територіях для розміщення обсягів багатоквартирної забудови складає близько 212,3 га.

58,0 га передбачається освоїти за рахунок реконструкції та на території виносу об’єктів (підприємств, баз тощо). Інші обсяги нового багатоквартирного житлового будівництва пропонується розмістити на вільних територіях (близько 145,3 га) та 9,0 – га під вибіркове будівництво.

Освоєння вільних територій передбачається в існуючих межах міста (мікрорайони 4 А, 4 Б Таврійського житлового мікрорайону, квартали по вул. Ворошилова, квартали в мікрорайонах "Корабел").

  

Мікрорайон 4-б Таврійський                                                     Мікрорайон «Корабел-2»

 

Розміщення житлового будівництва на реконструйованих територіях передбачається як у кварталах зі щільним капітальним фондом (район вулиць Суворова – Соборної (Леніна) – Кірова – Комунарів – Горького – 100 тис. кв. м загальної площі), так і на території з ветхим житловим фондом, розміщеним у районі південних схилів Дніпра та                                вул. Дніпропетровської (понад 132 тис. кв. м загальної площі).

 

Херсонський таун-хаус

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перелік майданчиків, на яких передбачається розмістити обсяги нового багатоквартирного житлового будівництва, наведений у таблиці.

Перелік майданчиків

Територія

(га)

Житловий фонд (тис. кв. м)

Населення

(осіб)

1. На вільних територіях

 

 

 

мікрорайон "Корабел"

12,5

87,5

3500

мікрорайон "Таврійський"

132,8

929,6

37184

Разом

145,3

1017,1

40684

II. На територіях, що підлягають реконструкції

 

 

 

житловий квартал вулиць Дніпропетровської Ладичука Артилерійської

18,0

72,0

2880

житловий квартал вулиць Дніпропетровської Чорноморської

15,0

60,0

2400

житловий квартал вулиць Суворова Соборної (Леніна) Кірова Комунарів Горького

25,0

100,0

4000

Разом

58,0

232,0

9280

III. Вибіркове будівництво

9,0

50,0

2000

УСЬОГО

212,3

1299,1

51964

 

Враховуючи особливості регулювання земельних відносин при здійсненні містобудівної діяльності, визначені Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності", та з метою надання земельних ділянок для містобудівних потреб, міська рада вживає заходів для розроблення необхідної містобудівної документації – детальних планів територій.

Це дозволить забезпечити комплексну забудову вільних територій із розміщенням нових багатоквартирних житлових будинків, громадських будівель та об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури.

У 2012 році затверджений детальний план території  кварталу по вул. Патона житлового мікрорайону "Корабел" у  м. Херсоні.

У поточному році планується розробити детальні плани територій мікрорайону Таврійського 4-Б та мікрорайону "Корабел".

Яскравими прикладами реалізації програм житлового будівництва, розроблених у попередні роки, є новобудови, що прикрасили наше місто та стали втіленням мрій про власне житло для багатьох сімей херсонців.

 

 

Детальний план території кварталу по вул. Патона

житлового мікрорайону "Корабел" у м. Херсоні        

 

 

 

 

 

 

 

 

8. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ

 

           8.1. Забезпечення позитивної динаміки щорічних показників введення в експлуатацію загальної площі житла у м. Херсоні на 12,5%.

          8.2. Підвищення рівня забезпечення житлом (у середньому на одного мешканця міста) до 27 кв. м проти 25,8 кв. м, станом на 01 січня 2012 року.

          8.3. Завершення будівництва  житлових будинків із високим ступенем будівельної готовності, формування будівельного заділу на майбутнє.

          8.4.  Відселення 759 мешканців із 4 будинків "гнучкої" конструкції.

          8.5. Створення додаткових робочих місць на підприємствах будівельної галузі.

 

9. КООРДИНАЦІЯ ТА КОНТРОЛЬ ЗА ВИКОНАННЯМ ПРОГРАМИ

 

9.1. Координацію дій між виконавцями Програми здійснює управління капітального будівництва міської ради за умови наявності бюджетного фінансування .

9.2.  Контроль за виконанням Програми здійснює постійна комісія міської ради з питань містобудування, архітектури та регулювання земельних відносин шляхом розгляду щорічних і підсумкових звітів.

9.3. Безпосередній контроль за здійсненням заходів, передбачених Програмою, здійснює виконавчий комітет міської ради.

9.4. Регіональне управління Фонду звітує раз на півріччя перед Херсонською міською радою про забезпечення молодих сімей та одиноких молодих громадян міста Херсона житлом на період з 2013 по 2017 роки.

Додаток 1

Додаток 2

Додаток 3

Додаток 4

Додаток 5

Додаток 6

Додаток 7