ХЕРСОН. ГРОМАДА. ІНІЦІАТИВА

Портал суспільних знань і дій для розвитку Херсонщини

gerb_sity

Місто

gerb_region

Область

search_icon
 

Вибори та результати

Поміркуємо над кандидатами

Борис Сіленков

Екс-губернатор хоче бути мером … за вказівкою партії

Незважаючи на те, що Борис Сіленков, після своєї відставки на початку року, заявляв, що не має амбіцій змагатися за крісло міського голови Херсона – на вибори він все таки іде. Офіційна причина – партійна дисципліна. Партія висунула – треба йти. Причому Б. Сіленкова висунула «Наша Україна», з якої він, начебто, пішов у 2008 році до «Єдиного центру», а потім якось тихо повернувся. Таке хитання не засмутило однопартійців і Сіленков став їхнім кандидатом. Про особисті мотиви Б. Сіленкова балотуватися можна тільки робити припущення, бо, хоч він завжди твердо вірить у свою перемогу, рейтинги свідчать про інше. Шансів перемогти у екс-губернатора небагато. Скоріше за все, за його рішенням йти на вибори стоїть бажання бути присутнім на політичному полі та мати трибуну для висловлювань.

Яким губернатором був Б. Сіленков?

Це питання задасть собі кожен, хто замислиться над тим, чи не проголосувати за Сіленкова , як за майбутнього мера Херсона. Давайте разом пошукаємо відповідь на це питання.

Почнемо з того, що як губернатор, Б. Сіленков, поставив декілька рекордів. По-перше, він просидів в кріслі губернатора практично п’ять років, що не вдавалося жодному губернатору за часів незалежності України. До Сіленкова Херсонщина просто знемагала від чехарди губернаторів, які змінювалися «як перчатки». По-друге, він не просто просидів - він втричі підняв бюджет області - з 856 млн на початку 2005 року до більше 2 млрд на початку 2010 року. Втретє, на зустрічі зі студентами в 2009 році, він з легкістю переміг молодого суперника, який визвався позмагатися з губернатором в армреслінгу (змагання на силу рук)

Студенти виходили з зустрічі в повному захопленні бойовим губернатором.

Ці досягнення вказують в такій же послідовності на: по-перше, неординарні здібності Б. Сіленкова працювати в умовах політичної нестабільності та лавірування між різними центрами впливу , по-друге, вміння успішно керувати, тобто, він, як зараз кажуть, успішний антикризовий менеджер і по-третє, вміння креативно займатися власним піаром.

Досягненнями губернатора Б. Сіленкова та його команди, безперечно, є велика кількість зроблених соціально важливих справ по районах і селах області: проведення газу, добудова довгобудів, в т.ч. Іванівського водогону, ремонт дитячих садочків, шкіл тощо.

До позитиву в діяльності Б. Сіленкова, потрібно, також, віднести його відкритість для преси і громадськості та регулярні звіти перед громадою. (бо все це він міг запросто ігнорувати)

Це один бік діяльності Сіленкова на посту губернатора. І якщо бути неупередженим, то цю діяльність не можливо не оцінити позитивно.

Якщо ж взяти і більш уважно придивитися до тією гучної боротьби, яку губернатор вів за збереження пісків, за збереження зрошувальних систем, то виявляються дивні речі.

Так, в Народний депутат України І.Калетник, голова Комітету Верховної Ради України з питань боротьби з організованою злочинністю в червні 2009 року направив до Міністерства внутрішніх справ України звернення, в якому були викладені факти корупційних діянь Б. Сіленкова на посту губернатора і раніше.

Нинішній губернатор М. Костяк, який прийняв область майже відразу після Б. Сіленкова (екс-губернатор А. Гриценко протримався менше 3 місяців), одразу став заявляти, що він розбереться з розкрадачами зрошувальних систем. Тобто, безкінечні заяви про боротьбу з крадіями, а потім переможні реляції Б. Сіленкова, що він розібрався і захистив Зрошувальну Систему від розкрадання, виявляються неправдою. Або М. Костяк щось пересмикує…

Дуже сумно

Кому вірити? Чи є чиновники, які не крадуть? Чи є взагалі, щось святе у наших державних мужів і що входить у них в це поняття «святе» ? Чи можливе покарання за корупцію, за неефективне управління, за розвал цілих галузей економіки та підприємств і т.і. чиновників вищого рангу та їхніх ставлеників на місцях? Ці питання, на жаль, у нас в країні просто риторичні і кожен, хто їх задає, виглядає наївним. А якщо якийсь журналіст хоче провести незалежне журналістське розслідування, то це стає просто небезпечно, незважаючи на те, що на найжахливіші факти, реакції все одно не буде, якщо ти при владі. Адже, у нас закон починає діяти тільки для політичних суперників.

Все це дуже сумно. Досвід всіх успішних цивілізованих держав показує, що успіх прямо залежить від дотримання закону перш за все можновладцями та від боротьби з корупцією. Так, корупція є всюди. Але за неї існує жорстка відповідальність. Бо корупційна іржа – це хвороба, яка роз’їдає державу і вона перетворюється на мотлох.

От і наші найближчі сусіди повели, нарешті, боротьбу з корупцією, бо хочуть бачити свої країни в числі розвинутих і цивілізованих . Грузія, яка повела жорстку боротьбу з корупцією, миттєво зробила величезний крок уперед в розвитку економіки. Росія затвердила Програму боротьби з корупцією. І мер Лужков ганебно злетів зі свого крісла..

Але повернемося до нашого екс-губернатора.

Якщо те, що написав у зверненні І. Калетник, якщо те, про що писали Інтернет видання на початку призначення Б. Сіленкова губернатором правда, то можна без проблем уявити собі діяльність Б. Сіленкова на посаді міського голови.

Так, без сумніву, будуть робитися кроки в напрямку розвитку економіки, соціальної сфери тощо, але паралельно будуть вибудовуватися нові корупційні схеми та проходитиме новий перерозподіл доступу до ресурсів і фінансів громади.

Чи можемо ми, громадськість, громада запобігти сценарію розгортання нової корупції?

Безперечно, це можливо при активному тиску громадськості на новообрану владу з метою досягти максимальної відкритості та підзвітності в сферах земельних відносин, бюджету, ЖКГ тощо.

А в передвиборчий період ми задаємо кандидату, питання, що є Суспільному договорі:

Які проблеми міста і місцевого самоврядування Ви вважаєте найбільш актуальними і які шляхи вирішення пропонуєте?

Як Ви бачите розвиток громадянського суспільства?

Якою Ви бачите молодіжну політику?

Чи плануєте Ви залучати до активного міського життя людей старшого віку, як саме та як Ви бачите їхній соціальний захист?

Які проблеми людей з обмеженими можливостями, на Ваш погляд, можна вирішити в місті?

Хто є Вашою командою? Презентуйте громаді досвід управління представників Вашої команди.

СВОТ аналіз для громади рішення про обрання Б. Сіленкова міським головою (пропозиції для роздумів)

Сильні сторони:

• Досвід роботи в сфері місцевого самоврядування та державного управління

• Глибоке знайомство з проблемами та можливостями Херсона

• Адміністративні здібності

• Досвід співпраці з громадськістю

• Наявність власних креативних ідей щодо просування міста

Слабкі сторони:

• Корупційний досвід

• Команда, що не має достатнього досвіду в сфері місцевого самоврядування

• Можливе використання службового положення для досягнення власних цілей

Можливості

• Доопрацювання та реалізація Стратегічного плану розвитку міста приведе до зростання економіки та якісного покращення усіх сфер життєдіяльності громади та міста

• Використання власних ідей, досвіду, зв’язків для просування іміджу та інтересів міста

• Створення сприятливого клімату для залучення інвестицій надасть поштовх розвитку малого, середнього та великого бізнесу та підвищення стандартів життя в місті

• Залучення потенціалу співпраці з громадськістю підвищить успішність розвитку міста, громади, місцевого самоврядування

Загрози

• Приналежність до опозиційної, по відношенню до влади, політичної сили призведе до конфліктів та нестабільності

• Корупційний перерозподіл ресурсів і майна громади

• Не знаходження спільної мови з бізнесом міста призведе до погіршення бізнес-клімату, економічних показників та згортання програм соціальної сфери.

 Будемо сподіватись, що Б. Сіленков, не зважаючи на те, чи стане він міським головою, чи ні, зробить висновки щодо шлейфу негативної інформації, яка тягнеться за ним і своїми позитивними справами зможе показати громаді міста, області і всієї України, що для справжньої людини обов'язково наступає  час, коли вона з політика стає державним діячем.  

A. Парфьонова, голова громадської організації "Розвиток"