АНАЛІТИЧНЕ ІНТЕРНЕТ ВИДАННЯ ДЛЯ ГРОМАДИ ХЕРСОНЩИНИ     ХЕРСОН ТА ХЕРСОНЩИНА - БУДЬМО СУЧАСНІ, УСПІШНІ ТА КРЕАТИВНІ!       ВИРІШУЄМО ПРОБЛЕМИ РАЗОМ НА МАЙДАНЧИКУ МЕДІА-ДІЙ ГРОМАДИ!      ІНІЦІАТИВИ ГРОМАДИ НАРОДЖУЮТЬ УСПІХ!   

ХЕРСОН. ГРОМАДА. ІНІЦІАТИВА

gerb_sity

Місто

gerb_region

Область

 

Міські програми

ІНСТРУМЕНТИ РОЗВИТКУ МІСТА ТА ГРОМАДИ - МІСЬКІ ЦІЛЬОВІ ПРОГРАМИ

Міські програми повинні рухати місто вперед для успіху всіх херсонців

Для цього програми мають бути якісно розроблені та ефективно виконуватися.

Якість та ефективність мають бути оцінені депутатами, незалежними експертами та громадою міста.

Якщо якість та ефективність програм низька, їх треба негайно удосконалювати. Також, необхідно удосконалювати діяльність структур, які координують виконання програм, інакше, це опускає місто на все більш низький рівень, з усіма негативними наслідками.

Які програми у нашому місті?

Міські цільові програми, чинні в період діяльності Херсонської міської ради
VII скликання (2015-2020 р.р.)

Структурування програм - ГО "Розвиток"

Міські цільові програми, чинні в період діяльності Херсонської міської ради
VI скликання (2010-2015 р.р.)

Структурування програм - ГО "Розвиток"

Міські цільові програми, чинні в період діяльності Херсонської міської ради
V скликання (2006-2010 р.р.)

Структурування програм - ГО "Розвиток"

Міські цільові програми, чинні в період діяльності Херсонської міської ради
IV скликання (2002-2006р.р.)

Структурування програм - ГО "Розвиток"

Пропозиції до Херсонської міської ради VI скликання (2010-2015 р.р.)

удосконалення системи розробки, виконання та оцінки міських цільових програм

Херсонська міська громадська організація "Розвиток" листи в.о. міського голові З. Бережній №5 від 31.05.13 р. та № 28 від 31.10.13 р.

Пропозиції Обґрунтування Необхідні зміни та шлях впровадження

УДОСКОНАЛЕННЯ СИСТЕМИ РОЗРОБКИ міських цільових програм>

При розробці міських програм створювати робочі групи з представників:

  • Профільних управлінь міськвиконкому
  • депутатського корпусу

до яких залучати експертів з:

  • профільних громадських організацій (за їх наявністю)
  • бізнесу
  • науки (студентів)

Для залучення до робочих груп представників громадськості, бізнесу, науки координатори розробки програми мають визначити суб’єктів, яким важлива розробка даної програми та які зможуть привнести до неї свій досвід та потенціал.

Провести переговори з ними, а також створити зручні умови для співпраці.

Сучасні технології дозволяють створити робочі групи в соціальних мережах

Міські цільові програми мають бути ефективними інструментами управління різними сферами міста, вирішення актуальних проблем та завдань розвитку.

До створення програм мають залучатися найкращі в місті професіонали з профільних питань.

При створенні програм має працювати комунікаційний майданчик, за допомогою якого пропозиції всх зацікавлених сторін будуть отримані та кращі враховані.

Це дасть можливість:

Органам місцевого самоврядування:

  • отримати якісні управлінські програми
  • сформувати пул профільних спеціалістів та експертів
  • Експертам, громадським організаціям:

  • підвищити якість зв’язку з органами місцевого самоврядування
  • внести до міських програм свої пропозиції
  • отримати фінансування важливих ініціатив
  • Представникам науки (студентства):

  • скоординувати свою роботу / навчання з потребами міста
  • отримати фінансування важливих ініціатив
  • Громаді в цілому:

  • вливати на пріоритети вирішення питань
  • підвищити якість управління містом

Створення робочої групи щодо розробки необхідних змін до нормативних документів та підготовки проекту рішення ХМР щодо їх впровадження з представників:

  • депутатського корпусу ХМР
  • виконавчих органів ради
  • громадських організацій

Внесення необхідних змін до нормативних документів:

ПОЛОЖЕННЯ відділів та управлінь, які є розробниками / координаторами виконання міських цільових програм

Розробка положення про розробку міських цільових програм, в т.ч. передбачення коштів на оплату праці залучених експертів, проведення необхідних досліджень тощо

Розробка проекту рішення ХМР на затвердження документів

Затвердження підготовленого проекту рішення на сесії ХМР

Впровадження нової технології створення програм

УДОСКОНАЛЕННЯ СИСТЕМИ РЕАЛІЗАЦІЇ міських цільових програм передбачає:

закладення коштів (грантів) на проведення конкурсів проектів з виконання програми або окремих заходів програми.

Проведення конкурсів проектів з виконання програми або окремих заходів програми

Кращі проекти отримають гранти (фінансування), що дозволить:

  • максимально якісно та ефективно виконати завдання програми
  • розвинути потенціал самих виконавців, наприклад, профільних громадських організацій

Примітка

Надання грантів - це не проведення тендеру по закупці якогось товару чи послуги (хоча, велика подібність є), це науково- обґрунтовані або творчі, або детально опрацьовані пропозиції проектів

Створення робочої групи з розробки необхідних Положень та проекту рішення щодо їх затвердження   з   представників:

  • депутатського корпусу ХМР
  • виконавчих органів ради
  • громадських організацій

Розробка Положення про реалізацію міських цільових програм з залученням конкурсних (грантових) механізмів)

Розробка Положення про конкурс проектів в рамках виконання міських цільових програм

Розробка Положення про створення конкурсних комісій

Розробка проекту рішення ХМР на затвердження Положень

Затвердження  підготовленого проекту рішення  на сесії ХМР

УДОСКОНАЛЕННЯ СИСТЕМИ ОЦІНКИ ВИКОНАННЯ міських цільових програм для чого:

Введення стандарту для річної звітності з виконання міських цільових програм з 4-х пунктів:

Введення стандарту звітності для міських цільових програм дасть можливість стандартизувати підходи до звітності і забезпечить можливість отримувати якісну аналітичну інформацію для оцінки програм з боку депутатського корпусу і громади

Пропонована форма звітності (стандарт звітності) з виконання міських цільових програм (2005 р.)

Розробка Положення про систему оцінки міських цільових програм

Затвердження Положення в.о. міського голови

1. Загальна оцінка виконання цілей (завдань) програми згідно критеріїв ефективності

Розроблення критеріїв ефективності виконання програм необхідно для їх якісного виконання та оцінки

Розробити критерії ефективності виконання програм на основі доопрацювання, розроблених ХМГО «Розвиток» критеріїв в 2005 році

2. Заходи виконані повністю або частково

Запропоновані табличні форми дають детальне уявлення про стан виконання /невиконання заходів (див. лист та сайт «Херсон. Громада. Ініціатива» www.hgi.org.ua)

Ця пропозиція впроваджена

3. Невиконані заходи

Звітувати по запропонованій формі

4. Показники програми у динаміці по роках та у порівнянні з середньо українськими (діаграми)

Порівняння показників з середньо українськими є, фактично, рейтингування, яке зараз активно впроваджується в Україні

Звітувати по запропонованій формі

Пропозиції до Херсонської міської ради V скликання та до виконавчого комітету

удосконалення системи розробки, виконання та оцінки міських цільових програм

Рік Пропозиції Сутність пропозицій Суб'єкт подання

2007-2009 роки

ХМР-V

Якісні програми, що професійно розроблені та ефективно виконуються, мають великий вплив на розвиток міста.

Врахувати рекомендації Херсонській міській раді V скликання та Виконавчому комітету Херсонської міської ради щодо удосконалення системи формування та виконання міських цільових програм на основі впровадження грантових механізмів при їх розробці і реалізації

Для якісної розробки та ефективного виконання програм повинні надаватися муніципальні гранти і розробники та виконавці мають відбиратися на конкурсній основі.

Резолюція Третьої загальноміської конференції "Вектор самоврядування"

пункт 3 резолюції

Резолюція Другої загальноміської конференції "Вектор самоврядування"

пункт 21 резолюції

Резолюція Першої загальноміської конференції "Вектор самоврядування"

пункт 5 резолюції

Учасники конференцій

Пропозиції до Херсонської міської ради IV скликання (2002-2006р.р.)

удосконалення системи розробки, виконання та оцінки міських цільових програм

Рік Пропозиції Сутність пропозицій Суб'єкт подання
2005 рік

Міські цільові програми мають бути ефективними інструментами соціально-економічного розвитку міста та сприяти досягненню кращих цивілізаційних стандартів в усіх сферах міського розвитку.

На сьогодні, міські цільові програми в м. Херсоні не є достатньо ефективними.

Це негативно впливає на розвиток міста.

Щоб підвищити ефективність програм треба їх оцінювати за критеріями ефективності та удосконалювати, якщо ефективність низька

Оцінку мають надавати депутатський корпус та громадські експерти, а готувати дані - відповідні управління, які координують виконання програм.

ХМГО "Розвиток" внесені пропозиції щодо удосконалення оцінки ефективності виконання міських цільових програм.

Г. Парфьонова, ХМГО "Розвиток"

 

Вектор самоврядування

«Вектор самоврядування» - інформування. аналіз.
Вплив на владу для успіху громади

^ Вгору