ХЕРСОН. ГРОМАДА. ІНІЦІАТИВА

Портал суспільних знань і дій для розвитку Херсонщини

gerb_sity

Місто

gerb_region

Область

search_icon
 

Самоврядування

Ініціативи громадянського суспільства

Громадська організація "Розвиток"


ІІ загальноміська науково-практична конференція
«Вектор самоврядування»

РЕЗОЛЮЦІЯ
3 грудня 2008 року м. Херсон

МИ, УЧАСНИКИ Другої загальноміської науково-практичної конференції «Вектор самоврядування» (далі Конференції),

  • користуючись своїм правом, наданим Конституцією України, Європейською Хартією місцевого самоврядування та Законом України «Про місцеве самоврядування»

  • дбаючи про ефективний розвиток міста, створення гідних умов життя громади

  • спираючись на кращі традиції європейського та українського самоврядування

  • розвиваючи і зміцнюючи демократичні та ефективні механізми місцевого самоврядування

РОЗГЛЯНУЛИ ТА УЗАГАЛЬНИЛИ пропозиції учасників конференції і досвід в сфері розвитку ефективного місцевого самоврядування та розбудови дієвого громадянського суспільства

І ВИЗНАЧАЄМО необхідним:

  • подальшу розбудову реально працюючої системи взаємної відповідальності влади і громади за розвиток ефективного місцевого самоврядування

  • удосконалення системи визначення та реалізації пріоритетів розвитку міста і громади

  • привернення уваги місцевої спільноти до формування дієвого громадянського суспільства

ДЛЯ ЧОГО ВИРІШИЛИ :

З питання «Роль депутатів місцевого рівня в питаннях підвищення ефективності місцевого самоврядування та створення умов для гідного розвитку громади і міста»

1. Запропонувати депутатам міської та районних у місті рад, за участю громадськості, сформувати у 2009 році цілісні, скоординовані програми підвищення ефективності місцевого самоврядування:

  • раціонального розподілу та розмежування повноважень між міською і районними радами з забезпеченням повноважень відповідними фінансовими ресурсами;

  • проведення пілотного проекту по створенню в одному або декількох мікрорайонах міста Ради мікрорайону на основі домових, квартальних, вуличних комітетів та ОСББ з метою вироблення оптимального порядку створення та функціонування даних структур;
  • розподілу та закріплення міських і районних депутатів за виборчими територіальними округами шляхом жеребкування з поверненням практики інформаційних зустрічей та звітів депутатів перед виборцями відповідних округів.
  • та ввести відповідні програми в дію в 2010 році.

2. Забезпечити визначення пріоритетних напрямків розвитку міста і громади на основі дослідження громадської думки, корегування на цій основі міських цільових програм, передбачивши їх обов’язкове фінансування.

3. Розробити і прийняти, на основі консультування з громадськістю, форму річного звіту міської ради та районних у місті рад, відповідно до передвиборчих програм політичних сил, представлені у раді, провести у 2009 році таке звітування перед громадою міста. Забезпечити оприлюднення звітів на сайті Херсонської міської ради.

4. Забезпечити оприлюднення на сайті Херсонської міської ради автобіографій представників депутатського корпусу, а також інформацію про діяльність – депутатські ініціативи, звернення, внесення проектів рішень міської ради, результати голосування по важливим питанням в розрізі фракцій тощо.

З питання «Шляхи виведення з кризи житлово-комунального господарства»

5. Визначити одним із головних напрямків міського розвитку ефективне реформування житлово-комунального господарства, розробити, із залученням експертів, детальний аналіз проблем ЖКГ за 2002-2008 роки і перспектив на 2009-2014 роки з урахуванням державної політики і кращого світового досвіду та створити на цій основі нову міську цільову програму, передбачивши обов’язкове фінансування всіх необхідних заходів.

6. Забезпечити щоквартальне оприлюднення на сайті Херсонської міської ради повної інформації про фінансово-економічний стан комунальних підприємств, які працюють у сфері надання комунальних послуг, та реалізації ними заходів з підвищення енергоефективності і впровадження прогресивних технологій.

7. Ввести у практику роботу щоквартальні зустрічі депутатів, представників виконавчих органів рад з представниками ОСББ, ОСН та їх асоціацій з метою вирішення актуальних питань та забезпечення обміну досвідом і надання інформаційно-консультативної підтримки

8. Запровадити в 2009 році систему навчання голів ОСББ, з питань їх діяльності.

9. В програмах соціально-економічного розвитку та міському бюджеті враховувати потреби приватного сектору

10. Розробити міську програму встановлення меж прибудинкової території ОСББ з графіками, передання у власність та надання в оренду земельних ділянок для утримання багатоквартирних будинків, передбачивши відповідне фінансове забезпечення.

З питання «Благоустрій, імідж та рекламна культура міста. Як зберегти та примножити зелені зони, дитячі та спортивні майданчики, зробити місто яскравим та позитивним.»

11. Надати офіційний статус паркам і скверам міста, визначити їх межі та внести відповідні корективи в Генеральний план міста. Оприлюднити Генеральний план в ЗМІ.

12. Не допускати забудови парків і скверів.

11. Відновити практику закріплення парків і скверів міста за підприємствам, установами і організаціям міста для забезпечення шефської підтримки. Запровадити місцеві конкурси на краще шефство над «зеленою зоною».

12. Розглянути можливість створення комунального підприємства «Зелене господарство».

13. Установити на вулицях міста урни та відновити люки.

14. Забезпечити систематичне проведення конкурсів на кращу шкільну територію.

15. Запровадити обов’язкову наявність 30% «зеленої зони» в кожній приофісній території, ввести в дію механізми відповідальності за недотримання даного положення.

16. Скласти реєстр всіх дитячих і спортивних майданчиків міста та запровадити, до надання їм відповідного офіційного статусу, мораторію на їх переобладнання чи забудову

17. Визначити критерії раціональної, з точки зору естетики, щільності розміщення в місті рекламних конструкцій і не допускати їх розміщення з перевищенням таких показників

18. Не допускати розміщення реклами алкоголю чи тютюну на рекламних носіях, які розташовані біля навчальних та лікарняних закладів

19. Опрацювати можливість введення норми, згідно з якою 25% рекламних носіїв мають бути насичені соціальною рекламою та рекламою здорового способу життя.

20. Відродити діяльність окремої депутатської комісії з екології.

З питання «Співпраця органів влади, громадських організацій і бізнесу в питаннях вирішення соціальних проблем міста, забезпечення ефективного міського менеджменту та розвитку потенціалу громади»

21. Відпрацювати механізм реалізації міських цільових програм через систему муніципальних грантів.

22. Вивчити питання надання місцевих преференцій представникам бізнесу, які беруть активну участь у вирішені проблем громади та її розвитку.

23. Сприяти діяльності дорадчих органів при органах місцевого самоврядування та надавати ресурсне забезпечення їхньої діяльності.

24. Впроваджувати через ЗМІ цикли просвітницьких програм для громади з урахування особливостей різних вікових груп населення щодо системи місцевого самоврядування та розбудови дієвого громадянського суспільства.

25. Спираючись на районні програми розвитку Об’єднань співвласників багатоповерхових будинків (ОСББ) та Органів самоорганізації населення (ОСН), підтримати проведення «Школи розвитку громади», визначивши одним із головних пріоритетів Школи зміну психологію споживача на психологію хазяїна. Залучити до цих процесів місцеві засоби масової інформації, зокрема газету «Херсонський вісник», а також інформаційні ресурси громадських організацій.

26. Підтримувати проведення загальноміських конкурсів щодо місцевого розвитку.

27. Забезпечити функціонування інформаційного кіоску щодо діяльності виконавчих органів Херсонської міської ради та надати в виконавчих органах районних рад детальний покажчик усіх служб виконкомів.

28. Забезпечити інформування населення щодо проведення громадських слухань, виділивши постійне місце для розміщення оголошень в офіційному друкованому віснику Херсонської міської ради – щотижневій газеті «Херсонський вісник» та через своєчасне розміщення анонсів на сайті Херсонської міської ради.

Резолюція, прийнята учасниками Конференції, передається Херсонському міському голові В. Сальдо для оприлюднення та підготовки відповідних розпорядчих актів.

Прийнято учасниками Конференції 3 грудня 2008 року

Організатор конференції:

o ХЕРСОНСЬКА МІСЬКА ГРОМАДСЬКА ОРГАНІЗАЦІЯ «РОЗВИТОК»

Організаційна підтримка:

o ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ ХЕРСОНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

o ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ СУВОРОВСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ

Проведення конференції підтримали:

ЗАТ "Парус" керівник Авраменко Володимир Михайлович

Приватний підприємець Урсуленко Олексій Анатолійович

Приватна фірма «ЛТ-офіс» керівник Гельдфайнбейн Леонід Семенович.  

Інформація про проведення Другої загальноміської науково-практичної конференції «Вектор самоврядування»

Дві очевидні речі, які треба осмислити і взятися до дії

Вектор самоврядування

Для розвитку громади є місцеве самоврядування - система управління справами громади.

Вектор самоврядування

Задля процвітання, громада має зробити своє місцеве самоврядування ефективним

Чотири дії для успіху або для занепаду громади

Вектор самоврядування

1) ЗАБЕЗПЕЧИТИ якісне інформування громади

Вектор самоврядування

2) ЗАПРОВАДИТИ ефективну аналітику, яка буде реально впливати на якість владних рішень.

Вектор самоврядування

3) ДОСЯГТИ ВПЛИВУ на вибір правильних дій владою для успіху та процвітання Громади

Вектор самоврядування

4) СТВОРИТИ фінансову модель ефективної підтримки громадою та бізнесом системи незалежного інформування, аналітики та впливу.

Якщо ми цього разом не будемо робити,
то будемо мати безліч проблем, як зараз

Навіщо занепадати? Треба йти до успіху!

Вектор самоврядування

«Вектор самоврядування» - інформування. аналіз.
Вплив на владу для успіху громади