Самоврядування
Інформація міського голови В. Сальдо щодо результатів роботи
Рік діяльності: 01.04.2006 - 01.04.2007 року
Моя передвиборча програма стосувалась:
ЛЮДИНИ
ГРОМАДИ
МІСТА.
Що зроблено для ЛЮДИНИ
Я обіцяв створювати умови для того, щоб херсонці могли отримати роботу і нормальну заробітною платню. На сьогоднішній день в Херсоні працює офіційно 155, 4 тис. херсонців. Це офіційна статистика, яка не враховує працівників малих підприємств, а там, за також офіційними даними, працює ще 19 тис 400 працівників. Загальна цифра складає 177 тисяч 800 працівників. Це більше ніж 78 відсотків від всього працездатного населення Херсона. В порівнянні з минулим роком це співвідношення працюючих до всього працездатного населення збільшилось майже на 8 відсотків.
Середньомісячна заробітна платня по Херсону складає 951 грн., (ці дані не враховують зарплату по малих підприємствах, бо статистика не веде цей облік). Отже 951 гривня середньомісячної оплати - це більше мінімальної зарплати, встановленої законодавством, майже вдвічі. Найбільша середня оплата по галузям - це1887 гривень в фінансових установах, найменша, як це не дивно, у працівників готельного і ресторанного бізнесу -300 гривень (звичайно, це офіційно).
В моїй програмі для ЛЮДИНИ було записано такий пункт – поліпшити матеріальну базу медицини, створити поліклініку за принципом сімейної медицини. В минулому році таке поліклінічне відділення відкрилося в Таврійському мікрорайоні і в цьому воно працює. Крім того, з минулого року було серйозно збільшено фінансування закладів охорони здоров’я в напрямку капітальних видатків і почалася робота по переобладнанню та закупівлі нового сучасного обладнання. В цьому році ця тенденція продовжується.
Забезпечити спокій в місті і створити муніципальну міліції. Створити муніципальну міліцію органи місцевого самоврядування, згідно законодавства, на сьогоднішній день не можуть. Але, в минулому році був створений і розпочав роботу спецпідрозділ по охороні муніципальної власності при державній службі охорони. Цей підрозділ працює під прапором управління внутрішніх справ і має відповідну ліцензію. Його робота минулому році була направлена на охорону комунальної власності і боротьбу зі стихійною торгівлею. І з цього року ми беремо на себе ще одне зобов’язання по охороні комунальної власності, до якої входить земля міста, - боротьбу з порушниками екологічного законодавства. Це боротьба зі стихійними звалищами і зі всіма тими, хто порушує право людини на нормальне здорове життя, на дихання чистим повітрям, викидаючи сміття там, де не належить.
Що робилося для ГРОМАДИ?
Моя програма і дії спираються на програму соціально-економічного розвитку. Але для того, щоб мати змогу робити більше, треба, щоб хоча б 60% коштів, які зароблені громадою залишались у Херсоні, а не вилучались до державного бюджету, а потім перерозподілялися. На жаль, ця цифра поки що мрія, хоч за часів Радянського союзу близько 70 відсотків залишалося в розпорядженні громади, при тому, що ще й державні підприємства дуже серйозно підтримували розвиток громади. Все ж таки, в цьому році, завдяки спільним зусиллям всіх представників органів місцевого самоврядування України, доля місцевих бюджетів в державному бюджеті склала 45%. В минулому році було 38,5%, так що доля підвищилась, це не враховуючи субвенцій та фінансування державних програм. Так, на вирішення проблем житлово-комунального господарства, до Херсона надійшли кошти з державного бюджету.
Одним із серйозних моментів в диспропорції розвитку Херсона є різниця між благоустроєм центральною частиною і околицями міста. Усунення цієї різниці було пунктом в моїй передвиборчій програмі і ми працюємо в цьому напрямку. Наприклад, в минулому році було завершено роботи по газифікації Рожнівки, там же було побудовано артезіанську свердловину. В цьому році було відкрито новий пішохідний міст між селищем Степанівна і північним мікрорайоном і так далі. Проводяться роботи по освітленню селищ Комишани, Кіндійка. І ця робота буде і далі продовжуватись. В цьому році ми будемо звертати увагу на питання можливості збільшення фінансування на ремонт внутрішніх квартальних проїздів а не тільки автомобільних доріг.
Дуже серйозне питання, яке стоїть перед громадою – це втілення в життя інституту власників житла. Тобто, це створення умов для збільшення кількості об’єднань співвласників багатоповерхових будинків –ОСББ. На початок минулого року їх було зареєстровано 69, а на сьогоднішній день вже 118 об’єднань. І ось як раз в цих багатоповерхівках ситуація з житлово-комунального господарства починає покращуватися семимильними кроками. Ця робота буде продовжуватись.
В моїй програмі був такий пункт - створювати умови для розвитку та самореалізації молоді, всебічно підтримувати молодіжний рух і громадську ініціативу. Прикладом серйозної роботи молоді є праця молодіжного парламенту міста Херсона. Створено учнівський парламент, який дуже активно долучається до вирішення проблем та до постановки задач щодо розвитку міста. Громадські організації також проявляють активність. Буквально нещодавно за допомогою представників громадських організацій створено громадську раду при міському голові. І цей напрямок буде продовжувати розвиватись.
Важливим завданням є розвиток економічних та культурних зв’язків з нашими містами побратимами та іншими містами і державами, адже це дає можливість покращити інвестиційний клімат і розвинути економічні взаємостосунки. Показники виконання програми соціально-економічного розвитку за минулий рік і першого кварталу говорять, що інвестиційна привабливість Херсона набагато збільшилась і зараз ми вже думаємо над тим, щоб Херсону визначили рейтинг інвестиційної привабливості. Для цього ми подали заявку до міністерства фінансів. Нещодавно миколаївці отримали такий рейтинг і ми зможемо, адже по обсягам інвестицій на душу населення Херсон зараз вже має кращі показники.
Що зроблено для МІСТА
Найпроблемніші питання, які потребують найбільшого фінансування - це завершити програму по освітленню міста та реконструкцію автошляхів. В минулому 2006 році було встановлено 50 лічильників для освітлення, які дали мали можливість зекономити майже 500 тис гривень на витрати щодо освітлення міста на рік. Ця робота буде продовжуватися. При цьому виділені кошти будуть направлятися на поновлення приладів зовнішнього освітлення. Ще приблизно 9 тис. приладів зовнішнього освітлення треба відновити, які були пограбовані.
Що стосується автошляхів, то затверджена програма реконструкції автошляхів міста на період до 2010 року. Але найсерйознішою проблемою для реалізації цих двох напрямків є гроші. Треба дуже великі кошти. І як тільки буде затверджено рейтинг інвестиційної привабливості, я буду залучати гроші за рахунок або кредитів, або інвестиційних напрямків. Чому? Тому що у програми освітлення, реконструкції автошляхів, реформування і розвитку житлово-комунального господарства, покращення роботи транспортної мережі треба вкладати кошти не розтягуючи їх по копійці, а зразу, як це роблять підприємства і підприємці - беруть кредит і створюють нові робочі місця, нові підприємства. Так і тут - зразу треба зробити вагомі вливання, а потім вони вже повернуться набагато меншими витратами і на енергоносії, які зараз треба рахувати і на інші напрямки витрачання коштів.
В моїй програмі також було сформульовано завдання впровадження новітніх технологій енергозбереження. Я наведу деякі приклади, що в цьому напрямку робиться. В минулому році було введено в експлуатацію котельню в Таврійському мікрорайоні, яка побудована на базі теплопункту № 43. До речі, вона була побудована за рахунок бюджетних коштів і залучених коштів від комерційної структури. Що це дало? Це дало можливість в районі вулиці Кутузова та проспекту Сенявіна настільки поліпшити теплозабезпечення, що не було жодної скарги, хоч раніше мешканці завжди скаржилися на холод в опалюваний період. Люди побачили, що була надана якісна послуга і плата за неї перевищила 90 відсотків. Цей досвід, що стосується впровадження нових технологій в енергозбереження, приїжджають вивчати до нас з багатьох міст країни. Робота в цьому напрямку буде продовжуватись.
Також зараз, хоч це може прозвучати дещо гіпотетично, в нас є серйозна пропозиція від однієї німецької компанії про створення в Херсоні геотермальної станції Я думаю, що для того щоб збільшити енергетичні можливості нашого міста, ми підпишемо з ними угоду, яка дасть можливість залучити до опалення міста і навіть до вироблення електроенергії термальні можливості нашої планети. Зараз такі проекти впроваджуються в Європі.
До речі, ще за часів Радянського союзу, був розроблений аналогічний проект про створення такої геотермальної станції в Херсоні. Це інвестиція дуже серйозна. Якщо це буде зроблено, то Херсон зможе не користуватися газом для вироблення теплової енергії.
В цьому році за рахунок співпраці уряду і органів місцевого самоврядування значно підвищилася цифра фінансування на вирішення проблем, які накопичили в житлово-комунальній галузі, в тому числі в Херсоні. Загальний обсяг інвестицій Херсону з державного бюджету передбачається на рівні майже 45 млн. грн. Це в 2.8 рази більше ніж минулого року, але ця програма потребує солідарного фінансування з міського бюджету на рівні не менше 25 відсотків.
Я сказав майже все. Річний звіт перед громадою міста буде проведено за традицією в кінці літа.
Зі звіту міського голови про результати виконання передвиборчої програми за рік діяльності перед ЗМІ та громадськістю міста 30.04.07 р.


