Шкільне самоврядування
Учнівське самоврядування у школі № 14
Становлення учнівського самоврядування в Херсонській загальноосвітній школі І-ІІ ступенів № 14 пройшло в три етапи.
На першому організаційному етапі педагогічним колективом була проведена копітка дослідницька робота, були вивчені різні структури учнівського самоврядування та досвід з цього питання як вітчизняних, так і світових навчально-виховних закладів.
На засіданні методоб’єднання класних керівників та учнівських зборах була обрана оптимальна для нашої школи структура учнівського самоврядування.
Наступним кроком було розроблення документації (положень, інструкції, пам’яток). В результаті на світ з’явилися такі документи, як закони про права і обов’язки учнів, захист честі і гідності, про прогули і спізнення, а також про побутову культуру школярів. Також були розроблені „Положення про суд честі” та „Положення про чергування в школі”. Відповідно до обраної структури для кожного сектора складені пам’ятки. Після такої копіткої підготовчої роботи колектив школи приступив до другого етапу, який полягав в організації безпосередньої роботи учнівського самоврядування. Пройшли покласні учнівські збори, обрані члени учкому, команди секторів та їх члени.
На засіданні учкому були обрані перший голова яким став учень 8-Б класу Ларченко Юрій, заступник – учениця 7-Б класу Корж Ірина та секретар – учениці 8-А класу – Докан Тетяна. Був започаткований конкурс на кращий клас школи, розроблений відповідне положення. Робота ведеться за кількома напрямками, які знаходять своє відображення у таких секторах:
- навчальний;
- дисципліни і порядку;
- господарський;
- культмасовий;
- прес-центр;
- туризму і спорту;
- краєзнавчий.
Кожен сектор отримав консультанта або опікуна з педагогів. Розпочалася практична робота, в ході якої проводилося систематичне навчання активну з питань планування, проведення засідань, рейдів, чергувань, уточнювалися функції кожного виконавчого органу, його членів, виходячи з їх прав та обов’язків.
Щомісяця підводяться підсумки роботи секторів та визначення кращого класу школи, триває конкурс на кращу назву учнівського самоврядування нашої школи.
Поки що самоврядування в школі № 14 робить лише перші кроки, але його діяльність постійно вдосконалюється, дітьми нагромаджується безцінний досвід, у його структурі створюються нові під структури. Так, наприклад, у культмасовому секторі почав свою роботу клуб „Дозвілля”, який має свого президента, міністрів та устав. В клубі діють гуртки: вокальний, театральний, „Театр мод” та ВІА.
Учнівський комітет планує роботу учнів, та застосовує свої методи, робить висновки. В цьому допомагають керівники секторів, які в кінці кожного місяця підводять підсумки по направленням роботи, відзначають 1-ші, 2-гі, 3-ті місця переможців. В школі діє клуб „Дозвілля”, в який входять: президент клубу, міністри, працюючи за планом і уставом. Кожного місяця випускається газета „Пролісок”, „Блискавка”, в яких відзначаються інформаційна робота. Члени клубу разом з президентом проводять заходи в школі, та приймають участь у міських фестивалях, виставках, олімпіадах.
Отже, можна сказати , що організація учнівського самоврядування в нашій школі досягло третього етапу, який характеризується постійним удосконаленням організаційної діяльності учнів. А про те, що робота ведеться досить активно, свідчить кількість цікавих заходів проведених за відносно невеликий проміжок часу існування учнівського самоврядування.


