ХЕРСОН. ГРОМАДА. ІНІЦІАТИВА

Портал суспільних знань і дій для розвитку Херсонщини

gerb_sity

Місто

gerb_region

Область

search_icon
 

Аналітика від громади

Аналіз проблем розвитку громади

Діяльність Херсонської міської ради V скликання (2006-2010 р.р.)

Ганна Парфьонова АНАЛІТИКА ВІД ГРОМАДИ

Системними і взаємопов’язаними проблемами розвитку херсонської громади є низька ефективність участі громадських організацій і бізнесу у процесах прийняття і реалізації рішень щодо вирішення актуальних місцевих проблем та несформованість орієнтиру на розвиток дієвого громадянського суспільства у представників влади, громади і бізнесу.

Низька залученість громади

Низька ефективність участі громадян і громадських організацій у процесах прийняття і реалізації рішень щодо вирішення актуальних місцевих проблем  зумовлена двома головними причинами:

ПЕРШЕ Формальним характером взаємодії влади і громадськості у вирішенні питань місцевого розвитку.

Еволюція процесів взаємодії влади і громадськості в останній час привела до формування стандартів формально-ритуальної участі громадськості у різноманітних громадських радах при органах і посадових особах влади без можливості реального впливу на прийняття владних рішень, без ресурсної підтримки проектів громадських організацій, направлених на місцевий розвиток та діяльності самих громадських рад.

Загальновизнаним фактом є практично нульова ефективність 3-х громадських рад при міському голові та громадської ради з питань розвитку підприємництва при міськвиконкомі.

ДРУГЕ Відсутністю грантових механізмів при розробці і виконанні міських цільових програм

Реальні механізми місцевого розвитку - міські цільові програми практично стовідсотково розробляються і виконуються без залучення громадських організацій, науковців,  експертів від громадськості, так як відсутні грантові механізми на їх розробку і реалізацію.

Так з 24 міських цільових програм Херсонської міської ради у сфері місцевого розвитку, прийнятих за період роботи ради V скликання (з 2006 року), лише в одній Програмі розвитку малого підприємництва була залучена громадськість на етапі розробки програми та передбачена її участь в реалізації програми, але практично без ресурсної підтримки, що зводить нанівець ефективність реалізації запланованих заходів.

Орієнтиру на розвмток дієвого громадянського суспільства немає

Несформованість орієнтиру на розвиток дієвого громадянського суспільства у представників влади, громади і бізнесу має в своєму підґрунті, перш за все, необізнаність з парадигмою громадянського суспільства.   Для переважної більшості представників міської громади, влади і бізнесу  громадянське суспільства і його ключова ролі в забезпеченні демократії, суспільного прогресу та процвітанні громад є до сих пір своєрідною «Terra incognito», що підтверджується низьким рівнем підтримки громадських організацій з боку громади, влади і бізнесу.

Особливо небезпечною, для найближчого майбутнього країни, є необізнаність з парадигмою громадянського суспільства представників освітянської інтелігенції, які формують світогляд молодого покоління, бо вони продовжують продукувати незрілих громадян, які не розуміють шляхи конструктивного впливу на суспільний розвиток.

Відсутність же розуміння фундаментальної ролі громадянського суспільства в розбудові демократичної процвітаючої країни у більшості представників бізнесу призводить до того, що організації громадянського суспільства, не маючи від бізнесу достатньої ресурсної підтримки, не можуть дієво впливати на вирішення суспільних проблем, формуючи авторитет громадянського суспільства та розвиток громади.

Для вирішення зазначених проблем, дуже важливо привернути увагу суспільства до ідеї розбудови дієвого, потужного, здатного до саморозвитку громадянського суспільства на місцевому і на всеукраїнському рівнях, як головної запоруки створення ефективної держави, цивілізованої країни та успішних громад.

  • Необхідна спільна розробка парадигми розвитку громадянського суспільства представниками громадськості, влади і бізнесу.
  • Необхідна розробка просвітницьких матеріалів щодо парадигми громадянського суспільства для педагогічної спільноти, шкільної і студентської молоді та проведення комплексу заходів щодо створення системи громадянської просвіти в місті Херсоні.
  • Необхідно проаналізувати проблеми співпраці представників громадськості і бізнесу, привернути увагу бізнес спільноти до формування дієвого громадянського суспільства та сформувати ефективні механізми залучення бізнес-ресурсів для його підтримки.
  • В зв'язку з цим, на місцевому рівні важливими завданнями організацій громадянського суспільства є:

    Завдання громадськості

    • Налагодження ефективної взаємодії з представниками малого, середнього і великого бізнесу на основі спільного опрацювання механізмів вирішення проблем, які мають важливе значення для представників бізнесу та місцевої громади і можуть стануть предметом ресурсної підтримки бізнесом;
    • Проведення просвітницьких кампаній щодо головних ідей, цінностей, механізмів функціонування громадянського суспільства серед педагогічної спільноти, самоврядних структур шкіл та ВНЗ, дітей і молоді;
    • Опрацювання дієвих механізмів співпраці громадських організацій з владою на основі розвитку механізмів впливу громадських рад та впровадження грантових механізмів при розробці і реалізації міських цільових програм;
    • Донесення до місцевої громади на зрозумілій мові інформації про проекти, програми та ініціативи громадських організацій з представленням чітких механізмів реалізації, результатів діяльності та перспектив співпраці
    • Донесення до широкої місцевої аудиторії ідеї розвитку громади і суспільного прогресуна основі розбудови дієвого громадянського суспільства сприятиме формуванню суспільного орієнтиру на розвиток громадянського суспільства.

    Формування суспільного орієнтиру «ДІЄВЕ ГРОМАДЯНСЬКЕ СУСПІЛЬСТВО – ЗАПОРУКА УСПІШНОГО РОЗВИТКУ ГРОМАДИ І КРАЇНИ» дасть потужний поштовх розвитку місцевої громади та впровадження нових стандартів вирішення місцевих проблем, обов’язковими складовими яких стануть механізми співпраці та об’єднання ресурсів громадськості, влади і бізнесу для отримання позитивних результатів суспільних перетворень.

    Анна Парфьонова, 2009 рік