Статті за 2019-06
Знати про владу все та контролювати її
|
Прозорість та відкритість влади - кращий контролер |
Про владу треба знати все. І не задля задоволення простої цікавості громадян.
Наше невід'ємне право - право громади - мати прозору та відкриту владу.
Прозорість та відкритість діяльності влади та її представників – запорука її ефективної діяльності для громади і запобіжник проти корупції.
Принципи прозорості та відкритості - головні принципи співробітництва влади та громади в демократичному суспільстві 21 сторіччя.
Але звичайно, що дефініцію «знати все», треба деталізувати на:
- що саме важливо знати ?
- як це буде сприяти ефективній діяльності влади ?
- як це буде сприяти участі громади ?
Якщо громада знає про ефективність роботи влади
Владі це допомагає:
- Розуміти, що ефективність дій – це головне завдання її служіння громаді
- Отримати якісний зворотній зв’язок від громади
Громаді це допомагає:
- Зрозуміти що має робити влада і що вона робить якісно, а що ні
- Ясність дає громаді можливість адекватно впливати на покращення діяльності влади
Якщо громада знає про бюджет (власне, кошти громади):
- Скільки заробили?
- Скільки витратили?
- Як працюють комунальні підприємства?
Владі це допомагає:
- Вчасно робити професійний самоаналіз та виправляти помилки, не доводячи до критичних ситуацій
- Не втягуватися в корупційні ризики та схеми
Громаді це допомагає:
- Знати чи ефективно розвивається економіка в громаді, чи ефективно витрачаються кошти.
- І якщо щось йде не так, то можна буде впливати з розумінням справи
Якщо громада моніторить майновий стан чиновників:
Владі це допомагає:
Мати потужний запобіжник проти нечистих на руку чиновників
Громаді це допомагає:
Довіряти владі , а значить чесно сплачувати податки та брати участь в розвитку території
|
Сучасні технології на службі громади |
Сучасні технології можуть надати чудові можливості для справжньої прозорості та відкритості влади.
Зараз на порталі наведені витрати публічних коштів. Наступним кроком буде "Прозорий бюджет" - публічні доходи та видатки
А що Херсон?
Херсон ніби-то теж почав відкривати дані. Але створений ще в 2015 році "Відкритий бюджет міського голови", так і не відображає дані в повному та зручному для мешканців міста вигляді
І це наша з вами справа зробити все, щоб мати зручну повну інформацію і про бюджет міста, тобто кошти громади, і про ефективність діяльності всіх управлінь, і про доброчесність чиновників.
|
Законодавство на службі громади |
Завдяки багаторічній наполегливій роботі громадськості, в Україні створене законодавство, яке дозволяє громадським активістам отримати, практично всю, необхідну інформацію для проведення аналізу діяльності влади.
- Закон України «Про інформацію» від 02.10.1992 р. № 2657-XII
- Закон України „Про доступ до публічної інформації” від 13.01.2011 р. No 2939-VI
- Закон України „Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації” від 23.09.1997 р. No 539/97-ВР
- Постанова Кабінету Міністрів України „Про Порядок оприлюднення у мережі Інтернет інформації про діяльність органів виконавчої влади” від 4.01.2002 р. No 3
- Постанова Кабінету Міністрів України „Питання виконання Закону України «Про доступ до публічної інформації» в Секретаріаті Кабінету Міністрів України, центральних та місцевих органах виконавчої влади” від 25.05.2011 р. No 583
Згідно закону Про доступ до публічної інформації” , терміни відповіді на запит може бути від 5 до 20 днів.
Стаття 20. Строк розгляду запитів на інформацію
1. Розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше
п'яти робочих днів з дня отримання запиту.
2. У разі якщо запит на інформацію стосується інформації, необхідної для захисту
життя чи свободи особи, щодо стану довкілля, якості харчових продуктів і
предметів побуту, аварій, катастроф, небезпечних природних явищ та інших
надзвичайних подій, що сталися або можуть статись і загрожують безпеці громадян,
відповідь має бути надана не пізніше 48 годин з дня отримання запиту.
3. Клопотання про термінове опрацювання запиту має бути обґрунтованим.
4. У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує
пошуку інформації серед значної кількості даних, розпорядник інформації може
продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого
продовження. Про продовження строку розпорядник інформації повідомляє запитувача
в письмовій формі не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту.
Для того, щоб наші права не залишалися голою декларацією, ними треба користуватися на користь суспільству.
Формувати якісну владу для свого добробуту
|
Гарна влада прирощує крила мріям громади |
Від влади залежить якість втілення мрій громади про добробут та процвітання.
А процвітає територія, і шанси кожного жителя на процвітання набагато вищі.
Якщо ефективні відповідальні керівники, які люблять свій край, то відповідно:
- змістовні сучасні програми
- ефективні дії
- високий рівень розвитку території.
|
Сучасне якісне управління територією, це: |
Постановка яскравих, надзвичайних, захоплюючих цілей розвитку |
|
Реалізація креативних інноваційних проектів та сприяння в реалізації таких проектів |
|
Якісні адміністративні послуги (в т.ч. через Інтернет) |
|
Збалансування інтересів та ідей бізнесу, громадськості, науковців, представників культури, освіти, медицини, спорту, громади в цілому |
|
Збереження природного середовища |
А якщо все не так?
Якщо у керівників не вистачає знань та вмінь для сучасного управління територією, то вони працюють за шаблонами минулого і територія або окремі сфери занепадають.
Якщо у керівників не вистачає совісті та любові до свого рідного краю – то вони, перш за все, набивають свої власні кишені та кишені родичів, розцвітає корупція, кумівство, обкрадання бюджету і територія занепадає.
Якщо у керівників не вистачає відповідальності перед громадянами, то вони прислуговуються тільки тим, хто стоїть вище, і територія або сфера управління керівника занепадають.
Якщо всього не вистачає< – то, це прямий шлях до майдану у місцевому або у всеукраїнському форматі. Але такі потрясіння відкидають далеко назад економіку і залежну від неї соціальну сферу і часто-густо приводять до влади ще гірших.
Навіщо до такого доводити?
Краще мати гарну владу!
Наше спільне право - право громади - формувати якісну владу!
Для цього, кожен з нас, для своєї території, обирає депутатів та голову
Як обрати гарного депутата? |
Гарним депутатом може бути людина, яка має креативні ідеї розвитку для своєї території і розуміє, як їх втілити у життя.
Гарним депутатом може бути гарний керівник, під управлінням якого процвітає підприємство та задоволена команда.
Зрозуміти, чи буде кандидат гарним депутатом, зараз зовсім не складно. Для цього треба:
- зайти в Інтернет, набрати ПІБ кандидата і подивитися на його ідеї, на його послужний список та результати керівництва,
- є гарні ідеї для розвитку території, а ще краще, є реалізовані ініціативи, які принесли користь суспільству, – буде гарний депутат. Обираємо!
Він гарний керівник успішного підприємства чи установи – буде гарний депутат. Обираємо!
Немає його ідей в Інтернеті? Підприємство, яке він очолює, в стагнації? У кандидата не однозначне минуле або він зараз має проблеми з законом? Який з нього депутат?
Не обираємо!
Головні складності, для кожного з нас, обирати свідомо:
- багато кандидатів в депутати, треба багато часу, щоб все передивитися та проаналізувати.
- багато реклами, яка збиває з толку
- можливо, брак знань про систему місцевого самоврядування.
Неточне уявлення чи відносяться обіцянки депутата до мого міста чи села. Чи може те, що він обіцяє – це чистий популізм або це можуть зробити лише депутати Верховної ради.
|
Як же все-таки зробити якісний вибір? |
На сьогодні, найкращий вихід – скинутися грошима для незаангажованого аналізу кандидатів у депутати. Гроші варто дати громадським організаціям, незалежним ЗМІ або просто громадським активістам, які мають досвід та репутацію і зможуть якісно проаналізувати всю необхідну інформацію і представити її громаді у зручному вигляді.
Головне – чесна якісна інформація, яка дасть змогу зробити якісний свідомий вибір
Давайте разом будемо обирати найкращих депутатів, щоб мати якісну представницьку владу.
Тоді депутати будуть рухати ініціативи розвитку і свої, і громади та голосувати за рішення на користь розвитку території, а значить на користь кожному з нас.
Як обрати найкращого голову? |
Тут завдання трохи складніше. Окрім ідей розвитку та доброї репутації, голова має бути гарним управлінцем та вправним комунікатором між депутатами, громадою, бізнесом, вищестоячою владою.
Вихід для забезпечення гарного вибору – знов-таки, незаангажований якісний аналіз по кожному кандидату. А ще краще, громаді заздалегідь шукати тих, хто може бути гарним головою.. Щоб не купувати кота у мішку або не обирати того самого голову з міркувань, щоб не обрати гіршого.
Якщо ми будемо економити на своєму виборі, то будемо обирати, як обираємо завжди – з бігмордів та за гречку. Результати ми знаємо вже майже 30 років і здається вони нас не вдовольняють.
Давайте змінювати підходи, користуватися здобутками 21 сторіччя, щоб свідомо вирішувати завдання та робити якісний вибір і голови, і депутатів.
ЯК ОТРИМАТИ ЯКІСНУ ВИКОНАВЧУ ВЛАДУ? |
У місцевому самоврядуванні є виконавча влада – це виконавчі органи ради. Назва "виконавчий комітет" застосовується і для служб, і для колегіального органу, що працює в період між сесіями ради. Тому будемо дотримуватися назви виконавчі органи, щоб не плутатися в поняттях. У виконавчих органах, в залежності від величини території, можуть бути департаменти з відділами, а можуть бути просто окремі спеціалісти, які відповідають за ту чи іншу галузь.
Голова, якого обрали, пропонує свою команду управлінців цього виконавчого органу, а депутати затверджують або не затверджують його кандидатів.
Так як у нас партійна система виборів, майже до самого низу, то, як правило, йдуть торги між партійними фракціями, кого затвердити, в якості заступників голови, та середньої ланки управлінців. І часто, на перший план виходить політична доцільність, а не професійні якості кандидатів.
Для того, щоб отримати якісних керівників виконавчої влади, треба зробити процес призначення прозорим для громади і реально на конкурсній основі.
Що стосується простих виконавців, то вони знаходяться на службі в органах місцевого самоврядування і, як правило, всі залишаються на своїх місцях. Це може бути добре, якщо виконавці професійні, і погано, якщо малопрофесійні і сидять на цій службу до пенсії заради власної стабільності. Професійність управлінців можна оцінити за результатами діяльності.
Часто-густо, ті кошти, що «з’їдають» управлінські структури, можна було би використати з набагато більшою користю для окремих галузей і території в цілому, якби вони були надані на конкурсній основі або бізнесу, або громадським організаціям. І бізнес, і громадські організації можуть забезпечити розробку якісних професійних проектів розвитку території, в конкурентній боротьбі, за менші гроші і з більшою якістю. Також, вони могли би адмініструвати такі проекти з набагато більшою професійністю, ніж чиновники, які сидять на окладі.
Взагалі, виконавча гілка влади – це найважливіша складова в системі управління громади. Саме у виконавчої гілки влади знаходяться всі ресурси для виконання поточної роботи та виконання проектів розвитку територій.
Так як у нас дуже мало уваги приділяється аналізу діяльності виконавчої влади, то проекти розвитку територій слабенькі, немає системності в їх розробці та впровадженні, немає якісного витрачання коштів на проекти. В результаті, території занедбані, і виглядають так, наче час зупинився в невідомо якому столітті.
Для того щоб громада могла впливати на формування ефективної виконавчої влади, треба розвивати громадський вплив.
Місцева адміністрація, яка реалізує державну політику |
Мабуть, найбільш цінним вкладом місцевої адміністрації був би вплив на сучасний якісний розвиток території, на формування громадянського суспільства, на формування бездоганного правового поля.
І якщо такого впливу немає, або він мізерно малий, то, знов таки, постає питання за що ми платимо таким чиновникам?
Ми - ГРОМАДА маємо право формувати якісну владу.
Українське законодавство дає можливість це зробити:
- Конституція України
- Закон України "Про місцеві вибори"
- Закон України "Про службу в органах місцевого самоврядування"
- Закон України "Про місцеві державні адміністрації"
- Закон України " Про державну службу"
Ставки надзвичайно високі. Гарна влада – це наш спільний виграш сьогодення і ближчого майбутнього, це добробут кожного з нас.
Вибір за нами...
Незабаром конференція «РОЗВИТОК РИНКУ ТУРИСТИЧНИХ ПОСЛУГ»,
2019-06-06
розвиток туризму
6 червня, в м. Херсон, відбудеться конференція «РОЗВИТОК РИНКУ ТУРИСТИЧНИХ ПОСЛУГ», організована Центром інформаційної підтримки бізнесу за підтримки ЄБРР у рамках ініціативи ЄС #EU4Business.
докладніше >>У Херсоні обговорювали, як покращити надання туристичних послуг
2019-06-10
Співпраця в розвитку туризму
.jpg)
Конференція «РОЗВИТОК РИНКУ ТУРИСТИЧНИХ ПОСЛУГ», організована Центром інформаційної підтримки бізнесу за підтримки ЄБРР у рамках ініціативи ЄС #EU4Business, зібрала більше 60 власників та менеджерів туристичних агентств, готелів, пансіонатів, кемпінгів, баз відпочинку, санаторіїв, садиб «зеленого туризму», кафе, парків розваг, комплексів атракціонів, а також осіб, зацікавлених у відкритті власної справи в даних напрямках.
докладніше >>




