ХЕРСОН. ГРОМАДА. ІНІЦІАТИВА

Портал суспільних знань і дій для розвитку Херсонщини

gerb_sity

Місто

gerb_region

Область

search_icon
 

Статті за 2019-06

Знати про владу все та контролювати її

vlada

Прозорість та відкритість влади - кращий контролер

Про владу треба знати все. І не задля задоволення простої цікавості громадян.

Наше невід'ємне право - право громади - мати прозору та відкриту владу.

Прозорість та відкритість діяльності влади та її представниківзапорука її ефективної діяльності для громади і запобіжник проти корупції.

Принципи прозорості та відкритості - головні принципи співробітництва влади та громади в демократичному суспільстві 21 сторіччя.

Але звичайно, що дефініцію «знати все», треба деталізувати на:

  • що саме важливо знати ?
  • як це буде сприяти ефективній діяльності влади ?
  • як це буде сприяти участі громади ?
vlada

Якщо громада знає про ефективність роботи влади

Владі це допомагає:

  • Розуміти, що ефективність дій – це головне завдання її служіння громаді
  • Отримати якісний зворотній зв’язок від громади

Громаді це допомагає:

  • Зрозуміти що має робити влада і що вона робить якісно, а що ні
  • Ясність дає громаді можливість адекватно впливати на покращення діяльності влади
budget

Якщо громада знає про бюджет (власне, кошти громади):

- Скільки заробили?

- Скільки витратили?

- Як працюють комунальні підприємства?

Владі це допомагає:

  • Вчасно робити професійний самоаналіз та виправляти помилки, не доводячи до критичних ситуацій
  • Не втягуватися в корупційні ризики та схеми

Громаді це допомагає:

  • Знати чи ефективно розвивається економіка в громаді, чи ефективно витрачаються кошти.
  • І якщо щось йде не так, то можна буде впливати  з розумінням справи
corrupt

Якщо громада моніторить майновий стан чиновників:

Владі це допомагає:

Мати потужний запобіжник проти нечистих на руку чиновників

Громаді це допомагає:

Довіряти владі , а значить чесно сплачувати податки та брати участь в розвитку території

vlada

Сучасні технології на службі громади

Сучасні технології можуть надати  чудові можливості для справжньої прозорості та відкритості влади.

spending

Зараз на порталі наведені витрати публічних коштів. Наступним кроком буде "Прозорий бюджет" - публічні доходи та видатки

prozorro

Подивитися аукціонні закупівлі може кожен громадянин України. Спроби провести корумповані тендери  отримують розголос;

nazk

Декларації осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування відкриті. Так само відкритий є офіційний Реєстр речових прав на нерухоме майно

А що Херсон?

Херсон ніби-то теж почав відкривати дані. Але створений ще в 2015 році "Відкритий бюджет міського голови", так і не відображає дані в повному та зручному для мешканців міста вигляді

Kherso_budget

І це наша з вами справа зробити все, щоб мати зручну повну інформацію і про бюджет міста, тобто кошти громади, і про ефективність діяльності всіх управлінь, і про доброчесність чиновників.

vlada

Законодавство на службі громади

Завдяки багаторічній наполегливій роботі громадськості, в Україні створене законодавство, яке дозволяє громадським активістам отримати, практично всю, необхідну інформацію для проведення аналізу діяльності влади.

  1. Закон України «Про інформацію» від 02.10.1992 р. № 2657-XII
  2. Закон України „Про доступ до публічної інформації” від 13.01.2011 р. No 2939-VI
  3. Закон України „Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації” від 23.09.1997 р. No 539/97-ВР
  4. Постанова Кабінету Міністрів України „Про Порядок оприлюднення у мережі Інтернет інформації про діяльність органів виконавчої влади” від 4.01.2002 р. No 3
  5. Постанова Кабінету Міністрів України „Питання виконання Закону України «Про доступ до публічної інформації» в Секретаріаті Кабінету Міністрів України, центральних та місцевих органах виконавчої влади” від 25.05.2011 р. No 583

Згідно  закону Про доступ до публічної інформації” , терміни відповіді на запит може бути від 5 до 20 днів.

Стаття 20. Строк розгляду запитів на інформацію
1. Розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту.
2. У разі якщо запит на інформацію стосується інформації, необхідної для захисту життя чи свободи особи, щодо стану довкілля, якості харчових продуктів і предметів побуту, аварій, катастроф, небезпечних природних явищ та інших надзвичайних подій, що сталися або можуть статись і загрожують безпеці громадян, відповідь має бути надана не пізніше 48 годин з дня отримання запиту.
3. Клопотання про термінове опрацювання запиту має бути обґрунтованим.
4. У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку розпорядник інформації повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту.

Для того, щоб наші права не залишалися голою декларацією, ними треба користуватися на користь суспільству.

Формувати якісну владу для свого добробуту

vlada

Гарна влада прирощує крила мріям громади

Від влади залежить якість втілення мрій громади про добробут та процвітання.

А процвітає територія, і шанси кожного жителя на процвітання набагато вищі.

Якщо ефективні відповідальні керівники, які люблять свій край, то відповідно:

  • змістовні сучасні програми
  • ефективні дії
  • високий рівень розвитку території.
vlada

Сучасне якісне управління територією, це:

vlada

Постановка яскравих, надзвичайних, захоплюючих цілей розвитку

vlada

Реалізація креативних інноваційних проектів та сприяння в реалізації таких проектів

vlada

Якісні адміністративні послуги (в т.ч. через Інтернет)

vlada

Збалансування інтересів та ідей бізнесу, громадськості, науковців, представників культури, освіти, медицини, спорту, громади в цілому

vlada

Збереження природного середовища  

А якщо все не так?

Якщо у керівників не вистачає знань та вмінь для сучасного управління територією, то вони працюють за шаблонами минулого і територія або окремі сфери занепадають.

Якщо у керівників не вистачає совісті та любові до свого рідного краю – то вони, перш за все, набивають свої власні кишені та кишені родичів, розцвітає корупція, кумівство, обкрадання бюджету і територія занепадає.

Якщо у керівників не вистачає відповідальності перед громадянами, то вони прислуговуються тільки тим, хто стоїть вище, і територія або сфера управління керівника занепадають.

Якщо всього не вистачає< – то, це прямий шлях до майдану у місцевому або у всеукраїнському форматі. Але такі потрясіння відкидають далеко назад економіку і залежну від неї соціальну сферу  і часто-густо приводять до влади ще гірших.

Навіщо до такого доводити?

Краще мати гарну владу!

Наше спільне право - право громади - формувати якісну владу!

Для цього, кожен з нас, для своєї території, обирає депутатів та голову

vlada

Як обрати гарного депутата?

Гарним депутатом може бути людина, яка має креативні ідеї розвитку для своєї території і розуміє, як їх втілити у життя.

Гарним депутатом може бути гарний керівник, під управлінням якого процвітає підприємство та задоволена команда.

Зрозуміти, чи буде кандидат гарним депутатом,  зараз зовсім не складно. Для цього треба:

- зайти в Інтернет, набрати ПІБ кандидата і подивитися на його ідеї, на його послужний список та результати  керівництва,

- є гарні ідеї для розвитку території, а ще краще, є реалізовані ініціативи, які принесли користь суспільству, – буде гарний депутат. Обираємо!

Він гарний керівник успішного підприємства чи установи – буде гарний депутат. Обираємо!

Немає його ідей в Інтернеті? Підприємство, яке він очолює, в стагнації? У кандидата не однозначне минуле або він зараз має проблеми з законом? Який з нього депутат?

Не обираємо!

Головні складності, для кожного з нас, обирати свідомо:

  • багато кандидатів в депутати, треба багато часу, щоб все передивитися та проаналізувати.
  • багато реклами, яка збиває з толку
  • можливо, брак знань про систему місцевого самоврядування.

    Неточне уявлення чи відносяться обіцянки депутата до мого міста чи села. Чи може те, що він обіцяє – це чистий популізм або це можуть зробити лише депутати Верховної ради.

vlada

Як же все-таки зробити якісний вибір?

На сьогодні, найкращий вихід – скинутися грошима для незаангажованого аналізу кандидатів у депутати. Гроші варто дати громадським організаціям, незалежним ЗМІ або просто громадським активістам, які мають досвід та репутацію і зможуть якісно проаналізувати всю необхідну інформацію і представити її громаді у зручному вигляді.

Головне – чесна якісна інформація, яка дасть змогу зробити якісний свідомий вибір

Давайте разом будемо обирати найкращих депутатів, щоб мати якісну представницьку владу.

Тоді депутати будуть рухати ініціативи розвитку і свої, і громади та голосувати за рішення на користь розвитку території, а значить на користь кожному з нас.

vlada

Як обрати найкращого голову?

Тут завдання трохи складніше. Окрім ідей розвитку та доброї репутації, голова має бути гарним управлінцем та вправним комунікатором між депутатами, громадою, бізнесом, вищестоячою владою.

Вихід для забезпечення гарного вибору – знов-таки, незаангажований якісний аналіз по кожному кандидату. А ще краще, громаді заздалегідь шукати тих, хто може бути гарним головою.. Щоб не купувати кота у мішку або не обирати того самого голову з міркувань, щоб не обрати гіршого.

Якщо ми будемо економити на своєму виборі, то будемо обирати, як обираємо завжди – з бігмордів та за гречку. Результати ми знаємо вже майже 30 років і здається вони нас не вдовольняють.

Давайте змінювати підходи, користуватися здобутками 21 сторіччя, щоб свідомо вирішувати завдання та робити якісний вибір і голови, і депутатів.

vlada

ЯК ОТРИМАТИ ЯКІСНУ ВИКОНАВЧУ ВЛАДУ?

У місцевому самоврядуванні є виконавча влада – це виконавчі органи ради. Назва "виконавчий комітет" застосовується і для служб, і для колегіального органу, що працює в період між сесіями ради. Тому будемо дотримуватися назви виконавчі органи, щоб не плутатися в поняттях. У виконавчих органах, в залежності від величини території, можуть бути департаменти з відділами, а можуть бути просто окремі спеціалісти, які відповідають за ту чи іншу галузь.

Голова, якого обрали, пропонує свою команду управлінців цього виконавчого органу, а депутати затверджують або не затверджують його кандидатів.

Так як у нас партійна система виборів, майже до самого низу, то, як правило, йдуть торги між партійними фракціями, кого затвердити, в якості заступників голови, та середньої ланки управлінців. І часто, на перший план виходить політична доцільність, а не професійні якості кандидатів.

Для того, щоб отримати якісних керівників виконавчої влади, треба зробити процес призначення прозорим для громади і  реально на конкурсній основі. 

Що стосується простих виконавців, то вони знаходяться на службі в органах місцевого самоврядування і, як правило, всі залишаються на своїх місцях. Це може бути добре, якщо виконавці професійні, і погано, якщо малопрофесійні і сидять на цій службу до пенсії  заради власної стабільності. Професійність управлінців можна оцінити за результатами діяльності.

Часто-густо, ті кошти, що «з’їдають»  управлінські структури, можна було би використати з набагато більшою користю для окремих галузей і території в цілому, якби вони були надані на конкурсній основі або бізнесу, або громадським організаціям. І  бізнес, і  громадські організації можуть забезпечити розробку якісних професійних проектів  розвитку території, в конкурентній боротьбі, за менші гроші і з більшою якістю. Також, вони могли би адмініструвати такі проекти з набагато більшою професійністю, ніж чиновники, які сидять на окладі.

Взагалі,  виконавча гілка влади – це найважливіша складова в системі управління громади. Саме у виконавчої гілки влади  знаходяться всі ресурси для виконання поточної роботи та виконання  проектів розвитку територій. 

Так як у нас дуже мало уваги приділяється аналізу діяльності виконавчої влади,  то проекти розвитку територій слабенькі, немає системності в їх розробці та впровадженні, немає якісного витрачання коштів на проекти. В результаті, території  занедбані, і виглядають так, наче час зупинився  в невідомо якому столітті.

Для того щоб громада могла впливати на формування ефективної виконавчої влади, треба розвивати громадський вплив.

vlada

Місцева адміністрація, яка реалізує державну політику

Мабуть, найбільш цінним вкладом місцевої адміністрації був би вплив на сучасний якісний розвиток території, на формування громадянського суспільства, на формування бездоганного правового поля.

І якщо такого впливу немає, або він мізерно малий, то, знов таки, постає питання за що ми платимо таким чиновникам?

Ми - ГРОМАДА маємо право формувати якісну владу.

Українське законодавство дає можливість це зробити: 

  1. Конституція України
  2. Закон України "Про місцеві вибори"
  3. Закон України "Про службу в органах місцевого самоврядування"
  4. Закон України "Про місцеві державні адміністрації"
  5. Закон України " Про державну службу"

Ставки надзвичайно високі. Гарна влада – це наш спільний виграш сьогодення і ближчого майбутнього, це добробут кожного з нас.

Вибір за нами...

Незабаром конференція «РОЗВИТОК РИНКУ ТУРИСТИЧНИХ ПОСЛУГ»,

2019-06-06

розвиток туризму

6 червня, в м. Херсон, відбудеться конференція «РОЗВИТОК РИНКУ ТУРИСТИЧНИХ ПОСЛУГ», організована Центром інформаційної підтримки бізнесу за підтримки ЄБРР у рамках ініціативи ЄС #EU4Business. 

докладніше >>

У Херсоні обговорювали, як покращити надання туристичних послуг

2019-06-10

Співпраця в розвитку туризму

Конференція «РОЗВИТОК РИНКУ ТУРИСТИЧНИХ ПОСЛУГ», організована Центром інформаційної підтримки бізнесу за підтримки ЄБРР у рамках ініціативи ЄС #EU4Business, зібрала більше 60 власників та менеджерів туристичних агентств, готелів, пансіонатів, кемпінгів, баз відпочинку, санаторіїв, садиб «зеленого туризму», кафе, парків розваг, комплексів атракціонів, а також осіб, зацікавлених у відкритті власної справи в даних напрямках.

докладніше >>