Діяльність обласної влади
Як використовують бюджетні – народні кошти управлінці на Херсонщині?
22.08.2019У Херсонській області проведено комплексний аудит використання бюджетних коштів за період з 01 січня 2018 року по 01 липня 2019 року.
Звіт про аудит оприлюднено 19 серпня 2019 року.
В принципі, ніяких приємних несподіванок, у вигляді дбайливе використання кожної народної копійки, не сталося.
Все, як і очікувалося, дивлячись на безвідповідальність у діяльності та нахабство у поводженні з громадськістю бувшого вищого керівництва ХОДА, перш за все А. Гордєєва.
Отже, що нам повідомили аудитори?
Загальна сума виявлених фінансових порушень та недоліків за період 01.01.2018 – 01.07.2019 років складає 844 млн. 974тис 860 грн, у тому числі по видах порушень:
1. фінансові порушення, що не призвели до втрат – 712млн. 478тис. 720 грн.
2. фінансові порушення, що призвели до втрат – 67млн. 606тис.170грн, у тому числі:
- недоотримано доходів – 6057,36 тис.грн;
- нецільове використання – 5685,52 тис.грн;
- незаконні витрати – 55763,01тис.грн;
- недостачі – 100,28 тис.грн.
3. неефективне використання (ризик неефективного використання) бюджетних коштів – 49млн.428тис. 730грн.
4. втрати бюджетних коштів – 8091,25 тис.грн.
5. резерви додаткових надходжень (економія) бюджетних коштів – 73млн.69тис. 970 грн.
Порушення в розрізі галузей разом по державному та місцевим бюджетам за період 01.01.2018 – 01.07.2019 років
ДЕРЖАВНЕ УПРАВЛІННЯ – 41млн. 136тис.590 грн.
ОСВІТА – 143млн. 846тис.70 грн.
ОХОРОНА ЗДОРОВ'Я – 8млн. 281 тис.950грн.
СОЦІАЛЬНИЙ ЗАХИСТ – 25млн. 361тис.560 грн.
КУЛЬТУРА І МИСТЕЦТВО – 20млн. 430тис.70 грн.
ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА І СПОРТ – 0,00 грн.
ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНЕ ГОСПОДАРСТВО – 11млн.742тис.47 0грн.
ЕКОНОМІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ – 401млн. 144тис.240 грн.
ІНША ДІЯЛЬНІСТЬ – 193млн. 031тис,220.грн.
А тепер про висновки по галузях
Висновок по галузі державного управління
Проведено 40 контрольних заходів.
Типовими фінансовими порушеннями у галузі державного управління є:
- завищення вартості будівельних та ремонтних робіт.
- недоотримання власних надходжень;
- недоотримання бюджетом коштів;
- порушення у сфері закупівель;
- виплата заробітної плати із порушенням чинного законодавства;
- безпідставне (без отримання товарів, робіт та послуг), понаднормативне списання матеріальних цінностей.
Порушення, які мають найбільш вагомі фінансові показники:
- виявлені під час аудитів або в процесі моніторингу порушення у сфері закупівель – 13,093 млн.грн (не призвели до фінансових втрат);
- недоотримання власних надходжень – 12,147 млн.грн;
- порушення бюджетного законодавства при проведенні попередньої оплати – 5,899 млн.грн;
- завищення обсягів та вартості будівельних робіт – 4,058 млн.грн;
- недоотримання бюджетом коштів – 2,244 млн.грн;
- неефективне витрачання бюджетних коштів на утримання установи, оплату заробітної плати, фінансування заходів інше – 1,468 млн.грн, на виконання будівельних робіт – 0,216 млн.грн.
За інформацією Головного управління ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі здійснено операцій з постачальниками (виконавцями), які мають ознаки фіктивної діяльності, або співпрацюють з такими суб’єктами господарювання, у галузі державного управління на загальну суму 3,139 млн.грн.
Висновок по галузі освіти
Проведено 46 контрольних заходів.
Типовими фінансовими порушеннями у галузі освіти є:
- порушення у сфері закупівель;
- покриття за рахунок коштів загального фонду видатків, які мають здійснюватись за рахунок спеціального фонду;
- виплата заробітної плати із порушенням чинного законодавства;
- неефективне витрачання бюджетних коштів на утримання закладу та виплату заробітної плати;
- ненарахування і неперерахування (недорахування і неповне перерахування) інших надходжень до загального місцевого фонду бюджету;
- недоотримання власних надходжень;
- завищення вартості будівельних та ремонтних робіт;
- здійснення операцій з постачальникам (виконавцями), які мають ознаки фіктивної діяльності та ризиковості.
Порушення, які мають найбільш вагомі фінансові показники:
- виявлені під час аудитів або в процесі моніторингу порушення у сфері закупівель – 113,465 млн.грн (не призвели до фінансових втрат);
- неефективне витрачання бюджетних коштів на утримання закладу та виплату заробітної плати – 9,472 млн.грн;
- використання субвенції всупереч бюджетним призначенням – 5,659 млн.грн;
- лишки матеріальних активів – 2,665 млн.грн;
- покриття за рахунок коштів загального фонду видатків, які мають здійснюватись за рахунок спеціального фонду – 2,118 млн.грн.
За інформацією Головного управління ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі здійснено операцій з постачальниками (виконавцями), які мають ознаки фіктивної діяльності, або співпрацюють з такими суб’єктами господарювання, у галузі освіти на загальну суму 27,521 млн.грн.
Висновок по галузі охорони здоров'я
Проведено 12 контрольних заходів.
Типовими фінансовими порушеннями у галузі охорони здоров'я є:
- виплата заробітної плати із порушенням чинного законодавства;
- безпідставне (без отримання товарів, робіт та послуг), понаднормативне списання матеріальних цінностей;
- порушення у сфері закупівель;
- покриття за рахунок коштів загального фонду видатків, які мають здійснюватись за рахунок спеціального фонду;
- покриття витрат сторонніх осіб за рахунок бюджетних коштів.
Порушення, які мають найбільш вагомі фінансові показники:
- завищення вартості будівельних та ремонтних робіт – 4,932 млн.грн.;
- виявлені під час аудитів або в процесі моніторингу порушення у сфері закупівель – 1,857 млн.грн. (не призвели до фінансових втрат);
- виплата заробітної плати із порушенням чинного законодавства – 1,599 млн.грн;
За інформацією Головного управління ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі здійснено операцій з постачальниками (виконавцями), які мають ознаки фіктивної діяльності, або співпрацюють з такими суб’єктами господарювання, у галузі охорони здоров'я на загальну суму 4,467 млн.грн.
Висновок по галузі соціального захисту та соціального забезпечення
Проведено 15 контрольних заходів.
Типовими фінансовими порушеннями у галузі соціального захисту та соціального забезпечення є:
- виплата не передбачених законодавством (у завищених розмірах) компенсацій, допомог, пільг і субсидій, пенсій;
- безпідставне (без отримання товарів, робіт та послуг), понаднормативне списання матеріальних цінностей.
Порушення, які мають найбільш вагомі фінансові показники:
- безпідставне (без отримання товарів, робіт та послуг), понаднормативне списання матеріальних цінностей – 22,290 млн.грн;
- виплата не передбачених законодавством (у завищених розмірах) компенсацій, допомог, пільг і субсидій, пенсій – 1,517 млн.грн;
- порушення у сфері закупівель – 0,943 млн.грн.
За інформацією Головного управління ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі здійснено операцій з постачальниками (виконавцями), які мають ознаки фіктивної діяльності, або співпрацюють з такими суб’єктами господарювання, у галузі соціального захисту на загальну суму 0,785 млн.грн.
Висновок по галузі культури і мистецтва
Проведено 11 контрольних заходів.
Типовими фінансовими порушеннями у галузі культури і мистецтва є:
- виплата заробітної плати із порушенням чинного законодавства;
- прийняття неефективних управлінських рішень, що призвели до неефективного витрачання бюджетних коштів на комунальні послуги, оплату заробітної плати, винагород тощо;
- недоотримання власних надходжень;
- завищення вартості будівельних та ремонтних робіт.
Порушення, які мають найбільш вагомі фінансові показники:
- недоотримання власних надходжень – 15,681 млн.грн;
- неефективне витрачання бюджетних коштів на комунальні послуги, оплату заробітної плати, винагород тощо – 4,977 млн.грн.
Висновок по галузі економічної діяльності
Проведено 16 контрольних заходів.
Типовими фінансовими порушеннями у галузі економічної діяльності є:
- завищення обсягів та вартості будівельних і ремонтних робіт;
- порушення у сфері закупівель;
- недоотримання власних надходжень;
Порушення, які мають найбільш вагомі фінансові показники:
- порушення законодавства про містобудівну діяльність – 210,463 млн.грн;
- порушення бюджетного законодавства – 72,820 млн.грн;
- завищення обсягів та вартості будівельних і ремонтних робіт – 32,361 млн.грн.
- виявлені під час аудитів або в процесі моніторингу порушення у сфері закупівель – 50,5 млн.грн. (не призвели до фінансових втрат);
- неефективне витрачання бюджетних коштів – 14,694 млн.грн;
- недоотримання власних надходжень – 3,220 млн.грн;
- недоотримання бюджетом коштів – 1,891 млн.грн.
За інформацією Головного управління ДФС у Херсонській області, АРК та м.Севастополі здійснено операцій з постачальниками (виконавцями), які мають ознаки фіктивної діяльності, або співпрацюють з такими суб’єктами господарювання, у галузі економічної діяльності на загальну суму 13,311 млн.грн.
Висновок по галузі іншої діяльності
Проведено 16 контрольних заходів.
Типовими фінансовими порушеннями в іншій діяльності є:
- порушення у сфері закупівель
Порушення, які мають найбільш вагомі фінансові показники:
- виявлені під час аудитів або в процесі моніторингу порушення у сфері закупівель – 192,362 млн.грн. (не призвели до фінансових втрат).
Які будуть дії?
Управління з питань внутрішнього аудиту Херсонської обласної державної адміністрації за рішенням голови облдержадміністрації направило до прокуратури Херсонської області листом від 09.08.2019 № 01-15-385/0/19/316 інформацію по всіх встановлених порушеннях за період з 01.01.2018 по 01.07.2019 роки.
Дмитро Сосинович, перший заступник начальника Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі, ознайомив громадськість, на презентації результатів аудиту, із даними щодо виявлених порушень, які мають кримінальний характер та за якими відкриті кримінальні провадження:
«Таких фактів виявлено 26, з них 13 – тяжкі злочини. Спільно з Національною поліцією проводиться розслідування та здійснюється оперативне супроводження.
Сума коштів, які перебувають у кримінальному провадженні становить 83 млн грн. Також виявлено 43 тендерні процедури, які кваліфікуються як сумнівні. Їх загальна сума – понад 51 млн грн».
Влада обіцяє розібратися з усіма фактами належним чином. Поживемо, побачимо.
Також, представники влади пропонують, що якщо у когось є інформація про неефективне використання бюджетних коштів, спрямовувати відповідні повідомлення на ім’я голови ОДА або начальника управління з питань внутрішнього аудиту.
Анна Парфьонова