Жити гідно і сучасно
Громадська організація «Розвиток» повторно просить депутатів Херсонської міської ради ініціювати прийняття рішення про повне інформування про діяльність комунальних підприємств міста для забезпечення ефективного використання коштів громади..
03.01.2020
Ст. 78 Господарського кодексу України «Комунальні унітарні підприємства» передбачає повне системне інформування про діяльність комунальних підприємств. Але для цього, ще має бути прийняте відповідне рішення Херсонської міської ради.
4 грудня 2019 року ГО «Розвиток» звернулась до депутатів Грека І.А. , Ільченка Д.О., Рубана Р.І. , Собчука С.С., Суха В.В. , Устинова Є..О., які очолюють постійні депутатські комісії та до секретаря Херсонської міської ради (ХМР) Олени Урсуленко з проханням ініціювати та прийняти рішення ХМР щодо інформування про діяльність комунальних підприємств, згідно українського законодавства, та надала повний проект рішення, який створений на прикладі рішення Миколаївської міської ради.
Пройшов місяць і від жодного з вказаних депутатів ніякої відповіді організація так і не отримала. Красномовне відношення наших депутатів до питань ефективного використання коштів громади!
В листах, які 3 січня 2020 року, ГО «Розвиток» повторно просить депутатів ініціювати затвердження рішення Херсонської міської ради «Про затвердження Порядку інформування про діяльність комунальних підприємств ХМР».
Інформація, яку мають надавати комунальні підприємства:
Перелік
інформації про діяльність комунальних підприємств
Херсонської міської ради, яка підлягає обов’язковому розміщенню на офіційному веб-сайті Херсонської міської ради
в розділі «Комунальні підприємства» та на веб-сайтах комунальних підприємств Херсонської міської ради (у разі наявності)
На офіційному веб-сайті Херсонської міської ради в розділі «Комунальні підприємства» та на веб-сайтах комунальних підприємств Херсонської міської ради (у разі наявності) обов’язково розміщується наступна інформація:
- Цілі діяльності комунального підприємства та стан їх досягнення.
- Квартальна, річна фінансова звітність комунального підприємства за останні три роки, включаючи (за наявності) видатки на виконання некомерційних цілей державної політики та джерела їх фінансування.
- Аудиторські висновки щодо річної фінансової звітності комунального підприємства за останні три роки, якщо аудит проводився відповідно до вимог закону або за рішенням наглядової ради комунального підприємства (у разі її утворення), або суб’єкта управління об’єктами комунальної власності, що здійснює функції з управління підприємством.
- Статут комунального підприємства у чинній редакції, а також у редакціях, що діяли раніше.
- Біографічна довідка (включаючи професійну характеристику) керівника комунального підприємства (з урахуванням вимог законодавства про захист персональних даних).
- Біографічні довідки (включаючи професійні характеристики) членів наглядової ради (у разі її утворення) комунального підприємства (з урахуванням вимог законодавства про захист персональних даних), принципи їх добору, їхнє членство у наглядових радах інших суб'єктів господарювання, а також зазначається, хто із членів наглядової ради комунального підприємства є незалежним.
- Річні звіти керівника та наглядової ради (у разі її утворення) комунального підприємства.
- Структура, принципи формування і розмір винагороди керівника та членів наглядової ради комунального підприємства (у разі її утворення), включаючи компенсаційні пакети і додаткові блага, які вони отримують (або на отримання яких мають право) під час виконання посадових обов'язків, а також у зв'язку із звільненням.
- Рішення суб'єкта управління об'єктами комунальної власності щодо комунального підприємства.
- Опис істотних передбачуваних факторів ризику, що можуть вплинути на операції та результати діяльності комунального підприємства, та заходи щодо управління такими ризиками.
- Відомості про договори, учасником яких є комунальне підприємство,інформація про які підлягає оприлюдненню відповідно до Закону України “Про відкритість використання публічних коштів”.
- Інформація про операції та зобов'язання комунального підприємства з державним та/або місцевим бюджетом, державними та/або місцевими установами, підприємствами та організаціями, включаючи договірні зобов'язання комунального підприємства (фінансові та нефінансові), що виникають у результаті державно-приватного партнерства.
13.Річна фінансова звітність разом з аудиторським висновком щодо неї, якщо аудит проводився відповідно до вимог закону або за рішенням наглядової ради комунального підприємства (у разі її утворення) або суб’єкта управління об’єктами комунальної власності, що здійснює функції з управління підприємством до 30 квітня року, що настає за звітним періодом.
Приклад – лист депутату Греку І.А.
ГРОМАДСЬКА ОРГАНІЗАЦІЯ «РОЗВИТОК»
№ _3-02/01__ від „_02_”_січня_2020
Голові постійної комісії з питань містобудування, архітектури, комунальної власності та регулювання земельних відносин
Греку І.А.
Про відношення до ініціативи створення та
затвердження рішення Херсонської міської ради
«Про затвердження Порядку інформування про
діяльність комунальних підприємств ХМР»
Шановний Ігоре Антоновичу!
Громадська організація «Розвиток» в своєму листі № 3-04/12 від 04 грудня 2019 просила вас ініціювати прийняття рішення Херсонської міської ради «Про затвердження Порядку інформування про діяльність комунальних підприємств Херсонської міської ради» (проект якого створено на основі рішення Миколаївської міської ради № 44/5 від 30 жовтня 2018 р.) і надала повний текст проекту даного рішення.
Оприлюднення повної інформації про діяльність комунальних підприємств м. Херсона інформації є вимогою українського законодавства, згідно ст. 78 Господарського кодексу України «Комунальні унітарні підприємства», та нагальною необхідністю для громади м. Херсона, т.я. неефективність і корупція квітнуть яскравим цвітом у комунальних підприємствах Херсона, про що свідчать відкриті кримінальні провадження на керівників комунальних підприємств та численні матеріали у ЗМІ.
Корупція та неефективність завдають величезної шкоди бюджету громади міста та її розвитку, а головне – підривають довіру до міської виконавчої влади, віру у те, що депутатський корпус працює на благо громади міста.
Ми просили вас надати нашій організації до 14.12.2019 інформацію щодо того, коли Вами буде ініційоване відповідне рішення Херсонської міської ради, щоб зменшити ризики корупції та неефективності, але ніякої відповіді до сих пір не отримали.
Правовий нігілізм з боку влади і корупція – страшенне зло, яке породжує загальний правовий нігілізм і закриває дорогу до успіху території. ГО «Розвиток», разом з громадськістю міста, буде докладати всіх своїх зусиль, щоб долати це зло і сподівається нам підтримку депутатів.
Просимо Вас ознайомити з проектом рішення «Про затвердження Порядку інформування про діяльність комунальних підприємств Херсонської міської ради» (проект якого створено на основі рішення Миколаївської міської ради № 44/5 від 30 жовтня 2018 р. і надавався Вам в першому листі) всіх депутатів комісії, яку Ви очолюєте та повторно просимо Вас ініціювати прийняття даного рішення Херсонської міської ради
Також, до 14.01.2020 надати нам інформацію щодо того, коли Вами буде ініційоване відповідне рішення Херсонської міської ради. Вашу відповідь просимо надати в електронному вигляді на електронну пошту ГО «Розвиток» hmgo.rozvytok@gmail.com.
Відсутність реагування нами буде розцінена, як Ваше особисте небажання докладати зусилля до подолання правового нігілізму і корупції у Херсонській міській раді та її виконавчих органів .
З повагою, голова організації Г.В. Парфьонова
ГО «Розвиток» висловлює надію, що повторне звернення херсонські депутати не проігнорують і діяльність комунальних підприємств міста будуть виведені в прле прозорості та ефективності.
Анна Парфьонова










