ХЕРСОН. ГРОМАДА. ІНІЦІАТИВА

Портал суспільних знань і дій для розвитку Херсонщини

gerb_sity

Місто

gerb_region

Область

search_icon
 

Залучення інвестицій

Об’єднані громади. 3 важливих кроки на шляху до залучення бізнес-інвестицій

04.11.2017

Громади об’єднуються заради розвитку. Вони мріють про якісні дороги, красиві парки, сучасні школи, лікарні, будинки культури. Вони хочуть мати вдосталь сучасних робочих місць для всіх мешканців своїх громад. І вони думають, як розвивати бізнес, який принесе їм більшість з цих благ.

Перша зустріч громад і потенційних інвесторів або Перший інвестиційних хаб, як назвали цю зустріч організатори, відбулася в Києві наприкінці жовтня.

Ця дводенна зустріч, насичена презентаціями, діалогами та дискусіями, виявила тенденції бачення громадами першочергових інвестиційних проектів, сфокусувала увагу представників громад на помилкових уявленнях щодо інвестицій та вказала напрямок руху до залучення ефективних та соціально-відповідальних бізнес-партнерів.

Про тенденції

7 областей, серед яких Дніпропетровська, Івано-Франківська, Кіровоградська, Миколаївська, Тернопільська, Харківська та Херсонська та 48 об’єднаних громад з них, представили 42 інвестиційні проекти.

Громади рівномірно охоплюють схід, захід, північ і південь України і можна припустити, що їхні прагнення щодо інвестиційних проектів, якими би вони хотіли розвивати свої громади, притаманні більшості об’єднаних громад України.

zemelni dilynky
1 місце – пропозиції земельних ділянок
2zelenyi turyzm
2 місце – розвиток зеленого туризму та рекреації
likarnya OTG
3 місце – соціально-культурна інфраструктура
pererobka smittya
4 місце – переробка твердих побутових відходів
sonyachni elektrostanzii
5 місце – побудова об’єктів сонячної енергетики
vyrobnyztvo OTG
6 місце – різноманітне виробництво
hub investoriv OTG
7 місце – індивідуальні проекти

Отже,

На першому місці пропозиції земельних ділянок для інвесторів з одночасними пропозиціями будівництва тих чи інших об’єктів або для самостійного визначення інвестором їх використання. Таких проектів 9

На другому місці розвиток зеленого туризму та рекреації - 7 проектів.

На третьому місці – проекти з покращення соціально-культурної інфраструктури та роботи соціально-культурних закладів. Таких проектів – 6.

Четверте місце поділили два напрямки:

- 4 проекти стосовно сортування та переробки твердих побутових відходів (ТПВ)

- 4 проекти щодо виробництва та/або постачання паливних брикетів.

На п’ятому місці:

- 3 проекти, спрямовані на будівництво об’єктів сонячної енергетики

На шостому місці три напрямки:

- Будівництво або реконструкція ринків (2 проекти)

- Виробництво будівельних матеріалів (2 проекти)

- Швейне виробництво (2 проекти)

Сьоме місце посідають індивідуальні проекти, серед яких: будівництво насіннєвого заводу, створення сільськогосподарського кооперативу з вирощуванні лаванди, будівництво пекарні та інші. Є навіть проект промислового парку.

Представники бізнес кіл, увага!

Сьогодні для вас відкриваються унікальні можливості успішно розвивати свій бізнес та плідно взаємодіяти з зацікавленими громадами, які прагнуть залучити бізнес на свої території, мають реальні потреби, мають попереднє бачення, мають ресурси та готові всіляко сприяти розвитку бізнеса.

Якщо не брати, поки що, до уваги проекти з покращення соціально-культурної інфраструктури, то всі решта проектів мають реальний бізнес – потенціал.

Знайомтеся з проектами на сторінці "Перший хаб інвесторів та громад"

Про можливості

Організатори конференції залучили до виступів надзвичайно цікавих спікерів з успішним досвідом роботи по тих сферах, які в тренді уваги громад.

Зелений туризм

Зелений туризм в тренді по всьому світі. В умовах глобалізації, де послуги туристам стають все більш якісними, але вигляд місць все більш однаковим, люди хочуть бачити унікальні куточки природи, знайомитися з народними ремеслами, доторкатися до першоджерел історії, насолоджуватися автентичною кухнею, заряджатися драйвовими розвагами та оздоровлюватися природними ліками.

Як в українських реаліях створити саме такий креативний, цікавий сім’ям, школярам, організованим туристичним групам і просто туристам, а значить процвітаючий зелений туризм, ділився Олександр Долинко - засновник історико-розважального комплексу"Зелені хутори Таврії", що на Херсонщині


Як стати туристичною громадою. Олександр Долинко

Олександр Долинко визнає, що практично всі ідеї він підгледів у інших. Але шлях від ідеї до успішного результату пройти у наших реаліях зовсім не легко. І він радо готовий поділитися саме організаційним досвідом та відкрити бажаючим секрети успіху своєї команди.

Але головні секрети інгредієнтів успіху "Зелених хуторів Таврії» видні неозброєним оком. Це креативність керівника, його людяність та зарядженість команди приносити велику користь людям.

Сміття як ресурс

10% громад хочуть переробляти тверді побутові відходи, маючи від цього прибуток та оздоровлення земель.

На сьогодні це сфера, яка стрімко розвивається в усьому світі, майже повністю провалена в Україні.

Сміття в Україні на 94% захоронюють, 3% переробляють і 3% спалюють. В Євросоюзі - 31% захоронюють, 36% переробляють і 33% спалюють. Різниця величезна і вона віддзеркалює цивілізаційний стан країни, низьку якість державного регулювання (заохочення до використання вторинної сировини) та відповідну низьку якість бізнес середовища.

Але організатори знайшли українську компанію, яка успішно працює на ринку України більше 20 років, виробляючи потрібні в кожному домогосподарстві речі – пакети для сміття, засоби догляду, гігієни тощо тощо і яка. вже має досвід переробки відходів.

Корпорація "Біосфера" має понад 20 брендів (наприклад, відомий кожній господині бренд "Фрекен Бок"). Вже 3 роки, як компанія почала виробляти і використовувати вторинну сировину з полімерів на заводі "Polygreen", приміряється до ринку переробки відходів з паперу та створення інших переробних підприємств.


Любов Григорян керівник виробничого напрямку корпорації "Біосфера"

Отже, прагнення сучасного бізнесу до використання вторинної сировини та наміри громад збігаються. Справа за реальною співпрацею.

Про помилки

Громади йдуть вперед, вчаться, шукають шляхи розвитку і в деяких випадках, звичайно, що  помиляються. В питаннях залучення інвестицій є 2 головні помилки, на які вказували представникам громад, залучені до заходу експерти.

Помилка перша: вважати, що інвестиції – це безповоротна фінансова допомога добрих донорів. 99% громад вказали в своїх інвестиційних проектах, що головним інвестором вони бачать донорів. Безповоротну фінансову допомогу, яку зараз отримують деякі громади від закордонних фондів, в рамках проектів просування реформи децентралізації, багато хто сприйняв, як справжні інвестиції.

Але інвестиції – це вкладання грошей бізнесом у проект, який в подальшому буде приносити інвестору прибуток.

І саме під таким кутом зору громадам треба формувати свої інвестиційні пропозиції.

Тобто важливо продати ідею і чітко відповісти коли інвестор отримає гроші.

Помилка друга – вважати інвестиційними бізнес - проектами проекти з покращення соціально-культурної інфраструктури та роботи соціально-культурних закладів.

Серед таких проектів, наприклад, реконструкція центрального бульвару, капітальний ремонт центру творчості, удосконалення роботи місцевого закладу культури тощо. Звичайно, що покращення функціонування будь якої сфери життя громади є інвестицією в добробут громади та її розвиток. Тут, напевне, треба сторонам більш чітко домовлятися про які інвестиції йде мова. Якщо мова йде про пропозиції інвестиційних бізнес проектів, то проекти мають мати форму чітких та фінансово привабливих бізнес-планів.

Якщо йде мова про проекти з розвитку соціально-культурної сфери, то інвестиції мають вкладати держава, громада або бізнес, який має змогу добре заробити на цій території і зробити соціальні інвестиції задля покращення якості людського капіталу та отримання статусу соціально –відповідального бізнесу.

3 важливих кроки ОТГ на шляху до залучення реальних бізнес-інвестицій

Сьогодні бізнес зневірився і дуже мало довіряє державі. Чому? Тому що до сих пір не має ефективних та прозорих відносин з державою, стабільних правил гри, беззаперечного захисту власності.

І в цій ситуації ОТГ, які забезпечать для бізнесу умови стабільності, захисту власності, прозорості відносин будуть мати суттєву конкурентну перевагу. А створити такі умови для бізнесу під силу об"єднаним громадам.

Перший крок. Налагодження ефективної комунікації - прямий  діалог з бізнесом

Інвестиційна привабливість об'єднаних громад на першому етапі залежить від успішності комунікацій. Від того, як громади донесуть до потенційних інвесторів інформацію про ті чудові умови, які вони створюють для інвесторів, залежить черга бзнесменів, бажаючих відкрити в них свою справу. Або відсутність такої черги. 


Комунікація, яка веде до співпраці

Другий крок. Сприяння розвитку бізнеса, створення стабільних правил гри, чесне поводження з бізнесом.

В усьому світі вже давно визнали, що бізнес - це головний рушій розвитку територій і громад. І для того, щоб бізнес зайшов на територію, робляться різноманітні преференції - від підведення усіх потрібних комунікацій, до максмимального сприяння у вирішенні всіх юридичних питань. Не кажучи вже про те, що бізнесу беззаперечно забепечують стабільність правил гри і захист прав власності.

Третій крок. Побудова довіри Прозорість

Прозорість використання податків - потужний чинник побудови довіри бізнесу і всього населення до влади.

ІТ - технології 21 сторіччя дають змогу з легкістю забезпечити доступність інформації. А згодом потреби якісного інформування породжують якісну аналітику та змістовне креативне представлення потрібної для бізнесу і громади інформації.


Як IT може підвищити ефективність громад та інвестиційну привабливість

Якщо бізнес буде бачити, що його податки використовуються для конкретних справ, наприклад, покращення якості місцевих доріг, облаштування компьютерних класів для школярів, створення дитячих майданчиків, то кожен бізнесмен захоче сплачувати податки в цій громаді, в якій він працює.

Отже справа за малим - почати все робити.

і наостанок ...

Користуйтеся тими можливостями, які є зараз в Україні і які допомагають вирішувати питання розвитку бізнесу та залучення інвестицій.

hub_investoriv
Сайт з повною інформацією про Перший хаб інвесторів та громад
business_ombudsman
Сайт бізнес-омбудсмена України
office_investyzii
Сайт урядового уповноваженого з питань інвестицій

Анна Парфьонова

Читати