Молоді драматурги
Фестиваль «Тиждень актуальної п’єси»
12.02.2019
Наталя Блок, Поліна Пушкіна… Можливо,
скоро в Україні з’явиться свій Чехов(а) і, можливо, саме в Херсоні?
Український театр хоче бачити нових талановитих драматургів, які розкривають сучасну Україну та розвивають її культуру. Для цього в Києві у 2011 році був заснований фестиваль «Тиждень актуальної п’єси».
Фестиваль постійно розвивається, відкриваючи нові обличчя та нові форми участі. Наприкінці 2018 року пройшов «9-й Тиждень актуальної п’єси» і у цьому ж 2018 році з’явився новий супутник фестивалю - конкурс “Тиждень Young”. Цей конкурс для підлітків, яким вже є що сказати світу. На конкурс надійшли 12 робіт і 4 з них визначені переможцями. Серед учасників “Тиждень Young”, на жаль, немає херсонців, але у "дорослому" фестивалі, серед учасників і фіналістів, є 2 наші земляки. Це Наталя Блок, вже відома драматургесса з п'єсою «Пришелец», і нове обличчя в театральному світі - Ігор Носовський з п'єсою «Остаться нельзя уехать».
Партнером фестивалю «Тиждень актуальної п’єси» є наш обласний театр. У всіх театрах - партнерах фестивалю (яких декілька в Україні) відбуваються сценічні читки п'єс фіналістів конкурсу. Наш театр влаштував читки п'єс підлітків саме для підлітків.
І от до херсонського театру завітали всі 4 переможці першого конкурсу “Тиждень Young”: Павлюченко Світлана (м. Харків) з п’єсою “Бумеранг детка”, Єва Остапчук(м. Київ) із п’єсою “П’єса”, Поліна Пушкіна (Донецька область) з п’єсою “Дневник” та Настя Горловая (Луганськ) з п’єсою “За что?” І слухали ці п'єси їхні однолітки зі шкіл нашого міста. Звичайно це є задумом. “Можливо саме серед вас є новий Чехов” - каже режисер театру Андрій Май.
Отправила свой текст, чтобы понять свою значимость в таком ремесле. Дни и ночи ждала результатов.
У меня просто взгляд пустой, вот я в очках.
"Текст «Дневник» Поліни Пушкіни – авторки з Авдіївки у хронологічному порядку розповідає про воєнні будні. Відсутність електрики, обстріли і очікування на повернення мами – це повсякденна реальність, в якій живе героїня п’єси. Виникає питання, наскільки текст, який написаний у формі щоденника є п’єсою? «Дневник» очолює четвірку шорт-листу, хоча й структурно не схожий на драматургічний текст. Все ж, Поліна Пушкіна володіє поетичною мовою, свої будні і повсякденне життя на фоні обстрілів і всюдисущої небезпеки описує з певним відстороненням. Виникає враження, що ця війна і зруйновані будівлі – декорації до якоїсь абсурдної антиутопії про апокаліпсис. Героїня постійно переживає за маму, яка йде на роботу під обстрілами, але водночас вириває і хапається за кожну мить свого «вкраденого дитинсва»: грає в теніс, взимку з подругою смажить зефір на вогні і дивиться фільми з улюбленим актором. У п’єсі показане життя, яке триває на тлі смерті. Поетичний холод, яким пронизаний текст, робить його надзвичайно драматичним. Конфлікт виникає між реальністю реальною і реальністю втраченою. Між ними присутнісній шалений біль пережитого. Цей текст можна відчитувати як монодраму, або як документальну хроніку особистого досвіду, також текст відкриває перспективу для різноманітних sitespecific projekts." Olga Maciupa (Ольга Мацюпа)
Єва, чотирнадцять.
Киянка тілом і родом, а що закодоване в крові, потрібно ще дослідити. Тому шукаю себе в науці. Хочу побачити, з чого все побудовано. А тоді повертаюсь до того, що навіть найкоротша послідовність амінокислот — це чиясь історія.
Почуваю себе маленькою, невизначеною і винною. Драматург не повинен жаліти реальність, але через драматургиню вперто пробивається людина й говорить сама собі «ти — свиня». А все ж писала не для того, щоб образити реальних людей, частинки яких вкрадені для персонажів. Текстами хочеться дати комусь життя, змоделювати світ. Не ту реальність, в яку можна втекти від проблем, а маленький конструктор. Коструктор, який не ламатиме правила світу, а тихо втиснеться в нього.
"Усі тексти різні: у них присутня наївність, подекуди юнацький максималізм. Незважаючи на те, що для п’єс початківців часто характерна певна формальна і змістова незавершеність, у них не завжди чітко артикульована головна ідея, вони надзвичайно сильні емоційно, написані живою мовою і передають особистий досвід юних авторів." Ольга Мацюпа
В сценічному читанні брали участь такі актори театру: Євген Гамаюнов, Костянтин Рогань, Степаненко Микола, Бойцова Ольга, Гнідаш Вадим,Овсієнко Віктор, Королько Вікторія, Тарновська Олександра, Грищук Анастасія, Устименко Олександр.
Директор театру Олександр Книга сподівається, що почуті історії та зустріч зі своїми ровесниками, які їх створили, надихнуть херсонську творчу молодь на створення власних драматургічних шедеврів.
Театр чекає на п'єси юних авторів, які можна надсилати на електронну адресу театру teatr-kulisha@ukr.net.
Анна Парфьонова, Дар'я Котєльнікова.Лютий 2019р.
Анна Парфьонова, Дар'я Котєльнікова










