ХЕРСОН. ГРОМАДА. ІНІЦІАТИВА

Портал суспільних знань і дій для розвитку Херсонщини

gerb_sity

Місто

gerb_region

Область

search_icon
 

Ігор Колихаєв провів перемовини з ЄБРР щодо врахування позиції Херсона у вирішенні транспортних потреб міста

2021-06-04

Херсон планував взяти кредит на придбання 50 нових тролейбусів ще рік тому, за це проголосувало минуле скликання депутатів Херсонської міської ради. За умовами договору, Херсон бере кредит у 10 000 000 євро строком на 13 років  з відсотковою ставкою за користування залученими коштами – 5,76%.

Згідно документів, платником цього боргу виступатиме комунальне підприємство МКП «Херсонелектротранс» (позичальник), а Херсонська міська рада виступає гарантом.  Умовою кредиту було також підняття  «Херсонелектротранс» плати за проїзд у тролейбусі до 5 гривень.

Ігор Колихаєв на своїй персональній сторінці у фейсбуку заявив«Мені не подобаються умови цього договору, і заради пари десятків нових тролейбусів я не зажену місто в кабалу. І ось хоч лайтеся, хоч ні. Голос цифр у цьому питанні голосніше, аніж шум обурення. Ви зрозумійте головне: нові тролейбуси – лише верхівка айсберга, тому що ця закупівля потягне за собою заміну всіх електроліній, стовпів і інших супутніх елементів. І все це ляже на бюджет міста. Ми не готові, кажу відверто. Якщо постачальники і банк погодяться на наші умови договору, ми продовжимо співпрацю».

Наразі міський голова та спеціалісти міськвиконкому вивчають питання щодо придбання для Херсона електробусів – це сучасний і мобільний вид громадського транспорту, який містянам дуже сподобається, адже він також екологічно чистий і не буде «прив’язаний» до електромереж. А значить, зможе обслуговувати й віддалені території міста. Звісно, для цього треба буде частково переобладнати існуюче депо, але придбання нових тролейбусів також потягне за собою реконструкцію наших старих електромереж. 

Таким чином, Ігор Колихаєв запропонував представникам ЄБРР кілька інших варіантів кредитування, серед яких і такий: на 80% від загальної суми придбати тролейбуси, а на решту – електробуси або тролейбуси з запасом руху, аби вони могли працювати і для віддалених куточків міста.

Джерело: Херсонська міська рада

Читати