ХЕРСОН. ГРОМАДА. ІНІЦІАТИВА

Портал суспільних знань і дій для розвитку Херсонщини

gerb_sity

Місто

gerb_region

Область

search_icon
 

Про бюджет

23 січня 2020 року був прийнятий бюджет м. Херсона на 2020 рік. Дохідна та розхідні частини бюджету становлять близько 2,5 млрд грн.

23.01.2020

Багато депутатів, в тому числі голова бюджетної комісії  Руслан Рубан говорили про те, що бюджет був підготовлений  з порушенням процедур бюджетного процесу та відкритості.

Руслан Рубан, голова комісії з питань планування, фінансів, бюджету, соціально-економічного розвитку та регуляторної політики:

«Бюджетна комісія не визначилася стосовно даного бюджету. З моменту, як не було підтримано бюджет, пройшло вже багато часу, але що нам зробили?

Нам з вами по 20 млн. з доріг зняли, і знову розподілили частково між комунальними підприємствами, тобто основні питання не були затронуті.

Також, я хочу нагадати, шо у вівторок працювала бюджетна комісія, і наше прохання надати бюджетні запити на ті зміни, що пропонуються, ці запити не були надані, їх взагалі не має. Цим порушується сама процедура розглядання бюджету.  Тому звертаю увагу, що ми не маємо право голосувати за даний бюджет.»

Ярослав Романюк:

«Ні комісія, ні виконком не прийняли бюджет, згідно Бюджетного кодексу.

150 млн., які хочуть виділити на харчування. Підвищення вартості харчування – це регуляторний акт. Такий акт у місті не був прийнятий. Ні один депутат не бачив розрахунку.

Я звертаюсь до батьків дітей м. Херсона, щоб вони розуміли, що на сьогоднішній момент робиться вакханалія.»

Віталій Богданов, член депутатської комісії  з питань регламенту, депутатської діяльності, етики, правопорядку, прав людини:

«Бюджетний процес – це безперервний прозорий процес. Начальник департаменту ЖКГ  на бюджетній комісії заявив, що він не робив ті запити, які робить фінуправління, перекидаючи гроші туди-сюди.

Оці додатки – вони не називаються бюджет, вони мають підпис, але не мають дати.»

Олена Урсуленко, секретар міської ради:

«Не всі норми формування бюджету та регламенти ради виконавчими органами не виконані.

Фінансові плани комунальних підприємств мають бути сформовані до вересня місяця. Є відповідь начальника управління економічного розвитку про те, що практично із всіх підприємств, які ведуть господарську діяльність, ніхто фінансові плани на 2020 рік не затвердив. Питання до директора департаменту бюджету та фінансів, яким чином цей бюджет формувався.

Дохідна частина бюджету не чітка і не прозора. Не має в доходах цифр по паркувальній діяльності.  2,5 млн. додано доходів від продажу комунального майна (невідомо як)  і знімають 4 млн. із управління культури. Р. Підепригора відмовився коментувати.

Яременко В.  звернув увагу депутатів, що бюджет міста не напружений, і в ньому  не має капітальних видатків,  видатків розвитку та при його формуванні не враховується думка містян.  

В’ячеслав Яременко. член Постійної комісії з питань житлово-комунального господарства, благоустрою, енергозбереження та інженерної інфраструктури:

«Бюджет является главным финансовым документом жизни города и как производственный план, он должен быть напряженным.  Перевыполнение возможно, когда не прогнозируется экономическая ситуация, и его не может быть в таких размерах, как у нас было в прошлом и позапрошлом году. Это говорит, что не дорабатываем в планировании доходной части бюджета. И налоговая сегодня подтверждает, что перевыполнение бюджета, исходя из увеличения минимальной заработной платы только по ПДФО будет в пределах 25%.  Плюс к этому достаточно больше стали платить за … наши граждане. Плюс, мы понимаем, у нас есть колоссальные резервы по земле, и мы при этом планируем бюджет в таком не напряженном виде. Что в результате этого происходит?

В результате этого не планируются капитальные расходы, потому что в средине года, когда идет перевыполнение, все идет на текущие расходы, не учитываются те вопросы развития, те вопросы и приоритеты, о которых говорят граждане. 

Поэтому, мое мнение заключается в том, что, если вопрос бюджета не наберет достаточное количество голосов, провести депутатский день, чтобы выслушать все предложения, налоговую инспекцию. Как они видят мобилизацию тех доходов, которыми они непосредственно распоряжаются. Повысить до реального, напряженного плана размеры доходной части бюджета и после этого делить. Делить с учетом того, на что обращают наше внимание налогоплательщики, которые наполняют этот самый бюджет. Учитывая фактор времени, прошу обратить внимание на то, что у нас в позапрошлом году 50 млн. мы слили в мусорную корзину, отправили их на объект, который не мог быть построен в силу объективных и субъективных причин. Если бы мы 50 млн. отправили на альтернативные источники, нам бы ТЭЦ вообще не нужна была с разрытиями и просадками   в городе Херсоне. При планировании бюджета, на протяжении 4-х лет, хотя у нас есть документация, мы никак не можем найти 3,5 млн., чтобы поставить котельную возле Зодчего, где детский сад и монолитные дома без газа.

Мы не можем найти несчастных 100 тыс. грн. для того, чтобы посчитать, как это сделали во всех городах, через мобильных операторов, пассажиропоток и понимать многие вещи, которые необходимы для города: и автобусы, и троллейбусы, и сколько у нас где ездит, и сколько живет в гостиницах. 

Мы не можем решить вопрос хотя бы с одним объектом, который мы подарим любимому городу к Дню города. Давайте один сквер сделаем. Не будем размазывать по большому количеству.»

Після всіх обговорень і врахування деяких пропозицій, бюджет був прийнятий.

За проголовало 29 депутатів із присутніх 42.

У прийнятому бюджеті:

Понад 2 млрд грн становлять, при цьому, видатки на бюджетну сферу та соціальний захист - 84%.

16% (393 млн грн) становлять видатки на житлово-комунальне господарство.

22 млн грн додатково передбачено на виплату заробітної плати педагогічним працівникам, оскільки держава не забезпечує таку потребу у повному обсязі.

Загальний обсяг видатків по закладах освіти становить 1,4 млрд грн на 2020 рік.

Обсяг видатків по галузі здоров’я становить 134,8 млн грн. Вони менші, оскільки з 1 квітня 2020 року їх фінансування здійснюватиметься через Національну службу здоров’я України.

103 млн грн закладено на культуру, 46,6 млн грн- на фізичну культуру та спорт.

45,7 млн грн становитимуть видатки на соціальний захист та соціальне забезпечення. У тому числі:

  • 225,6 тис. грн на програму «Муніципальний хліб»;
  • 368 тис. грн - на організації безкоштовного гарячого харчування для пенсіонерів, осіб з інвалідністю, багатодітних родин, малозабезпеченим сім’ям;
  • 21,6 млн грн на надання грошової допомоги (у тому числі для придбання слухових апаратів дітям з вадами слуху та монетизацію пільг на оплату житлових послуг окремим категоріям громадян);
  • 10,3 млн грн- на пільговий проїзд окремих категорій громадян тощо.

У проєкт бюджету також закладено кошти , зокрема, на заробітну плату медичним сестрам у закладах загальної середньої освіти (4 млн грн).

2,8 млн грн передбачено на програму автоматизованого управління світлофорами.

Управлінню охорони здоров’я збільшили видатки на заробітну плату з нарахуванням для забезпечення профілактичних заходів у дітей та підлітків (1,7 млн грн) та на розширення поліклініки №3 КНП «Херсонська обласна клінічна лікарня (600 тис. грн).

По 500 тис. грн передбачено на реконструкцію чаші «Лебединого озера» та капремонт інженерних мереж та приміщень кінотеатру «Іскра».

На 1,8 млн грн збільшили видатки на будівництво багатоквартирного житлового будинку по вул.Євгена Патона для відселення мешканців аварійних будинків «гнучкої схеми».

Матеріали по темі:

В Херсонській міській раді відбулися громадські слухання щодо формування міського бюджету на 2020 рік.

 

Анна Парфьонова

Читати