ХЕРСОН. ГРОМАДА. ІНІЦІАТИВА

Портал суспільних знань і дій для розвитку Херсонщини

gerb_sity

Місто

gerb_region

Область

search_icon
 

Демократія в дії

Запит на ефективність. Громадські префекти Херсона починають діяти разом з #Громадською Префектурою

25.04.2020

Державні префекти, де ви?

Ви щось чули про державних префектів? Їх  привид вже не один рік  блукає кабінетами законотворців України.

Державні префекти, по задумці теоретиків та творців зміни адміністративно- територіального устрою України, мають з’явитися  на обласних, а може і на районних рівнях. Своїм явленням вони мають припинити вакханалію безвідповідальності  органів місцевого самоврядування за результати свого керування.

Але поки це явлення не відбулося і  в дискусіях експертів  продовжують  ламатися списи щодо того, що мають робити державні префекти і як вони встановлять законність на самоврядних територіях, якими є міста і села, які вже скоро всі будуть ОТГ (об’єднані територіальні громади).

Громадські префекти вже є. Хто це і чого вони хочуть?

Отже, поки привид державних префектів десь блукає, і достеменно поки що не зрозуміло, чи явиться, чи ні, в Херсонській та Миколаївській областях вже матеріалізувалися громадські префекти.

Громадські префекти – це громадські активісти, які дивлячись на той безлад, що твориться в їхніх рідних містах з дорогами, транспортом, зеленими насадженнями, та іншими місцевими проблемами, які нас всіх дістали,  поставили собі за мету впливати на органи місцевого самоврядування для того, щоб виправляти ці негаразди, які стосуються кожного з нас.

Як громадські префекти вирішили виявляти негаразди та як вони вирішили впливати, щоб їх почули?

Громадські префекти вирішили максимально професійно підійти до вивчення всіх аспектів бюджетного процесу та аналізувати бюджетні витрати, порівнюючи їх результат з реальним станом справ і станом справ і витратами в інших містах України.  

Ініціювали рух громадських префектів миколаївці з Фонду розвитку м. Миколаєва, запрошуючи на навчання громадських активістів, які хотіли  розібратися в тонкощах заробляння та витрачання місцевих фінансів  і у яких уже урвався терпець дивитися на ті негаразди, які нас оточують.

Так народилася коаліція #ГромадськаПрефектура Півдня України, яка почала діяти для того, щоб розірвати  коло безвідповідальності у роботі органів місцевої влади та сприяти громаді впливати на вирішення актуальних проблем.

Ми пропонуємо Вам ознайомитися з громадськими аудитами, які провели 4 громадські організації м Херсона, що вступили в коаліцію громадських префектів, та з тими висновками і пропозиціями, які вони надали для удосконалення діяльності нашої місцевої влади заради розвитку міста:

Як перетворити видатки на комунальні підприємства Херсона в ефективні інвестиції (ГО "Розвиток") Громадський аудит

Рецепти від хвороб з якості місцевих доріг і благоустрою (ГО "Європейський вектор розвитку"Громадський аудит

Чи варто витрачати кошти херсонців на таку охайність міста? (ГО "Громадські префекти Херсона") Громадський аудит

Як збільшити ефективність витрат бюджету на пільговиків у тролейбусах Херсона (ГО "Імпульс")Громадський аудит

Як перетворити видатки на комунальні підприємства Херсона в ефективні інвестиції?

Комунальні підприємства Херсона, замість того, щоб приносити прибутки громаді за рахунок економічної діяльності, якісно забезпечувати потреби херсонців в сфері благоустрою, впроваджувати інновації, які би робили місто сучасним і розвинутим, поглинають бюджетні кошти з наднизькою результативністю.

Ось витрати на комунальні підприємства за останні 3 роки:

2017 рік — 284,1 млн грн, у тому числі 146,4 млн грн   з міського бюджету 

2018 рік — 243,0  млн грн, у тому числі 169,9  млн грн   з міського бюджету 

9 місяців 2019 року —   454,6 млн грн, у тому числі 174,5   млн грн   з міського бюджету 

Як ви бачите, все більше мільйонів з бюджету громади упливають в бездонні кишені підприємств, які не поспішають працювати краще на благо громади. 10 з 18 комунальних підприємств, які проводять економічну діяльність,  мають негативну оцінку результатів діяльності за 9 місяців 2019 року, від департаментів та управлінь міської ради, що координують їхню діяльність.

І хоча за діяльністю комунальних підприємств наглядає ще купа структур у міськвиконкомі і цілий депутатський корпус, варто вийти на вулицю, щоб побачити нікчемні результати їхніх зусиль.

Не менш красномовним є той факт, що на 18 комунальних підприємств з 28, які отримують бюджетне фінансування, за даними сайту https://youcontrol.com.uaвідкрито 29 кримінальних проваджень і 20 із них саме щодо розтрат бюджетних коштів!

В чому тут справа?

ГО "Розвиток" розбиралася з причинами проблем  на прикладі МКП "Гарантія"

Чотири гіпотези громадського аудиту 

Гіпотеза1. Комунальні підприємства, виводять бюджетні кошти громади на свою діяльність з під безпосереднього контролю, що формує механізми розтрат та їх неефективного використання;

Гіпотеза2. Комунальні підприємства міста наносять збитки громаді міста, вкладаючи бюджетні кошти  у діяльність, яка є сферою ринкових відносин ;

Гіпотеза3.  Система аналізу за ефективністю діяльності комунальних підприємств міста та витрачання ними бюджетних коштів не є достатньо ефективною, так як базується переважно на формальному аналізі фінансових  показників ;

Гіпотеза4.  Система з питань запобігання,  виявлення корупції та внутрішнього аудиту не є ефективною для запобігання порушенням в діяльності комунальних підприємств міста та реагування на повідомлення громадян і ЗМІ. 

Результати аудиту, на жаль, практично підтверджують  усі чотири гіпотези,  а саме:

ГІПОТЕЗА 1 (Доказова база)

Найбільше питань викликає витрачання коштів МКП «Гарантія» у сфері благоустрою.

Так , маючи у своєму складі  Ремонтно-будівельний відділ, в якому є  1 електрик, 1 зварювальник, 1 слюсар-сантехник, 5 робітників з благоустрою і ще 5 сезонних працівників,  МКП "Гарантія" наймає за бюджетні кошти субпідрядників для виконання тих же самих робіт, які має виконувати Ремонтно-будівельного відділ.

Витрати бюджетних коштів на Ремонтно-будівельний відділ

Витрати бюджетних коштів на субпідрядників на роботи з благоустрою 

Зазначені  суми на виконання робіт субпідрядниками, безперечно, мають бути перевірені  уповноваженими органами !

ГІПОТЕЗА 2 (Доказова база)

Викликає питання доцільності  для громади побудови МКП «Гарантія» нового причалу в Гідропарку.

Історія пірсу, що пожирає кошти бюджету міста ;

Загальна сума витрат міського бюджету на побудову нового причалу,, згідно документів МКП «Гарантія», склала 2млн.649тис.100грн. 

Витрати бюджету на зарплату на Підрозділ зі швартування, вже були в 2018 році, хоч причал був введений у дію в квітні 2019 року 

Підрозділ з питань швартовки маломірних суден у Гідропарку (2018 рік) 

Завідувач господарства 

1239 

1 

4654,00 

4654,00 

55848,00 

Робітник з благоустрію 

9161 

2 

3723,00 

7446,00 

89352,00 

Охоронець 

5169 

6 

3723,00 

22338,00 

268056,00 

  

Разом 

  

  

34438,00 

413256,00 

 Витрати бюджету на зарплату на Підрозділ зі швартування,  в 2019 році — 463200,00 грн. 

До побудови нового причалу і зараз функціонує причал, на який громада не витрачала і не витрачає жодної копійки бюджетних грошей, а тепер на новий причал має витрачати по півмільйона щорічно!

ГІПОТЕЗА 3 (Доказова база)

В 2009 році була створена, рішенням Херсонської міської №  1007 ради від 18.02.2009, Економічна рада з питань контролю за ефективністю діяльності підприємств комунальної власності територіальної громади м.Херсона.

В 2016 році (рішення Херсонської міської ради №171 від 17.05.2016р.) був затверджений оновлений Порядок складання, затвердження та контролю виконання фінансових планів підприємств комунальної власності територіальної громади м. Херсона.

Але, як показує детальний аналіз даної системи контролю та результатів, які ця система контролю продукує: 

  • на кожному щаблі узгодження розглядаються, фактично, одні й ті самі показники. 
  • логічна для кожного рівня контролю, деталізація діяльності комунальних підприємств, яка не була би надмірно  обтяжливою для самих комунальних підприємств, але давала би можливість якісного аналізу та захисту громади від неефективного витрачання бюджетних коштів, відсутня. 

 ГІПОТЕЗА 4 (Доказова база)

Система з питань запобігання,  виявлення корупції та внутрішнього аудиту має лише відділ з питань запобігання,  виявлення корупції та внутрішнього аудиту  Херсонської міської ради, що  працює з 2014 року і має 7 осіб.

Відділ складається з секторів: 

  • з питань запобігання  виявлення корупції ;
  • з питань внутрішнього аудиту.

Керівництво відділу вважає, що нормативні документи держави щодо запровадження якісної діяльності структур внутрішнього аудиту та запобігання корупції є для них не обов'язковими.  У своїй відповіді вони прямо пишуть, що "Постанова №1062 має для органів місцевого самоврядування рекомендаційний характер."

В результаті, Відділ з питань запобігання,  виявлення корупції та внутрішнього аудиту, не має: 

  • розроблених та затверджених стратегічних і операційних планів діяльності  
  • документів, спрямованих на забезпечення функціонування елементів внутрішнього контролю 
  • ідентифікацію ризиків — можливість настання події, що матиме вплив на здатність установи виконувати завдання і функції та досягати визначеної мети (місії), стратегічних та інших цілей діяльності установи.

Не дивно, що по комунальним підприємствам така статистика кримінальних проваджень.

Нагадуємо, що на 18 комунальних підприємств з 28, які отримують бюджетне фінансування, за даними сайту https://youcontrol.com.ua,  відкрито 29 кримінальних проваджень, із яких 20 кримінальних проваджень щодо розтрат бюджетних коштів.

ВИСНОВКИ ТА РЕКОМЕНДАЦІЇ

За результатами комплексного вивчення ситуації, в громадському аудиті були показані проблеми з відповідною доказовою базою і надані рекомендації місцевим посадовцям, щодо виправлення ситуації.

Але відповідь від управління економічного розвитку та відділу питань запобігання,  виявлення корупції та внутрішнього аудиту, яка прийшла через місяць після направлення громадського аудиту до херсонського міського голови, показує, що чиновники не хочуть нічого змінювати у своїй діяльності.

Коментує хід виконання згаданих рекомендацій координатор коаліції, та директор ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва Михайло Золотухін:

«З одного боку, вважливим кроком м Херсону до прозорості та ефективності бюджетних видатків стало січневе розпорядження херсонського міського голови №3р «Про оприлюднення інформації щодо діяльності комунальних підприємств територіальної громади м. Херсона» на виконання вимог ст.78 Господарського кодексу України. З іншого, місцеві посадовці поки не погодились з конкретними пропозиціями, що були схвалені  60 учасниками січневого круглого столу http://frgn.mk.ua/?p=11318 .

Тому ми просимо громадську ради при херсонському міському голові розглянути рекомендації нашої коаліції та відповідний миколаївський досвід на найближчому  квітневому або травневому засіданні у форматі он-лайн.

При підготовці засідання радимо скористатись нашим досвідом обговорення результатів громадських аудитів ефективності бюджету м. Миколаєва засідання Експертно  –громадської ради міськвиконкому, що відбулось 6 квітня у форматі он-лайн конференції http://frgn.mk.ua/?p=11468 на платформі Zoom.

Так ми разом переконаємо місцевих посадовців щодо доцільності виконання  рекомендацій експертної громадськості та розірвемо коло безвідповідальності, корупції, кругової поруки на місцевому рівні!».

Рецепти від хвороб з якості місцевих доріг і благоустрою

Запропонувала коаліція «Громадська префектура» за результатами громадського аудиту ефективності витрат місцевих бюджетів, що провела ГО «Європейський вектор розвитку» у містах Херсонської області, як то м. Херсон, м. Олешки, м. Н.Каховка, м. Каховка та м. Гола Пристань, за період 2017 – 2019 р .

Аналітична записка .

ПРОЯВИ ХВОРОБИ

Говорить Ірина Бродовська – керівник ГО «Європейський вектор розвитку»

«Взимку  2020р. у Херсоні ми перевірили десь 150 ділянок місцевих доріг, де протягом останніх двох років було проведено ремонт. У 50% з них навіть слідів вже немає..

Капітальний ремонт по  вул.. 49 Гвардійської дивізії, 18, корпус 2. був проведений в кінці 2017р., але роботу до кінця ділянки не закінчено і остався «недоробок», площею десь 200 м2. .Х 930грн. (ціна роботи 1 м2).  Ось 190 тис. грн.. пройшло, як «приписка» по Акту виконаних робіт. В травні 2019р. ця вулиця має такий вигляд:

І претензійна робота відсутня! Як вам таке, громадо?

На цьому фото «яскрава» виконавча робота і КП, і приватних підрядників і «керівного» розпорядника — Управління Транспорту, дорожньої інфраструктури та зв’язку ХМР, служб Трансбезпека і поліції.

24.06.19р. ремонт проїзної частини вул.. Степана Разіна вул..Кулика- Молодіжна).

Це «капітальний ремонт» у Херсоні проводить ПП ЄВРОІНВЕСТ. По сайту «Prozorro», виграла тендер на капітальний   проведено у травні 2019р.. Загальна сума склала 1 490 тис. грн.. ПП «Євроінвест» і є виконавцем цього «якісного ремонту» за кодом «жах». Управління ТДіЗ не виставляє претензій, бо претензійна робота, за відповіддю на наш Запит – відсутня і у 2020р.. Навіть після проведення Держаудиту 11.10.19р. у договорах відсутня кримінальна відповідальність за неналежну якість, або відсутність проведення капітального та поточного ремонтів.

Чиновники задоволені. Претензій немає. Премії отримають… нагляд відсутній. 

Очолює цю роботу перший заступник міського голови Козаков І.В..

ОСНОВНІ ПРИЧИНИ ХВОРОБИ ВРЯДУВАННЯ НА ПРИКЛАДІ ДОРОЖНЬОЇ ГАЛУЗІ

  • В м. Херсоні, м. Олешки, м. Н.Каховка, м. Каховка та м. Гола Пристань Херсонської області,  спостерігається повна відсутність стратегічного бачення розвитку дорожньої та транспортної інфраструктури, не розробляються операційні дії та, станом на 01.02.20р. відсутні перспективні плани розвитку доріг та дорожньої інфраструктури з урахуванням вимог нових Державних Будівельних Норм  (ДБН –Б. 2.3.5-18). 
  • Жодних середньострокових/довгострокових планів по утриманню автомобільних доріг міста (поточні (ямкові) та капітальні ремонти) не існує.
  • Техпаспорти доріг, інформація поточних змін на основі актів виконаних робіт з реконструкції та капітального ремонту НЕ ІСНУЄ в жодному з зазначених міст області. Розпорядники свідомо приховують дану інформацію, без якої неможливо перевірити ефективність, доцільність та законність бюджетних асигнувань на утримання та розвиток автомобільних доріг як Херсону, так і міст області. 
  • Немає об’єктивного аналізу стану дорожнього покриття, роботи проводяться не прозоро, в «ручному режимі». Жодної статистичної інформації, технічного обліку та паспортизації доріг та дорожньої інфраструктури за 20 останніх років не було складено. 
  •  Претензійна робота відсутня. Роботу Замовник (ГРБК) приймає, як якісну, і за це чиновники по «засвоєнню коштів», як за «ефективну роботу» отримують премії.

Це діюча система, повна корупційних ризиків, замикається в Херсоні на  Департаменті ЖКГ

Також,  Департамент ЖКГ відповідає за зелені зони міста.

  • Місцеві чиновники, ігноруючи чинне законодавство, за останні 10 років, станом на 01.03.20 не провели жодної  інвентаризація зелених зон.
  • Відповідно, відсутня документальна достовірна інформація щодо площ та структури зелених зон міста, що має бути підставою для фінансування означених робіт з міського бюджету

Усі зазначені вище порушення створюють прямі корупційні ризики.

ЛІКИ

Здійснити комплекс заходів, що сформують місцеву політику розвитку та утримання дорожньої інфраструктури, виконати  вимоги національного законодавства України. 

Для чого рекомендувати органам місцевого самоврядування:

  • Розробити та затвердити міськими радами міст Херсонської області Стратегії розвитку дорожньо-транспортного господарства міст з урахуванням змін та вимог ДБН. Відповідно сформувати та затвердити окремі цільові (галузеві) Програми міської ради з розвитку дорожньо-транспортного господарства міста з визначенням конкретних результативних показників виконання Програми. 
  • Запровадити практику складання середньострокових/довгострокових планів ремонтних робіт, не допускати виконання робіт поточного та капітального ремонту дорожнього одягу у осінньо-зимового період, за температури повітря нижче +4*, та вологості вище 75%. 
  • Упорядкувати та оптимізувати повноваження виконавчих органів місцевих рад по утриманню дорожньо-транспортної інфраструктури;
  • Провести інвентаризацію зелених зон та затвердити паспорти у 2020році з додержанням вимог Наказів профільного міністерства. У подальшому проводити інвентаризацію не рідше  одного разу в 5 років.
  • Систематично виконувати вимоги Технічних Правил ремонту і утримання вулиць та доріг населених пунктів, (наказ Мінрегіонрозвитку та ЖКГ № 54 від 14.02.2012 р.).
  • Створити Паспорти доріг (прописавши історії дороги), де передбачити, що під час щорічного  планування ремонтних робіт та з утримання (догляд) вулиць та доріг повинна враховуватись оцінка стану вулиць та доріг при комісійному огляді. Внести до них повний пакет інформації щодо структури та експлуатації дороги, а також даних щодо проведених поточних/капітальних ремонтів та строків перспективних ремонтів, з дотриманням ДБН-18.
  • Формувати предмети закупівель в означених сферах за принципом потенційного підвищення ефективності використання бюджетних коштів, розширення ринку постачальників відповідних робіт та послуг;
  • Налагодити контроль з боку розпорядників та виконавців ремонтних робіт щодо дотримання та виконання гарантійних договірних умов. 
  • Посилити контроль депутатським корпусом за розпорядниками бюджетних коштів відповідних сфер через запровадження періодичного звітування розпорядників по стану виконання бюджетних програм, проведення процедур публічних закупівель, виконання договорів з підрядником перед міськими радами . 
  • Систематично вести контроль за якістю виконаних робіт підрядником та ввести обов’язкову системну позовно — претензійну роботу.

Чекаємо змін? Чи все ж таки їх робимо РАЗОМ? - запитують представники ГО "Європейський вектор розвитку"

Чи варто витрачати кошти херсонців на таку охайність міста?

Саме таке питання виникло у ГО «Громадські префекти Херсона», що провела громадський аудит видатків місцевого бюджету Управлінням естетики та зовнішньої реклами Херсонської міської ради (УЕтаЗР) та Комунального підприємства «Господарська організація «Бюро естетики міського середовища та зовнішньої реклами»» за період 2017-2019р.р..

Спрямованість дослідження коментує експерт ГО «Громадські префекти Херсона» Сергій Жнивін:

«…Дослідження проведено з метою підвищення ефективності використання бюджетних видатків Управлінням естетики та зовнішньої реклами Херсонської міської ради:

  1. Визначити причини ( фактори), які негативно впливають на ефективність використання бюджетних коштів об’єктами дослідження.;
  2. Надати пропозиції щодо підвищення ефективності управлінських рішень в обраній сфері ГРБК — УТДіЗР, ефективності використання бюджетних коштів на утримання та розвиток естетичного стану території Херсону, як єдиного життєвого простору, з урахуванням вимог діючих ДБН, ДСТУ)».

Діяльність Управління і КП має приносити суттєве та стале наповнення бюджету. Але чиновники у депутатів просять додаткових грошей на утримання. Так на сесії 01.04.20 випрошували 100 тис.грн. фінансової допомоги. Це є завуальованою зарплатою депутату і керівнику КП.

Для підвищення рентабельності КП  та Управлінням підготовлено «Програму розвитку мережі зупинок міського громадського транспорту міста Херсона на 2020-2021 роки». У проекті є збільшення рекламних конструкцій типу сіті-лайт на 12 одиниць, але прибутку, на який спрямована уся діяльність КП за Уставом, ці заходи не нададуть.

ЧИ ВИВЕДУТЬ ЦІ ДІЇ, запропонованими УЕтЗР,  КП «Бюро естетики» ЗІ ЗБИТКОВОГО СТАНУ? 

Мабуть, ні. Бо приватні рекламні агенції у місті зайняли уже цю комерційну нішу та встановили різного роду конструкцій біля 2600 одиниць  офіційно. 

Без дозволів маємо ще 305 рекламних щитів, яке місто буде демонтувати за кошти платників податків. А це прямі збитки, бо Управління не подає позовів до суду.

Але приватна рекламна структура, за оцінкою експертів по діючим тарифам на оренду стендів великогабаритної реклами, отримує саме на великогабаритній рекламі від 9млн.грн. в місяць. А ці кошти могли б поповнити скудний бюджет міста.

За Паспортами бюджетної програми на виконання цільової програми « розвитку мережі зупинок громадського транспорту» за 2017,2018,2019р. По КПКВК 3116060,6030
кількість зупиночних комплексів -102од.

Так, у 2018р. виділено 52 тис. грн. на поточний ремонт 45 конструкцій. Але виконано лише 9 із запланованих 16 шт. Бо планові розрахунки за 1 навіс склали 3282 грн.. А по факту знайшли виконавців послуг за 5833 грн. І це на 77% вище планових розрахунків. Відсоток же кількості об’єктів, що відремонтовано до загальної їх кількості склав усього 8,8%. А це ще на 7% менше, аніж планувалося у Паспорті БП.

Така ж ситуація була і у 2017р. І у 2019році. КП не застосовує рекомендації Управління економіки, не розробляє Стратегічних планів для підвищення рентабельності. Воно є заплановано-збитковим. Це порушує норми складання Фінплану та порушує норми Наказу МФУ від 02.12.14 №1195 «БК – не використовують на з/плату та погашення заборгованості комунальні підприємства».

Попередні висновки дослідження:

— Управління повністю ігнорує у своїй діяльності поняття «естетичний стан території міста». Ця важлива для міста функція не прописана в Положенні «Про управління естетики та зовнішньої реклами ХМР».

—  Робота Управління зосереджена лише як регулювання розміщення рекламних конструкцій, в т.ч. великогабаритних, уздовж доріг і на території зелених зон, контролю законності їх монтажу, і поповнення місцевого бюджету шляхом укладення договорів про тимчасове використання відведених місць комунальної території та здійснення контролю за своєчасною оплатою оренди цих крихітних територій.

При цьому, розміщення реклами затверджує херсонський виконком за рішенням сесій ХМР, без розпорядження Управління. А значить, Управління не несе самостійної функції і фактично виконує роботу відділу. Робота як для відділу, а структура штатного розкладу чимала: є начальник Управління, заступник начальника, самостійна бухгалтерія і 2 відділи: документообігу (начальник і спеціаліст) та естетичного стану та зовнішньої реклами (начальник і спеціаліст).

— Щомісяця на цю структуру витрачається 78тис.грн., що на рік становить 936 тис. грн.. Додатково є утримання для окремого офісу, транспорту і премії.

І  міський бюджет витрачає ще 1млн.грн ,

— По суті, Положення про Управління естетики та зовнішньої реклами, затверджене сесією ХМР від 18.11.14 за № 1589 застаріле і не відповідає нормам чинного законодавства. Ні керівництво Управління, ні начальники відділів практично не несуть відповідальності і ніякого правового покарання за ті суттєві порушення, які так поширені в місті Херсон з зовнішньою рекламою.

— Не враховуються Управлінням естетики і зовнішньої реклами і такі вимоги Закону, як робота з міським Управлінням транспорту, дорожньої інфраструктури і зв’язку в частині системного узгодження дотримання розміщення крупно-габаритних конструкцій вздовж доріг, на міських зупинках, в комунальному транспорті, на поперечних проводах, і т. д., тому що не прописано в Положенні Управління цей взаємозв’язок.

— Результат оцінки ефективності УЕтаЗР за підсумками роботи як і попередні періоди, так і  за 9 місяців 2019 року, проведеної відповідними департаментами та управліннями міської ради, що координують діяльність підприємств за профільними напрямами –«незадовільно». При такому критичному стані по результатам роботи цих двох структур херсонський міськвиконком не має права займати позицію марнотратства, а має виконати наші рекомендації та вимоги щодо дотримання Бюджетного кодексу України, Наказів МФУ та інших НПА, чинних до законодавства.

Тому маємо наступні рекомендації від громадських префектів:

Херсонському міському голові:

1) Ініціювати проведення в Управленні та КП внутрішнього фінансового-господарського аудиту за період 2017-2019р.р. та аудит з питань ефективності управлінської діяльності керівництва за складеними Фінансовими планами, завдань до Бюджетних запитів, Звітів, тощо.

2). Відновити та посилити дієвість контролю  за роботою Управлення та КП у другому кварталі 2020року. .

Депутатам Херсонської міської ради та ії виконкому :

  1. Ліквідувати УЕтЗР, та передати його функції до відділу зв’язку, в сектор реклами Управління транспорту, дорожньої інфраструктури і зв’язку;
  1. КП ліквідувати за невідповідністю вимог до Фінплану, невміння організовувати роботу, розроблювати та виконувати заходи що до дохідності та окупності.
  2. Та передати ці функції в діюче КП «Міське дорожнє управління», яке підпорядковано Управлінню транспорту, дорожньої інфраструктури та зв’язку Херсонської міської ради.

Таким чином, на прикладі згаданих Управління і КП буде створена дієва система моніторингу та оціни ефективності реалізації завдань та заходів цільових та бюджетних програм. Ці рекомендації були  погоджені учасниками підсумкового лютневого вебінару коаліції http://frgn.mk.ua/?p=11416.

Як збільшити ефективність витрат бюджету на пільговиків у тролейбусах Херсону

Такі рекомендації місцевим посадовцям, депутатам та громадськості з запровадження системи «Е-КВІТОК ХЕРСОНЦЯ» за результатами відповідного аналізу ( ГО «Імпульс Херсонщини» та Громадська ініціатива «Херсон. Транспорт 2.0 Перенавантаження» сформувала коаліція «Громадська Префектура».

Отже, Три рекомендації (  для виконавчого комітету Херсонської міської ради по запровадженню системи «Е-КВІТОК ХЕРСОНЦЯ» щодо:

По – перше, Порядку функціонування та вимоги до автоматизованої системи електронної оплати проїзду пасажирів (АСООП) в міському пасажирському транспорті загального користування у м. Херсон незалежно від форм власності;

По-друге, Порядку проведення конкурсу з визначення особи-інвестора (Єдиного оператора ІІТС), уповноваженої на впровадження єдиної інтегрованої інтелектуальної транспортної системи в міському пасажирському транспорті у м. Херсоні незалежно від форм власності;

По — третє, Порядку розповсюдження «Е-КВІТОК ХЕРСОНЦЯ» серед пільгових електронних квитків серед пільгових категорій.

Напрацювання моніторингу керівник ГО «Імпульс Херсонщини» Дмитро Карлюка :

«Методика спостереження, відбору транспортних засобів та обробки даних була погоджена учасниками аналітичної та волонтерської груп проекту. На засіданні груп проекту, що відбулось 16 грудня 2019 у Арт-клуб MassON http://frgn.mk.ua/?p=11260 .

В період з 15.01.2020 по 29.02.2020 в м. Херсоні волонтери за нашою методичною підтримкою та координацією провели підрахунок пасажирів, херсонських тролейбусів.

Виявили недофінансування компенсацією за перевезення пільгових пасажирів. Так у 2020 р  КП «ХЕТ отримає як компенсації на виплати заробітної плати лише 59 млн. грн.

Але ми вважаємо, що фінансування КП в повному обсязі недоцільно у зв’язку з відсутністю організації реального обліку перевезень пільгових пасажирів.

Тому пропонуємо міськвиконкому впровадити на всіх видах громадського транспорту запровадити систему «Е-КВІТОК ХЕРСОНЦЯ». Це система електронної оплати проїзду пасажирів (АСООП), зокрема для соціально не захищених мешканців міста. Для іїї запровадження варто залучити інвестора з відповідним досвідом роботи. 

За це може коштувати для громади — 700 тис. грн. бюджетних коштів на місяць (8млн. 400 тис. грн.. на рік), що є  за розрахунками аналітичної групи проекту економічно обґрунтованою та привабливою для інвестора розміром бюджетних виплат»

Про те як проводилось спостереження розповідає експерт проекту Людмила Чайка:

«Загалом було досліджено за допомогою залучених волонтерів 7 тролейбусних маршрутів. Рахунок проводився в визначені години з використанням хмарних сервісів та паперових документів. Для підрахунку були обрані часові показники: 06.00-09.00; 09.00-12.30 ; 12.30 – 16.00; 16.00-19.00/

Точками підрахунку були транспортні засоби які здійснювали перевезення на кожному маршруті.»

Проведений моніторинг

робочі дні

Час № тролейбуса

1

3

4

8

9

11

12

Разом

06.00-09.00

1

1

1

3

1

1

3

11

09.00-12.30

1

2

1

2

2

1

2

11

12.30-16.00

1

1

1

3

2

1

2

11

16.00-19.00

1

1

1

2

1

1

2

9

Всього

             

42

вихідні дні

Час    № тролейбуса

1

3

4

8

9

11

12

Разом

06.00-09.00

0

1

1

2

0

1

1

6

09.00-12.30

1

2

1

1

1

1

1

8

12.30-16.00

1

2

1

2

1

1

2

10

16.00-19.00

0

1

1

1

0

0

1

4

Всього

             

28

 Кожен з волонтерів заповнював друковану чи онлайн форму наведену як приклад тролейбусу №8 на рисунку

Однак при інвестиційному конкурсі мають бути враховані 9 вимог громади:

  1. можливість використання різних видів оплати — зручність для пасажирів приоплаті за проїзд 
  2. запровадження гнучкої тарифної політики оплати проїзду з преференціями для передплачених абонементів і безготівкових розрахунків;
  3. збільшення доходів транспортних підприємств; 
  4. зменшення витрат на збір виручки; 
  5. збільшення надходжень до бюджету міста (у вигляді податків);
  6. забезпечення прозорості та точності обліку фактично наданих послуг з перевезення пільгових та інших категорій пасажирів;
  7. безперервний on-line контроль за дотриманням схем та розкладів руху пасажирського транспорту з використанням даних GPS-моніторингу;
  8. одержання статистичних даних для контролю, ефективного планування та звітності щодо транспортної роботи;
  9. одержання повної, достовірної та деталізованої інформації про обсяги наданих транспортних послуг для постійної роботи над вдосконаленням системи пасажирських перевезень, способів та засобів оплати проїзду.

Експерт проекту Людмила Чайка також говорить про те, що необхідне не забути про питання соціального захисту та зручності

 «Окреме питання яке потрібно поставити перед інвестором залученим до впровадження е-квитка в м. Херсоні. Ц питання розповсюдження пільгових електронних квитків серед осіб, які мають право пільгового проїзду в міському пасажирському електротранспорті м. Херсона та перебувають на обліку в органах соціального захисту населення, Управління соціальної політики, Управління освіти, Управління молоді та спорту повинні здійснюється інвестором (Уповноваженою особою). Пропонуємо міськвиконкому затвердити відповідну процедуру  соціального захисту.».

Перші кроки зроблені. Попереду дорога змін

Михайло Золотухін, Анна Парфьонова

Читати

^ Вгору