ХЕРСОН. ГРОМАДА. ІНІЦІАТИВА

Портал суспільних знань і дій для розвитку Херсонщини

gerb_sity

Місто

gerb_region

Область

search_icon
 

Херсонське самоврядування

Гуд бай, 7-й склад депутатів Херсона. Що ти залишаєш нашому місту?
Рейтинги партій і депутатів …

08.09.2020

ЗМІСТ

Херсонський тренд - котитися донизу

Депутати без ідей, партії без місцевих програм

Депутати і чиновники. Хто кого контролює?

Кількість питань депутатів  VII скликання (2015-2020р.р.) (завантажити)

Загальний перелік та кількість питань, піднятих депутатами (завантажити)

Кількість та перелік питань депутатів щодо удосконалення діяльності міськвиконкому (завантажити)

Депутати і громада. Проблеми мешканців, проблеми міста

Депутати і партійні фракції. Рейтинги та підсумки

10 перших за рейтингом депутатів за кількістю поданих питань та перелік питань (завантажити)

Загальний рейтинг депутатів Херсонської міської ради VII скликання за кількістю підянтих питань (завантажити)

Рейтинг фракцій політичних партій за кількістю питань та переліки питань (завантажити

Херсонський  тренд - котитися донизу

Херсон знаходиться в дуже скрутному становищі  в економіці. Недалеко від цього і соціальна сфера: освіта, культура, медицина, фізична культура та спорт, які тримаються на залишках радянських надбань, бюджетниках, державних асигнуваннях  та непрозорих оплатах населення.

Звичайно, Херсон не сам по собі став таким невдахою. Наше місто чітко йшло у фарватері гірших трендів невдач  України. За майже 30 років незалежного плавання України по бурхливому морю світової політики, без власних яскравих цілей розвитку, без високоякісної інтелектуальної та управлінської праці на розбудову сучасного суспільства та абсолютного державного і правового нігілізму ненажерливої  «еліти», Україна скотилася на позиції країн третього світу  та на останні міста рейтингів по більшості складових сучасного розвитку.

Але, міста, які мали  сучасних дбайливих керівників, осмислені стратегії  та дії зі збереження потенціалу і розвитку, а також,  більш-менш прозорливу і відповідальну бізнес-еліту, за тих же самих умов, отримали зовсім інші результати. Вони розвиваються і їхні мешканці з достатньою упевненістю дивляться у завтрашній день. Таких міст небагато, але вони є. Це, перш за все, Вінниця, якщо говорити про обласні центри, співмірні з Херсоном Це Львів, якщо говорити про українських лідерів сучасних підходів до розвитку.

Херсон, який не мав за всі ці роки нічого з перерахованого:

  • ані дбайливих високо освічених ефективних  некорумпованих керівників
  • ані реальної стратегії збереження потенціалу та сучасного розвитку
  • ані потужної бізнес-еліти, яка думає не тільки про свій власний сьогоднішній гешефт, але і про завтра своє і громади,

втратив майже все. 

Напевне, це визнають усі, хто ще пам’ятає розквіт економіки міста і соціальної сфери за радянських часів, хто готовий розплющити очі і думати, а не послуговуватися примітивними штампами виправдань власного невігластва. 

2015-й рік міг би стати переломним в цьому тренді розрухи в головах і дати старт сучасним адекватним підходам  до вирішення проблем. Це могло стати місією і проривом нового депутатського корпусу, який був кардинально оновлений.

Але не став. Через п’ять років діяльності нових депутатів , перед завершенням  каденції  VII скликання  (2015 – 2020р.р.), чітко зрозуміло, що розруха в Херсоні продовжується із наростаючими темпами.

Чому? Давайте поглянемо на деякі аспекти цієї багаторівневої  проблеми, в частині  самоврядування, в якому депутати грають чи не першу скрипку.

 

Депутати без ідей, партії без місцевих програм

 

Думати про процвітання міста і системно якісно працювати задля цього, має, в першу чергу,  керівництво міста - міський голова та його заступники, а, також, близько 500 чиновників міськвиконкому, які отримують за це зарплату. Як вони думають і дбають ми бачимо на власні очі на занедбаних вулицях, в розбитих маршрутках, розвалених підприємствах та у все більшому потоці від’їжджаючих з міста.

Але при цьому, громада міста вкладає більше 100 млн. грн. на рік тільки у зарплату чиновників міськвиконкому. І ця, фактично величезна інвестиція, майже повністю  «уходить у пісок». Якби на ці кошти міськвиконком системно працював, як  сучасна агенція місцевого розвитку, місто могло би розквітнути за 3-4 роки. На жаль, Херсон від поганого управління все більше занепадає.

В цих умовах, на депутатів, які працюють на громадських засадах,  лягає великий тягар і відповідальність за налагодження ефективного самоврядування.  Так, це на безоплатній основі і за рахунок власного часу, але взявся за гуж …

І перше, що мають робити депутати і партійні фракції у раді, це рухати своїми ідеями розвиток міста (програмами партій, власними проектами та ініціативами).

В Херсоні, в жовтні 2015 року, в Херсонську міську раду було обрано 54 депутати від 8 політичних партій. Найбільшу фракцію сформувала політична партія Блок Петра Порошенка «Солідарність»,  з 11-ти депутатів, найменшу – політична партія Олега Лящка, з 3-х депутатів.

Але, ні найбільша, ні найменша, ні жодна з інших партійних фракцій не мали на початку діяльності  і не мають на кінець (станом на кінець серпня 2020р.) ніякої програми розвитку для міста і громади Херсона.  

Те саме можна сказати і про депутатів.  Детальний аналіз про ситуацію з програмами розвитку та ідеями депутатів 7 скликання (2015-2020р.р) дивіться у ролику "Херсонська громада. Які в тебе депутати і що світить Херсону? Частина 1"

 

 

Окрім, аналізу інформації, яку можна зібрати на вільних просторах  Інтернету, є офіційна інформація про питання, які піднімалися депутатами перед виконавчими органами влади на сайті Херсонської міської ради.

Аналіз цієї інформації показує, що з 5199 питань (за період  01.12.2015 - 31.07.2020 р.) - запити, пропозиції,  інформація від депутатів тощо)   лише 5 (п'ять!) прямо або опосередковано  стосуються пропозицій щодо економічного розвитку.  Ось ці питання, які піднімали депутати

ПИТАННЯ, ПІДНЯТІ ДЕПУТАТАМИ ЩОДО РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ

(витяг з переліку питань, піднятих депутатами Херсонської міської ради VII скликання (2015 -2020 р.р.) за період ( 01.12.2015 - 31.07.2020 р.)

Таблиця1

Депутат Рік Підняте питання Партійна фракція

Д.Бердник

2016

Щодо розробки комплексного проекту інженерних мереж на земельних ділянках несільскогосподарського призначення

Самопоміч

Є.Назарян

2016

Про внесення до проекту порядку денного рішення "Про створення індустріального парку "Khersonidustrialpark"та затвердження концепції його розвитку"

УКРОП

Р.Рубан

2016

Щодо сприяння у вирішенні питання з будівництва мусоропереробного заводу в м.Херсоні.

Самопоміч

О.Урсуленко

2016

Про сприяння у вирішенні питання щодо оренди торгівельних місць на ринку "Острів"

Солідарність

І.Ценкер

2016

Про вирішення питання щодо подовження паспортів прив’язок підприємцям, що вже мають дозвільні документи по вул. 200 років Херсона та пл. 40 річчя Перемоги

Солідарність

Власне оце і все.

Відсутність у депутатів ідей сучасного розвитку міста і громади, породжує, в великій мірі,  безплідність управління та  безплідність розвитку .

Депутати, де ваші ідеї?

 

Депутати і чиновники. Хто кого контролює?

 

Ми вже бачили, що Херсону не поталанило з ідеями розвитку та партійними програмами від депутатів і фракцій.

А що з  депутатським контролем за якістю роботи чиновників? Адже це чи не найважливіше питання для розвитку міста. Саме чиновники, маючи на це ресурси і час,  безпосередньо  складають стратегії, плани, реалізують їх та звітують. 

Щоб отримати повну картину  якості роботи чиновників і потім мати можливість адекватно впливати на її покращення та вибудову ефективного системного управління , треба проаналізувати:

  • реальну результативність дій чиновників, оцінюючи якість створення і ефективність виконання міських програм, ефективність роботи структурних підрозділів та виконання чиновниками посадових обов’язків
  • якість використання місцевих ресурсів, в т.ч. бюджету, землі, комунальної власності
  • правильність руху розвитку міста і громади

Це все дуже серйозна аналітична робота, яка потребує експертного підходу та чималих ресурсів.

Звичайному депутату, якщо він не багатий бізнесмен з грошима, який теоретично може заплатити за такі дослідження, навряд чи вдасться самостійно все це проаналізувати.  Та і депутатів- бізнесменів, які би вкладали кошти у такий аналіз, у Херсонській міській раді не спостерігається.

Така робота під силу тільки партійним фракціям, які би мали робити це спільними зусиллями.  Нагадуємо, що в Херсонській міській раді 8 партійних фракцій. До речі, парламентські партії (партії, які пройшли до Верховної ради) отримують фінансування від держави і, напевне, мають можливість виділяти кошти  для проведення необхідних місцевих досліджень. Але в Херсоні таких випадків немає.  У кращому випадку, фінансуються адміністративна діяльність партійних осередків

Але, незважаючи на те, що згідно логіці ефективного упраіління містом, партійні фракції мають вести потужну аналітичну роботу, без якої контроль якості діяльності  виконкому перетворюється на фікцію, ніякої серйозної аналітики громада від партійних фракцій немає.

Відповідно, немає і надзвичайно важливого, для розвитку міста і громади, якісного контролю за ефективністю діяльністі чиновників, а значить, і адекватних відповідей на численні виклики, які постали перед Херсоном.

В реальності самі депутати борсаються, хто як може, з  купою питань, серед яких і питання удосконалення діяльності виконавчих органів ради..  Вірніше, хтось із депутатів реально підняв купу питань, а хтось взагалі не парився, але про це у рейтингах.  

На сайті Херсонської міської ради є перелік питань, які піднімали депутати перед виконавчими органами (чиновниками міськвиконкому). Що стосується діяльності партійних фракцій та досить численних депутатських груп з гучними назвами, то вся інформація про їх діяльність – це власне їхній перелік.

Тому вся аналітика, яка буде представлена нижче, базується на інформації про діяльність депутатів.

Отже, депутатський корпус VII каденції (2015-2020р.р.), силами депутатів, підняв, майже за 5 років діяльності, понад 5 тисяч різноманітних питань, в які включені  інформаційні запити, пропозиції, вимоги та інформація про власну діяльність. 

Весь перелік питань приблизно ділиться на 7 груп, як це показано в таблиці 2.

Перші 2 групи за кількістю запитів склали проблеми громадян і проблеми міста, про що детальніше у рейтингах.

КІЛЬКІСТЬ ПІДНЯТИХ ПИТАНЬ ДЕПУТАТАМИ

Херсонської міської ради VII скликання (2015-2020 р.р.) з різних політичних фракцій

(за рейтингами типів питань та політичних фракцій)

Таблиця 2

Повну інформацію дивіться тут: Загальний перелік та кількість питань, піднятих депутатами >>

Третя за чисельністю група питань: «УДОСКОНАЛЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ВИКОНАВЧИХ ОРГАНІВ РАДИ», якраз стосуються  питань, які дотичні до контролю за ефективністю діяльності структурних підрозділів міськвиконкому, а також окремих чиновників.

ПЕРЕЛІК ТА КІЛЬКІСТЬ ПІДНЯТИХ ПИТАНЬ ДЕПУТАТАМИ

Херсонської міської ради VII скликання (2015-2020 р.р.) з різних політичних фракцій

ЩОДО УДОСКОНАЛЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ВИКОНАВЧИХ ОРГАНІВ РАДИ

Таблиця 3

996 піднятих різноманітних питань та 3 місце в рейтингу актуальності питань, вказує на те, що депутатів хвилюють питання діяльності виконавчих органів і вони намагаються якось вплинути на підвищення ефективності діяльності чиновників. 

Напевне, це приносить деякі результати. Але ніякого системного аналізу вирішення питань, піднятих депутатами, немає з боку виконкому (що не дивно) і не має з боку фракцій і ради в цілому (а це головне для осмислення трендів і дій).

Без серйозної аналітики, яка дає узагальнену картину і адекватні відповіді на  стратегічні та тактичні питання розвитку міста і громади, різноманітні актуальні питання можна піднімати до безкінечності, що у нас і відбувається.

Більше того,   на гострі питання з боку депутатів, чиновники винайшли дуже цинічну формулу. Депутатам у відповідь надається лист,  де, з притягнутими за вуха посиланнями на законодавство, розлого розповідається про те, що депутатів мають цікавити тільки питання їх власного округу.

Такі відповіді отримували депутати В. Богданов, О. Д’якова,  О. Урсуленко та інші.

Але, як же тоді депутати сміють голосувати на сесіях за загальноміські питання? Ця правова колізія зовсім не бентежить чиновників, які на власний розсуд вирішують, на які питання їм відповідати, а на які ні.

Тож виникає питання - хто кого контролює?

 

Депутати і громада. Проблеми мешканців, проблеми міста

 

Одним із найважливіших обов’язків  депутатів є спілкування зі своїми виборцями, посильна допомога їм у вирішені проблем, просуванні ініціатив тощо.

Як видно з таблиці 1, найбільше питань, піднятих депутатами, стосується проблем мешканців нашого міста і проблем самого міста.

Це говорить про те, що депутати реально спілкуються зі своїми виборцями і піднімають ті проблеми, з якими до них звертаються містяни та організації.    

ПЕРЕЛІК ТА КІЛЬКІСТЬ ПІДНЯТИХ ПИТАНЬ ДЕПУТАТАМИ

Херсонської міської ради VII скликання (2015-2020 р.р.) з різних політичних фракцій

ЩОДО ПРОБЛЕМ ГРОМАДЯН ТА ПРОБЛЕМ МІСТА

Таблиця 4

Найбільш актуальним питанням для мешканців міста є матеріальна допомога, як це видно з даних таблиці 4.

1134 прохання надали депутати щодо матеріальної допомоги для свої виборців, що складає 21,8% від усіх питань, піднятих депутатами.   І 99% з цих прохань стосуються допомоги на лікування.

Дуже сумна статистика, яка свідчить про  зубожілість населення і недоступність медичних послуг.

В першій п’ятірці найактуальніших проблем міста  стоять:

  1. ремонт доріг, тротуарів та дворових під’їздів - 345 питань (6,64%)
  2. ремонт комунальних об’єктів соціальної інфраструктури (дитячих садочків, шкіл, дитячих -майданчиків тощо) – 220 питань (4,23%
  3. освітлення вулиць204 питання (3,92%)
  4. комплексний благоустрій території та забезпечення якісних послуг ЖКГ  для пулу   будинків – 113 питань (2,17%)
  5. проблемні питання в сфері будівництва та архітектури (порушення правил будівництва тощо) – 61 питання (1,17%)

Ця статистика чітко свідчить про проблеми занедбаності нашого міста, яку ми всі бачимо на власні очі.

Як же вирішуються ці проблеми?

Активний депутат, перш за все,  зацікавлений у вирішенні проблем свого округу. Адже це   зримі результати його праці і це точно додасть йому популярності серед виборців.

Тому, як правило, проблеми окремих мешканців, окремих будинків і територій  чи окремих організацій вирішуються на окремих округах за допомогою пробивної сили депутатського впливу.

 А  системного вирішення питань в місті дуже мало…

І це проблема відсутності системних дій з боку партійних фракцій і ради в цілому.

Примітивізм підходів та безсистемність рішень і дій править бал у Херсоні.

 

Депутати і партійні фракції. Рейтинги та підсумки

 

П’ять років депутати і партійні фракції працювали. І хоч, в цілому, результат для міста незадовільний, що підтверджується рейтингами Херсона, не можна всіх гребти під одну гребінку.   

Перш за все, треба сказати спасибі тим депутатам, які зробили значний внесок у підняття різноманітних проблем.  Цей показник можна оцінити за кількістю піднятих депутатами питань, які представлені на сайті Херсонської міської ради. На жаль, у нас не має статистики вирішених питань. Але, навіть, якщо 10% питань, які піднімалися депутатами були вирішені, то це вже добре. Не забуваємо, що депутати працюють на безоплатній основі.

Важливим показником якості   депутатської діяльності є активна участь у засіданні постійних комісій та сесій міської ради.

Але, в даному випадку, ми розглядаємо діяльність депутата в ракурсі кількості піднятих питань.

10 ПЕРШИХ ЗА РЕЙТИНГОМ ДЕПУТАТІВ ХЕРСОНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

VII скликання (2015 -2020 р.р.)

ЗА КІЛЬКІСТЮ ПІДНЯТИХ ПИТАНЬ

за період ( 01.12.2015 - 31.07.2020 р.)

 

Таблиця 5

№ п/п

Депутат

Представник політичної партії

(на початку каденції)

Кількість піднятих питань

1.

О.Мазур

ПП «УКРОП»

533

2.

О.Дякова

ПП О. Ляшка

470

3.

К.Пушкарьова

ПП ВО «Батьківщина»

229

4.

А.Хмаро

ПП «Опозиційний блок»

225

5.

А.Дмитрієв

ПП «Самопоміч»

199

6.

Д.Больбот

ПП «Наш край»

189

7.

Д.Бердник

ПП «Самопоміч»

188

8.

О.Урсуленко

ПП БПП «Солідарність»

172

9.

Р.Рубан

ПП «Самопоміч»

164

10.             

Г.Лугова

ПП БПП «Солідарність»

154

Які саме піднімали питання дана десятка дивіться тут: 10 перших за рейтингом депутатів за кількістю поданих питань та перелік питань >>

 

10 ОСТАННІХ ЗА РЕЙТИНГОМ ДЕПУТАТІВ ХЕРСОНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

VII скликання (2015 -2020 р.р.)

ЗА КІЛЬКІСТЮ ПІДНЯТИХ ПИТАНЬ

за період ( 01.12.2015 - 31.07.2020 р.)

Таблиця 6

 

 № п/п

 Депутат

Представник політичної партії

(на початку каденції)

 Кількість піднятих питань

1.     

С.Лисюк

ПП «Опозиційний блок»

29

2.     

О.Кривчун

ПП БПП «Солідарність»

27

3.     

Ю.Марієв

ПП «Опозиційний блок»

27

4.     

С.Волошинов

ПП БПП «Солідарність»

27

5.     

Є.Матковський

ПП ВО «Свобода»

26

6.     

С.Собчук

ПП «Опозиційний блок»

23

7.     

В.Сух

ПП «Самопоміч»

20

8.     

Ю.Кліментенко

ПП «Наш край»

15

9.     

Є.Устинов

ПП «Опозиційний блок»

10

10. 

В.Шевчук

ПП «Наш край»

6

 

РЕЙТИНГ ПОЛІТИЧНИХ ПАРТІЙ ЗА КІЛЬКІСТЮ ПІДНЯТИХ ПИТАНЬ

депутатами Херсонської міської ради VII скликання (2015-2020р.р.)

до виконавчих органів Херсонської міської ради

(без врахування виходу депутатів із фракції)

за період 01.12.2015 – 31.07.2020

Політична партія

Кількість депутатів

(на початок каденції)

Кількість піднятих питань

Середній показник (кількість запитів на 1 депутата)

Процент від загальної кількості питань

ПП БПП «Солідарність» («Європейська солідарність»)

11

 

1012

92

19,47%

ПП «УКРОП»

5

774

154,8

14,89%

ПП «Самопоміч»

7

749

107

14,41%

ПП «Наш край»

9

727

80,7

13,98%

ПП «Опозиційний блок»

9

588

65,3

11,31%

ПП ВО «Батьківщина»

6

583

97,2

11,21%

ПП О. Ляшка

3

532

177,3

10,23%

ПП ВО «Свобода»

4

234

58,5

4,50%

Всього

54

5199

96,3

100,00%

Які саме піднімали питання політичними партіями дивіться тут: Рейтинг фракцій політичних партій за кількістю питань та переліки питань >>

Отже, підсумовуючи діяльність депутатського корпусу 7 скликання можна сказати, що після Революції Гідності, після того, як в Херсоні патріотам вдалося відстояти український Херсон, не сталося головного – не відбулося становлення гідного управління містом.

Гідне управлінняце управління, при якому місто має якісні стратегії та програми розвитку , створення і виконання яких спрямовується та доповнюється ідеями депутатів, партійними програмами, ініціативами громадськості і місто розвивається.

Гідне управлінняце управління, при якому виконавчі органи працюють, під контролем міської ради, як агенція  місцевого розвитку, забезпечуючи життєдіяльність та створюючи сприятливі умови для розвитку,  і місто процвітає.

Гідне управління - це постійне спілкування влади з громадою, результати якого аналізується і депутатським корпусом і чиновниками задля швидкого вирішення актуальних питань і громада розвивається.

Ні партійні фракції, ні рада, ні, тим більше, окремі депутати Херсонської міської ради 7 скликання (2015-2020 р.р.), не змогли  побудувати гідне управління - ефективне самоврядування в Херсоні

Чи є сподівання на наступну раду?

Сподівання завжди є, але тридцятирічний досвід негідного управління, як в Україні, так і на місцях, показує, що  громада має ставити завдання владі  та добиватися гідного управління.

Розруха має бути подолана, перш за все, в голові міста: в депутатському корпусі, виконкомі і у міського голови.

 

МАТЕРІАЛИ ПО ТЕМІ:

Влада: Ціна - Якість

Бюджет Херсона для громади чи ні?

Програми розвитку для невдах?

 

Анна Парфьонова

Читати